Zernat Napisano 7 Marzec 2014 Napisano 7 Marzec 2014 Witam, wymęczyłem sobie wczoraj w parę godzin coś maszyno-kolibro-futurystyczno podobnego. Chciałem przetestować sobie VRay'a RT na nowej grafice :P Jednak pojawia się parę dziwnych rzeczy, pierwsza to dziwne odbicia/paseczki wokół tych jasnych kółeczek, zaznaczone na żółto na foci. A druga, to problem ze szkłem. Na VRaya Light (błękitny) nałożyłem szkło (kolejna sfera), takie zwykłe szkło z tutka z internetu i o ile na świetle wygląda ono fajnie, to gdy szkło schodzi ze światełka pojawiają się takie czarne obwódki, mam włączoną kaustykę, indirect illumination i 20 max depth jednak ciągle to dziwnie dosyć wygląda. Czego powodem są te dwie rzeczy ? Siatka nigdzie się jakoś inwazyjnie nie styka (prócz oczu, naprawiłem to już xd) i jest naprawdę sporo poly :/ Focia: Z góry dzięki i Pozdrawiam.
Zernat Napisano 9 Marzec 2014 Autor Napisano 9 Marzec 2014 Problem nie występuje kiedy renderuję używając VRay'a RT ale na CPU :/ Czy może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem ? Może ktoś wie jak zrobić aby przy renderowaniu na gpu problem również nie występował, albo żeby przynajmniej mniej rzucał się w oczy ?? Pozdrawiam.
Zernat Napisano 9 Marzec 2014 Autor Napisano 9 Marzec 2014 CPU: GPU: Siatka: Siatka jest fatalna, ale to chyba nie powinno powodować tego typu błędów, skoro CPU sobie radzi ? Pozdrawiam.
Azbesty Napisano 9 Marzec 2014 Napisano 9 Marzec 2014 Vray 2.0 czy 3.0 bo jak 3.0 to suaboooo niby mieli poprawić all a taka bieda.
Zernat Napisano 9 Marzec 2014 Autor Napisano 9 Marzec 2014 Wybacz, zapomniałem o wersjach. VRay 2.3 3ds Max 2013 64 Bity. OpenGL renderuje w taki sam sposób jak Cuda (czyli z tymi błędami) :/
Adder Napisano 10 Marzec 2014 Napisano 10 Marzec 2014 Nie znam vraya,ale może to Z-fight wychodzi na gpu.
deshu Napisano 10 Marzec 2014 Napisano 10 Marzec 2014 Prawdopodobnie jest tak, że na gpu zbruffer jest mniej dokłądny. Daj minimalny modyfikator push na miejsca przez które przechodzi światło. (Dla testu czy to rozwiązuje problem)
Zernat Napisano 17 Marzec 2014 Autor Napisano 17 Marzec 2014 Przepraszam za opóźnienie :/ Poczyniłem pewne doświadczenia z pushem. Oto wyniki: Push 0.1 na cały model: Push - 0.1 na cały model: Push 0.1 na część elementów: A więc jak widać, nigdzie problem nie został rozwiązany :/ Jednak myślę, że za parę dni wpadnie mi w rączki VRay 3.0 na Maxa 2014 i wtedy postaram się znów wyrenderować ten kadr i dam wam znać jak poszło. Chyba, że oczywiście ktoś jeszcze ma jakiś pomysł obecnie ? Pozdrawiam.
Adder Napisano 18 Marzec 2014 Napisano 18 Marzec 2014 Chcesz powiedzieć, że nie został rozwiązany całkiem. Na liniach na środkowym zniknął, więc powiedział bym, że to dalej może być to. Zobaczymy na Vrayu 3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się