Skocz do zawartości

Problem przy modelowaniu precyzyjnym Pomocy !!!


dom lupero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem, dopiero zacząłem z 3ds max. bez przedłużania

 

Korzystając z auto cad jestem przyzwyczajony do dużej precyzji i odwoływania się do wymiarów obiektów i pozycjonowania. Jednak nigdzie nie widzę w 3ds max żeby były takie opcje. Program konkretnie potrzebny do wizualizacji wnętrz.

 

A drugie pytanie to:

czy istnieje możliwość jak w autocad że możemy ustawić np. przy rysowaniu linii, przyciąganie kursora do odpowiednich kątów czyli 90 stopni. jedyne co mi się udało to ustawienie przyciąganie do Vertax

 

Generalnie nie umiem i nie lubię robić nieprecyzyjnie ;( Proszę o pomoc !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Przy nauce maxa po Cadzie też miałem takie problemy. Nie znajdziesz tutaj takiego typu narzędzi. Można postawić linie danej długości i je obrócić itd, ale nie tak banalnie jak w AutoCad. Przyzwyczaisz się do innego stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biszkopte, 2013, Adder bardzo wam dziękuję za pomoc, wszystkie podpowiedzi były bardzo cenne. Sprawa kątów załatwiona ;)

 

ale jeszcze nie wiem jak wymiarować w trakcie tworzenia np. linii nie ma żadnego okna dialogowego w którym mogę wpisać długość. Adder jako że miałeś takie same problemy przy przerzucaniu się z cada może ty będziesz wiedział ;)

 

i drugie pytanie:

jak przechodzę z bryłą w editable Poly to gdzie z powrotem mogę edytować wielkości obiektu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maja ostatnia wersja cada to 2010 jak inżynierkę robiłem :P Nie wyedytujesz wielkości precyzyjnie (możesz skalować). Chyba, że nie przekonwertowałeś na editable poly, tylko dodałeś to jako modyfikator. Wtedy możesz wejść niżej w stos i zmienić wymiary, ale bez płaczu niewiele więcej. Jeśli przykładowo zrobiłeś sobie cylinder i extrudnąłeś jakieś kiego facey, a potem wrócisz do parametrów cylindra i zmienisz ilość segmentów to wynik jest koszmarny, bo zmienia się numeracja faceów. Jak mówiłem to nie CAD. tam mogłeś sobie samym pisaniem wstawić linie w punkcie n która będzie się kończyć w punkcie m, albo określić jej wektor, czy trzypunktowo wstawić okrąg idealnie pasujący do danej dziury. W maxie ZAZWYCZAJ modelujesz od bryły, a nie od obiektów płaskich. Można oczywiście strzelić spliney i z nich tworzyć 3D.

Co do pytania jak wstawić linię konkretnej długości: Jak wybierzesz narzędzie line, to masz roletę "Keyboard Entry" i tam można określać globalne położenie kolejnych punktów.

Edytowane przez Adder
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności