Napisano 4 Marzec 201411 l Mam taki problem, wstawiłam model do pustego walca z nadaną na wewnętrzną stronę mapą bitową w formacie png (chciałam, żeby obiekt docelowo otaczała panorama z robionych przeze mnie zdjęć). Zależało mi na przezroczystości nadanej na część fotografowanego nieba, które przechodziłoby płynnie w niebo 3ds maxa, ale nie jestem w stanie uzyskać takiego efektu przenikania jak w programie do grafiki 2d. Mapę ustawiłam normalnie na materiale Arch&Design. Nie wiem, czy to kwestia formatu? Czy jest (na pewno jest, ale ja nie znam na tyle maxa) jakiś sposób na uzyskanie częściowo przezroczystej płaszczyzny? Będę wdzięczna za pomoc.
Napisano 4 Marzec 201411 l musisz wrzucić tą samą mapę png do slotu opacity materiału i ustawić w opcjach tej mapy aby kanałem output było "alpha as grey" - mniej więcej, piszę z pamięci
Napisano 5 Marzec 201411 l Autor Dziękuję. Właśnie manewrowałam tymi ustawieniami i nic się nie zmienia. Przezroczystość widać tylko na materiale standard. W ostateczności przy tym zostanę, ale może ktoś się domyśla w czym może tkwić problem...
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto