Jump to content

dwa sposoby oświetlania mapą HDRI


anesthetized
 Share

Recommended Posts

Cześć,

 

od niedawna pracuję z oświetlaniem scen przy pomocy map HDRI. Przeglądając różne tutoriale zauważyłem, że są dwa sposoby ładowania ich do sceny:

 

- pierwszy, który ja stosuję polega na utworzeniu materiału z mapą HDRI i dodanie tej mapy w ustawieniach renderowania: V-ray enviroment

- drugi polega na utworzeniu światła sferycznego vray i przypisaniu mu tej samej mapy.

 

chciałem zapytać, na czym polega różnica w obydwu sposobach. Czy jeden różni się czasem renderowania od drugiego? Zauważyłem tylko, że przy sposobie z utworzeniem światła muszę używać kamery vray physical camera, bo standardowa kamera 3ds maxa nie widzi tej mapy hdri.

 

będę wdzięczny za wytłumaczenie na czym to polega.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy