Jump to content

Stereoscopic compositing workflow


Miłosz3ds
 Share

Recommended Posts

Cześć!

 

Ostatnimi czasy bardzo interesują mnie zagadnienia dotyczące pracy nad stereoskopowym materiałem filmowym. Dużo informacji udało mi się wyłowić z różnych miejsc, ale jeszcze więcej pozostało dla mnie niewyjaśnionych.

 

Najbardziej zagadkową dla mnie kwestią jest osadzanie w przestrzeni stereo dodatkowych obiektów CG. Chodzi mi tutaj przede wszystkim o ciągłość głębi obrazu stereoskopowego - w jaki sposób można praktycznie idealnie dopasować głębię w dodanych elementach CG do głębi materiału filmowego stereo?

 

Jako, że do swojej dyspozycji mam Nuke + Ocula, mam kilka pomysłów jak się za to zabrać - jednak chciałbym uzyskać od Was jakieś naprowadzenia/wskazówki i uwagi czy na pewno za to się dobrze zabieram. Nie chcę się za dwa tygodnie ocknąć, że źle się za to zabrałem :)

 

 

Pierwsza rzecz na którą wpadłem to wygenerowanie w Nuke Pont Cloud - za pomocą którego będę miał w jakiś tam sposób odtworzoną w wirtualnym świecie scenę, dzięki czemu łatwiej będzie umieścić obiekty w odpowiednich miejscach sceny. Potem pozostaje przeniesienie do tej sceny wirtualnego riga stereo w odpowiedniej skali - żeby zgadzała się baza i całe pozostałe info dotyczące kamer/obiektywów. Niestety ten sposób nie sprawdzi się w przypadku sporego ruchu aktorów/obiektów na planie. Nie sparwdzi się też w odwrotnej sytuacji - kiedy kamera jest statyczna.

 

 

Tutaj przychodzi następny i za razem ostatni pomysł (sensowny). Oculowy Solver i wygenerowanie

disparity map, co mniej więcej daje jakieś pojęcie o "głębi". Tylko co z tym dalej zrobić, jak działać ?

 

 

No i najważniejsze - jak dopasować skalę sceny do kamery? Może na podstawie tak zanalizowanego ujęcia można również wygenerować riga stereo z dobranymi już parametrami?

 

 

 

 

Niestety nie mam zielonego pojęcia jakich słów używać do wyszukiwania info w Google, natrafiłem na kilka porządnych materiałów, ale nie wyjaśniają tego, na czym mi zależy. W jednym z nich np. głębia ustawiana jest "na oko" :)

 

 

 

 

To, co udało mi się znaleźć:

 

 

http://www.fxphd.com/fxphd/courseDetails.php?idCourse=256

 

 

https://www.fxguide.com/featured/art_of_digital_3d_stereoscopic_film/

 

 

(4 pierwsze filmy)

 

 

 

+ making offy od Weta Digital- tam m.in. w Avatarze sobie jakoś poradzili z dopasowaniem głębi materiału wideo do CG. Jednak zbyt dużo nie udało mi się z tamtąd wyłapać.

 

 

Dzięki bardzo za wszystkie uwagi, nawet najprostsze - im więcej info tym łatwiej będzie mi złożyć wszystko to do kupy.

 

Szczerze mówiąc po cichu bardzo liczę na odzew kilku userów z forum, którzy na pewno mają bardzo dużo do powiedzenia na ten temat. Mam nadzieję, że uda się Wam znaleźć chwilkę i podzielić się czymś ciekawym. :)

 

 

Serdecznie pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy