Jump to content

Problem przy modelowaniu precyzyjnym Pomocy !!!


dom lupero
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

mam problem, dopiero zacząłem z 3ds max. bez przedłużania

 

Korzystając z auto cad jestem przyzwyczajony do dużej precyzji i odwoływania się do wymiarów obiektów i pozycjonowania. Jednak nigdzie nie widzę w 3ds max żeby były takie opcje. Program konkretnie potrzebny do wizualizacji wnętrz.

 

A drugie pytanie to:

czy istnieje możliwość jak w autocad że możemy ustawić np. przy rysowaniu linii, przyciąganie kursora do odpowiednich kątów czyli 90 stopni. jedyne co mi się udało to ustawienie przyciąganie do Vertax

 

Generalnie nie umiem i nie lubię robić nieprecyzyjnie ;( Proszę o pomoc !!!

Link to comment
Share on other sites

Przy nauce maxa po Cadzie też miałem takie problemy. Nie znajdziesz tutaj takiego typu narzędzi. Można postawić linie danej długości i je obrócić itd, ale nie tak banalnie jak w AutoCad. Przyzwyczaisz się do innego stylu.

Link to comment
Share on other sites

biszkopte, 2013, Adder bardzo wam dziękuję za pomoc, wszystkie podpowiedzi były bardzo cenne. Sprawa kątów załatwiona ;)

 

ale jeszcze nie wiem jak wymiarować w trakcie tworzenia np. linii nie ma żadnego okna dialogowego w którym mogę wpisać długość. Adder jako że miałeś takie same problemy przy przerzucaniu się z cada może ty będziesz wiedział ;)

 

i drugie pytanie:

jak przechodzę z bryłą w editable Poly to gdzie z powrotem mogę edytować wielkości obiektu ?

Link to comment
Share on other sites

Maja ostatnia wersja cada to 2010 jak inżynierkę robiłem :P Nie wyedytujesz wielkości precyzyjnie (możesz skalować). Chyba, że nie przekonwertowałeś na editable poly, tylko dodałeś to jako modyfikator. Wtedy możesz wejść niżej w stos i zmienić wymiary, ale bez płaczu niewiele więcej. Jeśli przykładowo zrobiłeś sobie cylinder i extrudnąłeś jakieś kiego facey, a potem wrócisz do parametrów cylindra i zmienisz ilość segmentów to wynik jest koszmarny, bo zmienia się numeracja faceów. Jak mówiłem to nie CAD. tam mogłeś sobie samym pisaniem wstawić linie w punkcie n która będzie się kończyć w punkcie m, albo określić jej wektor, czy trzypunktowo wstawić okrąg idealnie pasujący do danej dziury. W maxie ZAZWYCZAJ modelujesz od bryły, a nie od obiektów płaskich. Można oczywiście strzelić spliney i z nich tworzyć 3D.

Co do pytania jak wstawić linię konkretnej długości: Jak wybierzesz narzędzie line, to masz roletę "Keyboard Entry" i tam można określać globalne położenie kolejnych punktów.

Edited by Adder
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy