Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

problem jest nastepujący... w koncowym renderze brakuje mi takiego wykonczenia coś jakby "blask", tzn. nie umiem osiągnąć efektu błysku szkła, chromu, lakieru, kanty nieraz tez powinny miec w niektorych brylach taki blask. Wszystko jest matowe. zadnym z parametrom w ps nie idzie tego podkrecić, jedynie recznie bawiac sie rozjasnianiem (swiatla, cienie, polcienie), ale to i tak nie jest do konca to co powinno byc.

co moze byc przyczyną takiego efektu? czy odpowiada za to proces postprodukcji (któryś z render elements)?

 

w materiałach subdivy ustawione sa na 16 podobnie jak i same zrodla swiatla

w ustawieniach vray w light cache zaznaczylem opcje use for glossy rays

czy w 3ds trzeba uzyc jakiegos efektu (vray lens effects)?

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 803
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pokaz jakies przyklady, bo tak to mozna ci odpowiedziec bardzo ogolnie tylko. Napewno wplyw na to maja materialy i jak oswietlasz scene, co do post produkcji to passy takie jak reflection, gloss, lighting powinny pomoc w wyizolowaniu elementow ktore maja sie blyszczec.

Napisano

Polecam poumieszczac to tu, to tam plane'y z illuminacja niewidoczne dla kamery (w ustawieniach obiektu zadbaj o to aby wylaczyc rzucanie GI przez obiekt). Dzieki temu uzyskasz dodatkowe refleksy (tego wlasnie szukasz) w oczekiwanych miejscach.

 

Pozdrawiam,

Artur

Napisano
  • Autor
Może po prostu popracuj nad shaderami;)

 

o których parametrach piszesz? na co zwrocic glownie uwage?

Napisano

na sekcje reflection w materiale, współczynnik ior fresnel, kolor umieszczony przy reflection ma znaczenie dla powstawania odbić dodaj mapki np fallof

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności