Skocz do zawartości

Pivoty 3ds Max a pivoty Maya


Ziuta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam znowu problem z pivotami. Otóż jestem zmuszony do przekonwertowania modelu do FBX i działania w Maya. Ale mam problem z pivotami. W 3dx Max można bez problemu je edytować (przesuwać i obracać), niestety w Maya po włączeniu opcji edycji pivota można go tylko przesuwać. Tak więc w 3ds Max ustawiłem sobie odpowiednio pivoty (pod odpowiednimi kątami), export do FBX, otwieram w Maya i problem, rotacja pivotów jest taka jak z przed edycji w 3ds Max... Jak temu zaradzić?? Jest gdzieś może edycja rotacji pivota w Maya??

 

 

PS. oba programy posiadam w wersji 2014

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Pivot w Mayce można edytować nawet dla samych wertexów przesuwać go etc. Może ustawić pivot względem edgy. Sęk w tym ,że nie jest to pivot obiektu i rotacje się nie zmienią a to chyba o to Ci chodzi.

Tak więc na wstępie radzę zapoznać się z Tool Settings. W prawym górnym rogu są 3 ikony pierwsza z nich to Attribute Editor ctrl+a druga to tool settings a trzecia to chanel box.

Również radzę zapoznać się ze skrótami

Jeden z klawiszy w/e/r + prawy myszy - przytrzymać wyskoczą marking menu.

Możesz obrócić pivot rotacj według uznania dla obiektu. Nie wpłynie on jednak na pivot obiektowy translacji czy skali (je można ustawiać dowolnie według faców edgy czy vertexów przez tool settings o których pisałem wcześniej.)

Żeby obrócić pivot trzeba przejść w tryb Components. Ikona to takie 4 szare kwadraciki na prawo od ikon otworz/zapisz/.

Na prawo od niej są ikony krzyzyk joint/ krzywa etc. sa to ikony selekcji. Po kliknieciu na components zmienią się na inne szare. Kliknij znaczek zapytania pojawi sie w obiekcie pivot bez strzalek z oznaczeniami xyz. KLiknij na niego pojawi się pivot. Wciśniej E od rotacji. Włącz Tool settings i zaznacz Discrete rotate i Step size dla precyzyjniejszego obracania pivotem.

Drugą opcją byloby stworzenie joint (kosci) ustawienie dla nie odpowiedniej rotacji xyz i zeskinowanie obiektu do jointa i nim sterowanie rotacji. Również możesz sparentować pod inny obiekt. Dobrą opcja jest robienie tzw. Null grup, na których będzie spoczywać rotacja a sam druga czesc modelu bedzie miala 0 0 0 rotacje przy zachowaniu kierunków pivota.

 

 

Dla ulatwienie znalazlem takie cudo od Digi na YT. Stara maya i troche inne kolorki ale to to:

http://www.youtube.com/watch?v=vsDOdVJXspk

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak pisałeś i wszystko fajnie wygląda, ale potrzebuję zrobić tak, aby pivot translacji był ustawiony względem tej nowej rotacji pivota na stałe a nie tylko po zaznaczeniu opcji "Along rotation axis".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Bonus toolach jest chyba opcja do tego ale nigdy nie korzystałem. Wystarczy zalogowac się na Area czy stronie autodesku i sciagnac Bonus tool do Maya 2013.

 

Przeszukaj creativee crasha za pluginem:

http://www.creativecrash.com/maya/script/fw_orienttransformations

http://www.creativecrash.com/maya/script/align-pivot-to-selection-mel

http://www.creativecrash.com/maya/script/fw_orienttransformations

Edytowane przez Sebazx6r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności