Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, otóż wydaję mi się, że podczas tworzenia modelu bardzo się ślimaczę i mógłbym robić wszystko szybciej, ale po prostu jakoś nie umiem :/

Mam też kilka pytań.

Postanowiłem zrobić jakiś prostszy obiekt z mojego biurka i zmierzyć czas jaki poświęcam danemu procesowi.

 

Obiektem jaki wybrałem jest kalkulator, zacząłem od tego, że:

1. Stworzyłem sobie Blueprinty w programie Inkscape, było mi o tyle łatwiej, że obrałem za cel obiekt do którego mam dostęp i mogłem go sobie zmierzyć linijką i dokładnie, co do milimetra w Inkscape stworzyć na tej podstawie Blueprinty, tutaj też występuje kilka pytań, otóż jest mi bardzo ciężko modelować coś bez Blueprintów, czasami jest to wręcz niemożliwe, czy to normalne? Da się nauczyć modelować bez Blueprintów? Jak? Widziałem nie raz jak zdolni graficy szybko wymodelowali coś bez blueprinta i to bardzo dokładnie, ja tak niestety nie umiem :/

 

2. Wgrałem Blueprinty do 3DS Maxa i zacząłem modelować, miałem problem z otworami, użyłem do tego celu operacji boolean i porobiły się "babole", wiecie jak inaczej zrobić idealnie okrągły otwór?

 

3. Gdy skończyłem modelować wybrałem dany element modelu, nadałem mu modyfikator Unwrap UVW, następnie "obrobiłem", by szachownica ładnie się układała, później zrenderowałem teksturę i zapisałem do obrazu .png, ponieważ zawiera on kanał Alpha i będzie łatwo nim operować w programie do grafiki 2D.

 

4. Gdy postąpiłem tak ze wszystkimi elementami zacząłem "bawić się" w Photoshopie i tworzyć tekstury, poszedłem na łatwiznę, bowiem wszystkie znaki na kalkulatorze są obecne w edytorze tekstu i za pomocą Photoshopa po prostu wpisywałem na każdy przycisk odpowiadający mu symbol, cyfrę.

 

5. Po zakończeniu pracy w środowisku 2D przeniosłem się znów do 3DS Maxa i zacząłem nakładać tekstury (każdy przycisk ma osobną teksturę o wymiarach 1024x1024).

 

Po tych 5 etapach model skończony :)

 

Po zmierzeniu czasu wynika, że poświęciłem:

2H na tworzenie Blueprintów w Inkscape

6H na Modelowanie w 3DS Maxie

2H na przygotowanie elementów modelu w 3DS Maxie

2H na tworzenie Tekstur w Photoshopie

4H na nakładanie Tekstur w 3DS Maxie

Ogólnie stworzenie modelu kalkulatora zajęło mi około 16 godzin które rozłożyłem na 5 dni. Czy mieszczę się w normie?

 

Co o tym wszystkim sądzicie? Bardzo proszę o porady i wskazówki :)

Poniżej załączam zrzuty ekranu :)

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 990
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. robienie zdjęć jest szybsze, nie będziesz latał ze swoją szczęśliwą linijką do odrzutowców :)

2. boolean to zło, oducz się go, poszukaj tutoriali o subdivision modeling http://wiki.polycount.com/SubdivisionSurfaceModeling#Primers

3. exportuj do .tga (targa)

4. 5. no tutaj nic niezwykłego :)

 

jedyne co na szybkość może pomóc to trening trening i jeszcze raz tutoriale. Nie ma złotego środka że "o tutaj klikniesz to i masz połowę roboty za sobą"

 

zobacz:

2h straciłeś na rysowanie z linijką kalkulatora, pyknął byś 3 fotki, dopasował je żeby się wymiarały zgadzały i już minęło 30 minut i koniec, 1.5h w kieszeń

6h modelowania - taki obiekt to się w godzinę max robi, po prostu efekt treningu i znajdowania innych sposobów modelowania

2h uv - no też trochę długo, też to od treningu zależy, szukaj tutoriali o tworzeniu UV w maxie

2h textury - cos ty tam tyle robił? :D żółte tło, czarne przyciski i na to cyferki, to jakieś pół godziny roboty :)

4h nakładanie tekstur - że jak? zrobiłeś uv i nakładałeś tekstury? przecież to nałożenie jednej mapy, coś musisz tutaj robić źle. niepotrzebnie rozkładałeś uv na każdy przycisk oddzielnie, lepiej było zmieścić wszystko na jednym i wrzucić na raz, 15 minut roboty

 

taki kalkulator to godzina roboty z przerwą na herbatę licząc :) po prostu trening, nic innego, więcej rzeczy rób, nawet tą linijkę zrób którą mierzyłeś, najdokładniej jak się da, to też trening, każde włączenie programu i zrobienie najmniejszej rzeczy to trening :)

 

pozdrawiam i życzę owocnej pracy :)

 

edit:

 

a tak poza tym to zrobiłeś go w dużej mierze z oczu bez blueprintów, przyjrzyj się :)

Napisano

Mogłeś spokojnie pominąć etap unwrap. W tak prostym modelu zupełnie niepotrzebny. Przyciski jako jeden obiekt, render w widoku orto z góry i na tej podstawie szybka bitmapa z kolorem i napisami. Jedna dla wszystkich. Na przyciski UVW map planar i wszystko się ładnie układa. Z pewnością ze dwie godziny ubędą.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności