etrom Napisano 3 Luty 2014 Napisano 3 Luty 2014 (edytowane) Witam wszystkich :) Teczkę postanowiłem założyć głownie dla motywacji, do digital paintingu i rysunku podchodziłem parę razy, ale nigdy nie wyrobiłem nawyku rysowania codziennie. Poza dp robiłem też trochę w Zbrushu swego czasu. Generalnie wydaje mi sie ze o ile szkice jeszcze jako tako, to już po dodaniu kolory obrazki są bardzo słabe. Tak czy owak, wszelkie komentarze mile widziane :) Edytowane 23 Kwiecień 2014 przez etrom
rosikowski Napisano 3 Luty 2014 Napisano 3 Luty 2014 Staraj się używać miękkich pędzli razem z twardymi, np. najpierw wypełniaj formy miękkim a później maluj twardym pędzlem w tych miejscach gdzie jest to potrzebne, (na krawędziach nosa, kącikach ust etc...) zaoszczędzisz też trochę czasu jeśli na początku będziesz malował pędzlem z wyłączonym opacity jitter (samo "flow" włączone)... pozdro !
etrom Napisano 4 Luty 2014 Autor Napisano 4 Luty 2014 rosikowski - Dzięki za komentarz, pobawię się i z miękkimi brushami, aczkolwiek taki mocny digital gdzie wszystko jest wyairbruszowane mało do mnie przemawia. Tymczasem obejrzalem dzisiaj video Anthonego Jonesa o kolorze i uzalem ze chyba lepiej bedzie jak na razie skupie sie na values. Taki rysuneczek, jestem bardziej zadowolony niz z dwoch poprzednich, ale nadal cos jest nie tak z prawą stroną twarzy, co sprawia ze całość wydaje się plaska. Nie za bardzo widzę co robię źle tutaj... Dzięki raz jeszcze!
etrom Napisano 11 Kwiecień 2014 Autor Napisano 11 Kwiecień 2014 I z tym malowaniem codziennie wyszlo jak zwykle. Niemniej, próbuję znów, kilka szkicy z ostatnich dni. Niestety z powodu pracy siadam do nich zwykle kolo 3 w nocy i rzadko maluje dłużej niż 30-40 minut. Z tutków które obejrzałem wynika że należy ćwiczyć values, tak więc póki co nie bawię się z kolorem. Choć pewnie powinienem zostawić twarzyczki, i porysować jakieś sześciany i sfery. Jakich bruszy zwykle uzywacie do values? Generalnie soft-brushowany look nie bardzo mi się podoba, próbowalem troszke bardziej 'brudnych' brushy na ostatnim.
etrom Napisano 13 Kwiecień 2014 Autor Napisano 13 Kwiecień 2014 Nowy maziaj, troszke bardziej jestemz niego zadowolony, aczkolwiek oczywisicerece i tłów wymagaja wiecej pracy. Czulem sie strasznie niekomfortowo malując własnie rece i dłon, wiec chyba pora to wziąć na warsztat.
etrom Napisano 15 Kwiecień 2014 Autor Napisano 15 Kwiecień 2014 Kolejne dwa. Pani mi sie rozjechala podczas malowania values nad line-artem, nie wiem na ile warto starac sie dziubac dany rysunek, czy po prostu zaczac nowy szkic. z pana jestem troche bardziej zadowolony, aczkolwiek oba rysunki wydaja mi sie strasznie plaskie jak teraz na nie patrzę.
irlethann Napisano 15 Kwiecień 2014 Napisano 15 Kwiecień 2014 tak jak wyżej ktoś napisał, używaj miękkich pędzli. i jeszcze skup się też na jeszcze dokładniejszym odzwierciedleniu oka, bo niektóre z twoich prac osoby mają oczy wyrastające ze skóry :) ale ogólnie jest nieźle
etrom Napisano 18 Kwiecień 2014 Autor Napisano 18 Kwiecień 2014 @irlethann, dzieki! Poprobuje z miękkimi :) Tu strona z szybkimi szkicami, staram sie troszke rozlużnić rekę, no i popracowac nad koordynacja oko-reka. Wszystkie tutaj byly rysowane z glowy - teraz widze ze wszystkie maja podobna orientacje... Trzeba bedzie użyć refek nastepnym razem. Tak czy owak, ćwiczonko bardzo przyjemne.
telthona Napisano 19 Kwiecień 2014 Napisano 19 Kwiecień 2014 Witamy na maxie :) Bardzo podobają mi się te ćwiczenia z walorem :) walor jest trudny, dobrze że go ćwiczysz :) Co do orientacji główek: mam ten sam problem xD Człowiek nauczy się kilku kątów a potem je powiela. Heh, chyba mi też się przyda poćwiczyć trochę portrety. Bardzo fajny start, tylko updatuj progres w miarę często! Ludzie czasem zakładają teczki a potem o nich zapominają :D
etrom Napisano 21 Kwiecień 2014 Autor Napisano 21 Kwiecień 2014 Dzieki za odpowiedz Telthona, staram sie walczyc z tym walorem :) Poki co jednak uznalem ze glowki sa trudne i moze trzeba potrzaskac troszke prostsze kształty. Wiele nie ma bo troszke sprawy zawodowe mnie zjadly i tylko chwile przysiedzialem. Wniosek - elipsy sa trudne.
telthona Napisano 22 Kwiecień 2014 Napisano 22 Kwiecień 2014 no :D solidne ćwiczenia :D A teraz namaluj grupę piłek w czarnobieli i żeby kazda piłka miała inny walor i inny stopień zmatowienia ;)
etrom Napisano 23 Kwiecień 2014 Autor Napisano 23 Kwiecień 2014 telthona - brzmi jak dobre cwiczenie, postaram sie cos takiego porobic :) Dzieki! Poki co malunek, dalej zmagania z walorem. Juz teraz widze pare blędow, po wyłączeniu ps-a. Ale poprawki to już następnym razem.
etrom Napisano 21 Lipiec 2014 Autor Napisano 21 Lipiec 2014 (edytowane) Huh, pora odkurzyć teczkę, niestety znów przyjąłem przerwe w rysowaniu z powodu pracy/lenistwa. Tak czy owak, hisoria nadal ta sama - values values values. Edytowane 2 Sierpień 2014 przez etrom
etrom Napisano 25 Styczeń 2015 Autor Napisano 25 Styczeń 2015 Hmmm wyglada na to ze linki sie zepsuły, bedzie trzeba poprawic. Poki co, nowe obrazki:
rosikowski Napisano 25 Styczeń 2015 Napisano 25 Styczeń 2015 Bardzo dobrze Ci idzie... z tego co widzę największy problem masz z oczami, ale jest już bardzo blisko, zaraz dobiegniesz do mety (by później zacząć maraton do następnej, większej) to Ci pomoże http://artquestionsanswered.com/how-to-draw-human-faces-guide/ http://artquestionsanswered.com/wp-content/uploads/2014/06/eye-Sketches-by-Andrew-Loomis-233x300.jpg Loomisa czytasz ?
etrom Napisano 26 Styczeń 2015 Autor Napisano 26 Styczeń 2015 rosikowski - dzięki śliczne za odpowiedz, mógłbyś dookreślić co dokladnie z oczami nie tak? Loomisa nie czytam, zapewne powinenem sie zaopatrzyc :) Poki co nowe:
rosikowski Napisano 26 Styczeń 2015 Napisano 26 Styczeń 2015 (edytowane) oczy są sferami na które oddziaływają tak jak na wszystko inne zasady perspektywy, wybrałem portret na którym błąd nie zastosowania się do tych zasad jest najmniej widoczny (a co se będę ułatwiał :D) zobacz jak u Ciebie sfera się zachowuje, powinno to mniej więcej wyglądać tak, jak poprawiłem po prawej, (i kość policzkowa w stosunku do drugiej strony za wysoko, też przemalowałem) same portrety http://max3d.pl/forum/attachment.php?attachmentid=98074&stc=1&d=1422286570 no i więcej przykładów już słownie girl5 oczy za daleko od Siebie http://i.imgur.com/rRPg8N9.png jej prawe oko za duże i kość policzkowa za wysoko w stosunku do jej lewej strony, identyczny błąd jak u ziomka którego Ci przemalowałem musisz się tym zająć girl2 tutaj też można lepiej jej oczka wykończyć, widzowie mogą mieć tutaj różne wrażenie, jedni pomyślą że to oko bliżej nas jest za duże, drudzy że to oddalone od kamery jest za małe, kwestia popracowania nad nakładaniem waloru i perspektywy, (tak nawiasem mówiąc bardzo mi się podoba ta dziewczyna, pokaż refkę :)) girl4 tutaj chyba już sam widzisz co jest nie tak ? oczywiście piękno ludzkiej twarzy polega na dysproporcji lewej i prawej strony, tylko trzeba to tak ująć żeby nie było aż tak tego widać (hah ! Panie namaluj mi ninje ale tak żeby nie było go widać lol :D) nom ... Andrew Loomis Ci to lepiej objaśni, no i Michael Hampton jeśli wolisz oglądać tutki, ja osobiście wole czytać Edytowane 26 Styczeń 2015 przez rosikowski
etrom Napisano 28 Styczeń 2015 Autor Napisano 28 Styczeń 2015 Dzieki śliczne za porady, popatrze na loomisa z nastepnymi prackami. Poki co take cos na szybko, mialem strazne problemy ze złapaniem odpowiedniego koloru skory z refki, generanie niezadowolny. Jakies porady jak poprawic color picking?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się