pm_ceglowski Napisano 11 Wrzesień 2004 Napisano 11 Wrzesień 2004 Hej Wczoraj wieczorem zlapalem sie w koncu za video tut o robeniu glowy metoda box modeling, jako, ze do tej pory poza projektami w archicadzie wszystkie moje twory byly 2d, jest to moj pierwszy modelowany od podstaw 3d obiekt. Bede wdzieczny za wszelka pomoc. Za chwile postaram sie wrzucic to co obecnie juz mam zrobione ew. do tego kilka pytan... o a nawet juz mam dwa :) - jaki renderer zaintalowac? (mam gdzies pod reka brazila.. chyba vreya tez znajde) - jaka jest wasza opinia o zBrush 2.0?
Fr3d3k Napisano 11 Wrzesień 2004 Napisano 11 Wrzesień 2004 Hello! Imo do modelowania głowy wystarczy render standardowy ... A jesli nie to wybierz sobie jeden z tych co masz, zainstaluj i ucz sie go .. drugiego mozesz wyrzucic ...chyba ze chcesz obcykac oba ...wtedy gl&hf ! A co do zBrusha to nc ..nie korzystałem jeszcze ... Powodzenia przy łepku ...
pm_ceglowski Napisano 11 Wrzesień 2004 Autor Napisano 11 Wrzesień 2004 Wielkie dzieki :) Wlasnie nad nim siedze, hehe... bo zaraz bede lezal pewnie ;) ale jak cos zacznie juz jak glowa wygladac to zalacze... trzeba jakos specjalnie kombinowac aby zapisac te siatki niesiatki jako jpg? Okej oto pytania :) Pelna lameriada ale moze znajdzie sie ktos znudzony i pomoze :) Robie video tutka do 3ds max3 na maxie 6 i czesc opcji sie rozni, kilka znalazlem ale kilka ni w cholere nie widze.. :/ Np. "weld" .. pewnie teraz jakos inaczej sie to nazywa... nie wiem tez jak zrobic by wyswietlila sie na brylce siatka (edged faces ?) i to mnie zatrzymalo na wczesnym poziomie. Ehh tu sa foty tego co do tej pory stworzylem... Nie bawilem sie jeszcze w zadne specjalne rendery... bylbym wdzieczny za info jak robic zrzutki siatkie etc.
Krzysiek Napisano 11 Wrzesień 2004 Napisano 11 Wrzesień 2004 Eee... tak z ciekawosci spytam czy robiles kiedys cos w maxie poza glawa. Bo jesli nie to wiedz ze pakujesz sie juz na gleboka wode. Lepiej na poczatku wymodelowac cos prostszego. PS. Swietne sa twoje prace 2d. Pozdrawiam Krzysiek
pm_ceglowski Napisano 11 Wrzesień 2004 Autor Napisano 11 Wrzesień 2004 Dzieki :)., nie nie robilem, najwyzej "bawilem sie" jakimis brylkami etc. Wiem, ze to gleboka woda ale wszystkich programow Cadowskich uczylem sie na projektach (czego ponoc lepiej nie robic ;)) bo mozna projektu na czas nie oddac) czo w sumie oznaczalo, ze albo sie go naucze albo przedmiot do poprawki i dzialalo, AutoCada i ArchiCada w ten sposob opanowalem, jednak mimo, ze wczesniej wymienione programy maja srodowiska 3d to 3ds max jest czym zupelnie innym i jak na razie staram sie zrobic ten video tutorial :D
Krzysiek Napisano 11 Wrzesień 2004 Napisano 11 Wrzesień 2004 Wlasnie mialem pisac wyzej, ze wiele osob woli od razu gleboka wode i bardzo dobrze na tym wychodzi, zalezy od ludzi. Ty przeciez masz juz jakis zmysl 3d pracujac w programach typu CAD, wiec nie powiniens miec duzych problemow z poznaniem maxa. Powodzenia z tutorem, zobaczymy co bedzie na nastepnych screenach. Pozdrawiam Krzysiek
pm_ceglowski Napisano 12 Wrzesień 2004 Autor Napisano 12 Wrzesień 2004 Jeszcze raz wielkie dzieki Aragorn, Btw nie wiesz moze co jest z tym "weld" i jak wyswietlac siatke na brylce ... wiem, ze to podstawowe pytania ale ogladalem tutoraile od maxa6 (te dolaczone do niego) i mimo, ze np. przy modelowaniu lapki w pewnym momencie wyswietlana jest ta siatka to nie jest napisane jak to zrobic :/ Ehh.. poszukam jeszcze w jakichs tutkach... ale jak na razie to troche przez to utknalem (zwlaszcza "weld"). Pzdr pmc
MareG Napisano 12 Wrzesień 2004 Napisano 12 Wrzesień 2004 F3 = przełącza widok WIRE / SHADE F4 = włącza / wyłącza widoczność krawędzi w trybie SHADE to też się przyda: F2 = przełącza tryb wyświetlania zaznaczonych ścianek (selcted faces) na wypełnione (na czerwoono) lub tylko zarys krawędziowy. A WELD jest raczej pod taką samą nazwą. W naszym FAQ masz nieco na ten temat: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=6289 Poczytaj także reszte pytań / odpowiedzi! Pozdr Marek
Krzysiek Napisano 12 Wrzesień 2004 Napisano 12 Wrzesień 2004 Nie mam maxa6, ale mam help do niego i widze, ze jest tam weld: Editable Poly -> Edit Vertices/Edges rollout -> Weld O, widze ze MareG Ci juz odpowiedzial. Pozdrawiam Krzysiek
Yamakasi Napisano 12 Wrzesień 2004 Napisano 12 Wrzesień 2004 Juz wiecej nie mozna dodac :) koledzy powiedzieli wszystko ale bede sledzil twoj temat i stara ci pomoc :)
pm_ceglowski Napisano 12 Wrzesień 2004 Autor Napisano 12 Wrzesień 2004 Wielkie dzieki :D Dajecie rade!!! Biore sie za dalsze modelowanie i czytanie FAQ... wieczorem dam dalsze efekty pracy. Jeszcze raz dzieki pmc PS: no mam juz tego welda :) UPDATE: Wyglada na to ze moj jaskiniowiec zaczyna przypominac czlowieka :)) Tu kilka zrzutek, bede wdzieczny za porady, zwlaszcza dotyczace ustawien... np robienia lepszych screenow pokazujacych siatke etc.
max_1989 Napisano 12 Wrzesień 2004 Napisano 12 Wrzesień 2004 Cześć, widzę że razem modelujemy swoją pierwszą główkę :). Poniżej odnośnik do mojej zapraszam do komentów :). http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=135665&posted=1 No powiem tak główką zbytnio imponująco nie wygląda, ale wiem że to wip i wszystko na pewno ulegnie ogromnej zmianie i potem bende myślał że to zdjęcie :). . A i mam pytanko czy tego tutka do poly-modelingu głowy z netu ściągnełeś jeśli tak to możesz podać www?. PS: też mam maxa 6 więc może coś pomogę :). PS: też nie wiedziałem co to weld :).
und3r Napisano 12 Wrzesień 2004 Napisano 12 Wrzesień 2004 pm_ceglowski: Chłopaki mają rację mówiąc Ci że to ciężka sprawa z głową tak na początek kariery maxowej, ale powiem szczerze, że i mi tak mówiono. Trwałęm przy swoim i się naumiałem :) Tutaj niestety do dobrego efektu końcowego trza się dużo nastarać i dłubać jak jasna cholera. I nie przejmuj się uwagami typu nos jest za duży szczęka za wystająca itd. Bo to Twój wybór bierz pod uwae rzeczy typu: jakość siatki, nieplanowane(dziwne) krawędzie, rogi itd. Był ostatnio video tutek tutaj na max3d.pl dostępny o polymodelingu na boxie. Chyba P. go zrobił ale nie dam se głowy uciąć :) Dla przykładu podam Ci linka do czegoś co zrobiłem wraz z opisem (niestety po eng) i jest to co prawda inną metodą ale to jest pierwsza moja w pełni udana głowa. Miłej pracy i nie poddawaj się! O to link: http://www.evermotion.org/tutorials/modeling/head/ Powodzenia!
pm_ceglowski Napisano 12 Wrzesień 2004 Autor Napisano 12 Wrzesień 2004 Dzieki :D max_1989: tutka zgralem przez DC, to taki 3stopniowy tutor 1. Box modeling - neandertalczyk, 2. Poli modeling - czlowiek wspolczesny 3. Obcy i morfowanie jednej glowy w druga. Co do weld... to wiedzialem co to jest :D ale w jakis dziwny sposob nie moglem go znalesc (teraz sam sie dziwie ja to bylo mozliwe :)) und3r: Dzieki za motywacje, linka zaraz zbadam... angielski jest jak najbardziej bez problemu :)), jesli wiedzialbys cos wiecej o tym video tutorze o ktorym wpomnialem to bylbym wdzieczny,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się