Skocz do zawartości

Jak importować teksture do 3d maxa


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mistic_Andre
Napisano

Witam jestem nowy zajmuje się grafiką 3 tygodnie. Mam dwa pytanka:

1. Jak zrobić aby tekstura się tak nie rozciągała na obiekcie (jest rozciągnięta i jakośc się psuje) chce zrobić żeby jej jakośc nie zmianie gdy nałoże ją na duży obiekt??

2. Mam zapisą teksture w jpg na dysku jak przenieśc ją do 3d maxa aby była możliwa do nałożenia na obiekt??

 

Mam 3d maxa 3.1

Pozdrowionka

 

TERAZ LEPIEJ??

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

e ? łot ? jak to jpg i nie mozesz ja do maxa wlozyc ? a w czym są ze tak powiem textury ?

 

a jak juz to pobaw sie modyfikatorem UVW Map i pozmieniaj wartosci tile

lub w Material Editor tez wartosciami Tile przy ustawieniach mapy ....

 

jak bys przerobil pierwszy tutorial z maxowego helpa to bys sie o to nie pytal ;)

 

PRZECZYTAJ REGULAMIN

 

a w szczegolnosci ten o nazewnictwie watkow

 

----EDIT---

 

tnx Kris ;) nie spalem ostatnio za duzo a maxa wlaczam od swieta ostatnio ... ;)

Napisano

Tak dla scislosci, mojemu przedmowcy zapewne chodzilo o parametr tile, bo co by ci bylo po zmianie nazwy materialu. Poza tym szczegolem w calosci sie z nim zgadzam.

 

edit: teraz to odnosnie postu ponizej wlasciwie sie tyczy jako ze ten powyzej zostal wyedytowany ;p

Napisano

,,Jak zrobić aby tekstura się tak nie rozciągała na obiekcie (jest rozciągnięta i jakośc się psuje) chce zrobić żeby jej jakośc nie zmianie gdy nałoże ją na duży obiekt??,, uzyj title

 

,,Mam zapisą teksture w jpg na dysku jak przenieśc ją do 3d maxa aby była możliwa do nałożenia na obiekt''- wstaw ja w difuse jako bitmape pozdrawiam

Gość Mistic_Andre
Napisano

Słowo textury egh (otwieramy słownik ang. i sprawdzamy). Nie wiem jak jest tutaj al ena innych forach zanim się odpowie trzeba zrozumieć temat panie Marcinie. poerwszy tutorial jest o koszyku wiklinowym więc nie wiem co ma piernik do wiatraka :).

 

PRZECZYTAJ REGULAMIN :)

 

Gdybym napisał w temacie problem z texturami to na 100% Pan Marcin zrozumiałby przesłanie tego pytania a tak.. Moja wina przepraszam. Następnym razem niech pan nie pisze jakiś głupot nie wiem o czym bo szkoda tylko czasu. Zamiast pisać o regulaminie inni (bardziej zyczliwi) potrafili odp. na te proste pytania. :)

Dzieki za odpowiedz wszystkim którzy jej udzielili (w szczególności "Marcinowi" Specjalista :P

 

Tak właściwie to proble nie rozwiązany ponieważ nie chodziło mi o jpgi które już były w 3d maxsie ale o te które zrobiłem. Map editor nie otwiera innycj jpg oprócz zawartych już w nim. Co mam robić?? Gdzie jest ten UWV map w modyfikatorach go nie ma??

Napisano

hmm ... wiesz co ? nie wiem jak jewst na innych forach ale na tym OBOWIAZEK to regulamin ...

 

Mocne slowa ? rezeczywiscie ...

 

po :

1. jak to nie rozwiazalo twojego problemu ? tile nie dziala ? heh

2. nie odczytuje ci jpg ? no to lol sory ale czemu sadzisz ze jpg z maxa sie roznia od twoich ? ;)

 

---EDIT---

 

nie zauwazylem ze masz maxa 3.1 :/ a jesli dobrze pamietam nie bylo tam jeszce pierwszego tutoriala "still life"

 

z reszta ingerencja w helpa troche by rozjasnila twoj problem ... z tego co wiem to help jest podzielony na dzialy ... i texturing jak i Material editor tez tam goszczą ;)

Napisano

Nic nie poradzisz jeśli tekstura jest za mała na duży obiekt. Albo robisz to, tak jak powiedział Marcin, zmniejszając ją i powtarzając kilkukrotnie (parametr title), albo wchodzisz do np. photoshop`a, powiększasz ją ileś tam razy i ręcznie dorabiasz detale. Innej metody nie widzę.

 

Max odczytuje wszystkie pliki graficzne w formacie jpg, bmp, tga itd. Wystarczy że przy tworzeniu tekstury (np. w kanale diffuse materiału) ręcznie podasz ścieżkę dostępu do interesującego cię pliku. Dokładnie ci nie powiem gdyż już nie pamiętam (to już ponad pół roku bez max`a)

Gość Mistic_Andre
Napisano

Title działa natomiast max nie nie czyta wogóle jpgów gdyż gdy w kanale diffuse wybieram textury i chcę otworzyć jakąś inną niż tą zawartą w maxie to moge wybrac pliki tylko z rozszerzeniami max i mat why??

Napisano

eh .... nic dziwnego ... zeby dodac texture nalezy do kanalu disfuse wlozyc mape "bitmap" i otwozyc bitmape .... czy tam inny czort jak jpg....

 

widzisz ... moge sie zalozyc ze w pierwszym czy nawet trzecim tutorialu w helpie maxa to jest .... takie banalne ale zarazem wina twoja bo jak bys przerobil tutoriala to bys wiedzial ....

 

a temat jak byl niezgodny z regulaminem tak jest nadal ... zmien go ...

Napisano

Jak importujesz *.jpg do maxa to importujesz Botmapę np. jpg, bmp, tga ... wszyskie one to w maksiu Bitmap, a nie textura. Textura to dużo więcej niż Diffuse i jest ona zapisana w *.mli. Jak klikniesz na material browser to daj new wybierz bitmap - wskaż scieżkę gdzie zapisłeś jpg. Ten jpg możesz metodę przeciągnij i upuść włożyć do slotu difusse materiału. Nowy materiał może zapisać do aktywnej biblioteki *.mli

Napisano

Mysle, ze problem polega na tym, ze nasz poczatkujacy grafik (witamy!) myli jeszcze material jako calosc z teksturą jako skladnik materialu. Starajac sie zaimportowac cos do maxa importuje caly material, zamiast skladowej jej czesci, czyli np. diffuse.

 

Pamietaj ze material sklada sie z wielu parametrow, w ktorych skladowymi czesciami jes np. diffuse. Dla kanalu diffuse mozesz wybrac konkretnego jpga (lub tga,gif,tiff etc.) ktory zostanie "obleczony" na stworzona przez Ciebie siatke.

 

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności