Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam, wymęczyłem sobie wczoraj w parę godzin coś maszyno-kolibro-futurystyczno podobnego. Chciałem przetestować sobie VRay'a RT na nowej grafice :P

 

Jednak pojawia się parę dziwnych rzeczy, pierwsza to dziwne odbicia/paseczki wokół tych jasnych kółeczek, zaznaczone na żółto na foci.

 

A druga, to problem ze szkłem. Na VRaya Light (błękitny) nałożyłem szkło (kolejna sfera), takie zwykłe szkło z tutka z internetu i o ile na świetle wygląda ono fajnie, to gdy szkło schodzi ze światełka pojawiają się takie czarne obwódki, mam włączoną kaustykę, indirect illumination i 20 max depth jednak ciągle to dziwnie dosyć wygląda.

 

Czego powodem są te dwie rzeczy ?

 

Siatka nigdzie się jakoś inwazyjnie nie styka (prócz oczu, naprawiłem to już xd) i jest naprawdę sporo poly :/

 

Focia:

 

jtcgn4b.png

 

Z góry dzięki i Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Problem nie występuje kiedy renderuję używając VRay'a RT ale na CPU :/

 

Czy może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem ?

 

Może ktoś wie jak zrobić aby przy renderowaniu na gpu problem również nie występował, albo żeby przynajmniej mniej rzucał się w oczy ??

 

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

CPU:

 

KtDV1wV.jpg

 

GPU:

 

DsXT67v.jpg

 

Siatka:

 

jasUfF9.jpg

 

Siatka jest fatalna, ale to chyba nie powinno powodować tego typu błędów, skoro CPU sobie radzi ?

 

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Wybacz, zapomniałem o wersjach.

 

VRay 2.3 3ds Max 2013 64 Bity.

 

OpenGL renderuje w taki sam sposób jak Cuda (czyli z tymi błędami) :/

Napisano

Prawdopodobnie jest tak, że na gpu zbruffer jest mniej dokłądny. Daj minimalny modyfikator push na miejsca przez które przechodzi światło.

(Dla testu czy to rozwiązuje problem)

Napisano
  • Autor

Przepraszam za opóźnienie :/

 

Poczyniłem pewne doświadczenia z pushem. Oto wyniki:

 

Push 0.1 na cały model:

 

8KZyDe0.jpg

 

Push - 0.1 na cały model:

 

T8cB1ca.jpg

 

Push 0.1 na część elementów:

 

ZQ2NemM.jpg

 

 

 

 

A więc jak widać, nigdzie problem nie został rozwiązany :/ Jednak myślę, że za parę dni wpadnie mi w rączki VRay 3.0 na Maxa 2014 i wtedy postaram się znów wyrenderować ten kadr i dam wam znać jak poszło.

 

Chyba, że oczywiście ktoś jeszcze ma jakiś pomysł obecnie ?

 

Pozdrawiam.

Napisano

Chcesz powiedzieć, że nie został rozwiązany całkiem. Na liniach na środkowym zniknął, więc powiedział bym, że to dalej może być to. Zobaczymy na Vrayu 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności