Skocz do zawartości

Stereoscopic compositing workflow


Miłosz3ds

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

 

Ostatnimi czasy bardzo interesują mnie zagadnienia dotyczące pracy nad stereoskopowym materiałem filmowym. Dużo informacji udało mi się wyłowić z różnych miejsc, ale jeszcze więcej pozostało dla mnie niewyjaśnionych.

 

Najbardziej zagadkową dla mnie kwestią jest osadzanie w przestrzeni stereo dodatkowych obiektów CG. Chodzi mi tutaj przede wszystkim o ciągłość głębi obrazu stereoskopowego - w jaki sposób można praktycznie idealnie dopasować głębię w dodanych elementach CG do głębi materiału filmowego stereo?

 

Jako, że do swojej dyspozycji mam Nuke + Ocula, mam kilka pomysłów jak się za to zabrać - jednak chciałbym uzyskać od Was jakieś naprowadzenia/wskazówki i uwagi czy na pewno za to się dobrze zabieram. Nie chcę się za dwa tygodnie ocknąć, że źle się za to zabrałem :)

 

 

Pierwsza rzecz na którą wpadłem to wygenerowanie w Nuke Pont Cloud - za pomocą którego będę miał w jakiś tam sposób odtworzoną w wirtualnym świecie scenę, dzięki czemu łatwiej będzie umieścić obiekty w odpowiednich miejscach sceny. Potem pozostaje przeniesienie do tej sceny wirtualnego riga stereo w odpowiedniej skali - żeby zgadzała się baza i całe pozostałe info dotyczące kamer/obiektywów. Niestety ten sposób nie sprawdzi się w przypadku sporego ruchu aktorów/obiektów na planie. Nie sparwdzi się też w odwrotnej sytuacji - kiedy kamera jest statyczna.

 

 

Tutaj przychodzi następny i za razem ostatni pomysł (sensowny). Oculowy Solver i wygenerowanie

disparity map, co mniej więcej daje jakieś pojęcie o "głębi". Tylko co z tym dalej zrobić, jak działać ?

 

 

No i najważniejsze - jak dopasować skalę sceny do kamery? Może na podstawie tak zanalizowanego ujęcia można również wygenerować riga stereo z dobranymi już parametrami?

 

 

 

 

Niestety nie mam zielonego pojęcia jakich słów używać do wyszukiwania info w Google, natrafiłem na kilka porządnych materiałów, ale nie wyjaśniają tego, na czym mi zależy. W jednym z nich np. głębia ustawiana jest "na oko" :)

 

 

 

 

To, co udało mi się znaleźć:

 

 

http://www.fxphd.com/fxphd/courseDetails.php?idCourse=256

 

 

https://www.fxguide.com/featured/art_of_digital_3d_stereoscopic_film/

 

 

(4 pierwsze filmy)

 

 

 

+ making offy od Weta Digital- tam m.in. w Avatarze sobie jakoś poradzili z dopasowaniem głębi materiału wideo do CG. Jednak zbyt dużo nie udało mi się z tamtąd wyłapać.

 

 

Dzięki bardzo za wszystkie uwagi, nawet najprostsze - im więcej info tym łatwiej będzie mi złożyć wszystko to do kupy.

 

Szczerze mówiąc po cichu bardzo liczę na odzew kilku userów z forum, którzy na pewno mają bardzo dużo do powiedzenia na ten temat. Mam nadzieję, że uda się Wam znaleźć chwilkę i podzielić się czymś ciekawym. :)

 

 

Serdecznie pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności