Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

jako początkujący użytkownik Maya proszę o pomoc :) dokładnie chodzi o teksturowanie UV. Wykonuję dosyć istotną pracę i zatrzymałem się właśnie na tym etapie. GG 4909468 pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 1,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

sympathetic: nie chce być niemiły, ale to chyba nie miejsce na tego typu posty... może się mylę?

Napisano

mCh - nie chce byc niemily ale to jest chyba miejsce na takie posty ;) moze sie nie myle ? ;)

Napisano

marcin, chyle czola przed dojrzałym i inteligentnym poczuciem ©humoru.

Napisano

ludzie....przestancie.

pomózcie chłopakowi zamiast wdawac sie w g* dyskusje

Napisano

no a w helpie tego nie ma ? zaloze sie ze jest ... o ile wiem to taka odpowiedz szybciej uzyskal by na http://www.forum3d.kom-net.pl lub http://www.evermotion.org gdzie sa dzialy poswiecone temu soFcikoFi ;)

 

szczeze to nawet szukalem o tym ... moze nie za dlugo ale szukalem i nic nie znalazlem ... ;) moze dla tego ze nie chcialo mi sie forum przegladac ;)

 

tu masz Link teraz wystarczy poszukac ;)

Napisano
  • Autor

Dzięki Panowie :], owszem jest sporo tutków na temat UV z tym, że traktują one ten temat dosyć prosto np. mapowanie jednej scianki planar map. Sposób mapowania złożonych obiektów nie jest przedstawiany, no chyba że w płatnych tutkach. Ok. czas dobiegł końca model zrobiony bez teksturki :) nie dam za wygraną nie ominę żadnego tutka :], nauka i nauka. Dzięki. Pozdrawiam.

Napisano

mapujesz tak zeby textura sie nie rozciagała

 

generalnie chodzi o to zeby zachowac ciaglosc texturki, najpierw mapujesz zespoły facow albo powierzchnie ktore ci odpowiadaja(planar maping, sferyczne, cylindryczne)robisz sobie podglad w oknie panel/UV texture editor tak zebys widzial zmapowana siatke na wg wspolrzednych UV. Mapujesz i sklejasz coraz to kolejne elementy twojego obiektu uzywajac polecenia polygons/sew UV's albo rownie dobrze move and sew UV's

 

jako kolor obiektu przypisz shader z "checker"-szachownica, widac wtedy gdzie sie texturka rozciaga

Napisano

symphatetic: widze ze nie przejrzales tutkow na http://www.3dtotal.com tak jak koledzy radzili

W dziale Maya masz kompleksowo pokazane teksturowanie np. twarzy i postaci wiec to chyba nie sa proste plany poswiec odrobine czasu na zapoznanie sie z materialem jaki zostal ci zaoferowany

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności