Napisano 7 Marzec 201411 l Witam, wymęczyłem sobie wczoraj w parę godzin coś maszyno-kolibro-futurystyczno podobnego. Chciałem przetestować sobie VRay'a RT na nowej grafice :P Jednak pojawia się parę dziwnych rzeczy, pierwsza to dziwne odbicia/paseczki wokół tych jasnych kółeczek, zaznaczone na żółto na foci. A druga, to problem ze szkłem. Na VRaya Light (błękitny) nałożyłem szkło (kolejna sfera), takie zwykłe szkło z tutka z internetu i o ile na świetle wygląda ono fajnie, to gdy szkło schodzi ze światełka pojawiają się takie czarne obwódki, mam włączoną kaustykę, indirect illumination i 20 max depth jednak ciągle to dziwnie dosyć wygląda. Czego powodem są te dwie rzeczy ? Siatka nigdzie się jakoś inwazyjnie nie styka (prócz oczu, naprawiłem to już xd) i jest naprawdę sporo poly :/ Focia: Z góry dzięki i Pozdrawiam.
Napisano 9 Marzec 201411 l Autor Problem nie występuje kiedy renderuję używając VRay'a RT ale na CPU :/ Czy może ktoś z was spotkał się z podobnym problemem ? Może ktoś wie jak zrobić aby przy renderowaniu na gpu problem również nie występował, albo żeby przynajmniej mniej rzucał się w oczy ?? Pozdrawiam.
Napisano 9 Marzec 201411 l Autor CPU: GPU: Siatka: Siatka jest fatalna, ale to chyba nie powinno powodować tego typu błędów, skoro CPU sobie radzi ? Pozdrawiam.
Napisano 9 Marzec 201411 l Vray 2.0 czy 3.0 bo jak 3.0 to suaboooo niby mieli poprawić all a taka bieda.
Napisano 9 Marzec 201411 l Autor Wybacz, zapomniałem o wersjach. VRay 2.3 3ds Max 2013 64 Bity. OpenGL renderuje w taki sam sposób jak Cuda (czyli z tymi błędami) :/
Napisano 10 Marzec 201411 l Prawdopodobnie jest tak, że na gpu zbruffer jest mniej dokłądny. Daj minimalny modyfikator push na miejsca przez które przechodzi światło. (Dla testu czy to rozwiązuje problem)
Napisano 17 Marzec 201411 l Autor Przepraszam za opóźnienie :/ Poczyniłem pewne doświadczenia z pushem. Oto wyniki: Push 0.1 na cały model: Push - 0.1 na cały model: Push 0.1 na część elementów: A więc jak widać, nigdzie problem nie został rozwiązany :/ Jednak myślę, że za parę dni wpadnie mi w rączki VRay 3.0 na Maxa 2014 i wtedy postaram się znów wyrenderować ten kadr i dam wam znać jak poszło. Chyba, że oczywiście ktoś jeszcze ma jakiś pomysł obecnie ? Pozdrawiam.
Napisano 18 Marzec 201411 l Chcesz powiedzieć, że nie został rozwiązany całkiem. Na liniach na środkowym zniknął, więc powiedział bym, że to dalej może być to. Zobaczymy na Vrayu 3
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto