quantum77fx Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 Witam Jestem początkującym w zbrushu i mam prośbę swoją postać już wykonałem i teraz chce zrobić skrzydła w miarę reaalistyczne znalazłem coś jak poniżej nie wiem jak się do tego zabrać może kilka wskazówek zastanawia mnie jak to jest że mozna edytowac każde pióro i je obracać z tego co widzę nie jest to chyba subtool. po zrobieniu skrzydeł chcę osiągnąć taką animację na animację daję sobie jeszcze jakiś miesiąc najpierw skrzydła zapytam jak klasyk POMOŻECIE??
serratus Napisano 9 Luty 2014 Napisano 9 Luty 2014 To jest zrobione za pomocą insert mesha, zobacz sobie to: http://pixologic.com/zclassroom/homeroom/lesson/insert-mesh/ Gościu z filmiku pewnie sobie przygotował model jednego pióra i później tylko powielał, skalował i obracał.
quantum77fx Napisano 10 Luty 2014 Autor Napisano 10 Luty 2014 Dzięki za pomoc zrobiłem inserta i jakoś to wygląda z tym że jakoś.... Nie mam pojęcia jak edytować wcześniej dodane elementy Tak jak na filmiku gostek wybiera dowolny element i go skaluje. Podpowiesz jak edytować wcześniejszy element np. dodałem dziesiąte pióro i jak teraz cofnąć się na pierwszy czy drugi element i go zeskalować
serratus Napisano 10 Luty 2014 Napisano 10 Luty 2014 Na filmiku gość ma ustawione Polygroups na każdy element osobno, sprawdź u siebie czy po włączeniu Polyframe (domyślnie Shift + F) każde pióro ma inny kolor. Jeśli tak to w trybie Move / Scale albo Rotate klikasz Ctrl+Shift+LPM na elemencie i jest on w tym momencie wyodrębniony, możesz nim ruszać, skalować, obracać do woli, nie psując przy tym pozostałych części modelu. Jeśli nie, to najłatwiej będzie ustawić sobie polygroupy za pomocą Auto Groups w zakładce Polygroups. Jeżeli nie masz włączonego dynamesha i te elementy nie są ze sobą połączone w jedną siatkę to prawdopodobnie idealnie się pogrupują automatycznie. Pozdrawiam