Napisano 1 Kwiecień 201410 l Witam, problem jest nastepujący... w koncowym renderze brakuje mi takiego wykonczenia coś jakby "blask", tzn. nie umiem osiągnąć efektu błysku szkła, chromu, lakieru, kanty nieraz tez powinny miec w niektorych brylach taki blask. Wszystko jest matowe. zadnym z parametrom w ps nie idzie tego podkrecić, jedynie recznie bawiac sie rozjasnianiem (swiatla, cienie, polcienie), ale to i tak nie jest do konca to co powinno byc. co moze byc przyczyną takiego efektu? czy odpowiada za to proces postprodukcji (któryś z render elements)? w materiałach subdivy ustawione sa na 16 podobnie jak i same zrodla swiatla w ustawieniach vray w light cache zaznaczylem opcje use for glossy rays czy w 3ds trzeba uzyc jakiegos efektu (vray lens effects)?
Napisano 1 Kwiecień 201410 l Pokaz jakies przyklady, bo tak to mozna ci odpowiedziec bardzo ogolnie tylko. Napewno wplyw na to maja materialy i jak oswietlasz scene, co do post produkcji to passy takie jak reflection, gloss, lighting powinny pomoc w wyizolowaniu elementow ktore maja sie blyszczec.
Napisano 1 Kwiecień 201410 l Autor https://www.dropbox.com/s/nlwsg3g5nizug5s/bez%20post.jpg tak to mniej wiecej wyglada :)
Napisano 1 Kwiecień 201410 l Polecam poumieszczac to tu, to tam plane'y z illuminacja niewidoczne dla kamery (w ustawieniach obiektu zadbaj o to aby wylaczyc rzucanie GI przez obiekt). Dzieki temu uzyskasz dodatkowe refleksy (tego wlasnie szukasz) w oczekiwanych miejscach. Pozdrawiam, Artur
Napisano 1 Kwiecień 201410 l Autor Może po prostu popracuj nad shaderami;) o których parametrach piszesz? na co zwrocic glownie uwage?
Napisano 1 Kwiecień 201410 l na sekcje reflection w materiale, współczynnik ior fresnel, kolor umieszczony przy reflection ma znaczenie dla powstawania odbić dodaj mapki np fallof
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto