arturprx2 Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Sytuacja wygląda tak, że w kolejce BB mam kilkaset renderów i maszyny młucą je od kilku tygodni nonstop. Problemem jest jednak spadek mocy procesorów po kilku dniach pracy. Po resecie czasy wracają do pierwotnych. Bez resetu, po 2-3 dniach czasy wydłużają się o powiedzmy 20-30%. Czy jedyny sposób na odświeżenie mocy procesorów jest restart kompa ? A może w ogóle jestem w błędzie i nawet nie chodzi o procesory tylko inny element?
Orangegraphics Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 Hmmm, nigdy nie miałem takiej sytuacji, a też rendery idą non stop na node'ach bb.jedyne co mi przychodzi do głowy to: a) zbyt mocno się grzeją, spróbuj mierzyć temperature na każdym node jakims programem, np http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html b)za mało ramu i się "zapycha"
arturprx2 Napisano 26 Luty 2014 Autor Napisano 26 Luty 2014 na xeonach 5650 dochodzi do 60* -granica 90* na xeonach 2689 dochodzi do 78* -granica 88* ram nie przekracza 20% z 32GB dostępnych na obu maszynach. Spadek mocy jest bardziej odczuwalny przy scenach gdzie jest dużo shaderów z niskim glosem - matów/półmatów. Polerowane i lustrzane nie powodują tak istotnego zaniżania czasów. Przykładowo, 2 doby renderowania półmatowych shaderów z czasu w pierwszym renderze 56min, przy ostatnim wydłuża do 1h14min.
Orangegraphics Napisano 26 Luty 2014 Napisano 26 Luty 2014 a na forum chaos group szukałeś? Skoro wydłużenie czasu zależy od rodzaju obciążenia to szukałbym problemu software'owego
arturprx2 Napisano 26 Luty 2014 Autor Napisano 26 Luty 2014 Niestety na nic podobnego nie udało mi się trafić.
pixelja Napisano 5 Maj 2014 Napisano 5 Maj 2014 (edytowane) na xeonach 5650 dochodzi do 60* -granica 90* na xeonach 2689 dochodzi do 78* -granica 88* ram nie przekracza 20% z 32GB dostępnych na obu maszynach. Spadek mocy jest bardziej odczuwalny przy scenach gdzie jest dużo shaderów z niskim glosem - matów/półmatów. Polerowane i lustrzane nie powodują tak istotnego zaniżania czasów. Przykładowo, 2 doby renderowania półmatowych shaderów z czasu w pierwszym renderze 56min, przy ostatnim wydłuża do 1h14min. 5650 maja granice 78 zależy jaka seria) jak sie zbliżają do granicy 63-68 c to drastycznie zwalniaja , tak jak by przerywały,czekały i dalej młuciły. dla mnie to może byc kwestia chłodzenia, Temp otoczenia, temp w obudowie itp. Jak masz to w obudowach 1U supermicro to bardzo możliwe. Z 2689 temat moze być podobny. - - - Połączono posty - - - na xeonach 5650 dochodzi do 60* -granica 90* na xeonach 2689 dochodzi do 78* -granica 88* ram nie przekracza 20% z 32GB dostępnych na obu maszynach. Spadek mocy jest bardziej odczuwalny przy scenach gdzie jest dużo shaderów z niskim glosem - matów/półmatów. Polerowane i lustrzane nie powodują tak istotnego zaniżania czasów. Przykładowo, 2 doby renderowania półmatowych shaderów z czasu w pierwszym renderze 56min, przy ostatnim wydłuża do 1h14min. 5650 maja granice 78 zależy jaka seria) jak sie zbliżają do granicy 63-68 c to drastycznie zwalniaja , tak jak by przerywały,czekały i dalej młuciły. dla mnie to może byc kwestia chłodzenia, Temp otoczenia, temp w obudowie itp. Jak masz to w obudowach 1U supermicro to bardzo możliwe. Z 2689 temat moze być podobny. Na najzwyklejszym chłodzeniu aktywnym proce w towerze nie powinny mieć więcej jak 65-67 stopni. Poprawiam swój błąd bo renderuje na 5650 a ostatnio gorąco sie zrobilo i widać to na hw monitor. 5650 zwalniają 83-86 C ale w pokoju jak masz 30 c ta taka temperatura sie może przyda żyć. Edytowane 22 Maj 2014 przez pixelja
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się