intacto Napisano 1 Kwiecień 2014 Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Witam, problem jest nastepujący... w koncowym renderze brakuje mi takiego wykonczenia coś jakby "blask", tzn. nie umiem osiągnąć efektu błysku szkła, chromu, lakieru, kanty nieraz tez powinny miec w niektorych brylach taki blask. Wszystko jest matowe. zadnym z parametrom w ps nie idzie tego podkrecić, jedynie recznie bawiac sie rozjasnianiem (swiatla, cienie, polcienie), ale to i tak nie jest do konca to co powinno byc. co moze byc przyczyną takiego efektu? czy odpowiada za to proces postprodukcji (któryś z render elements)? w materiałach subdivy ustawione sa na 16 podobnie jak i same zrodla swiatla w ustawieniach vray w light cache zaznaczylem opcje use for glossy rays czy w 3ds trzeba uzyc jakiegos efektu (vray lens effects)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 1 Kwiecień 2014 Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Pokaz jakies przyklady, bo tak to mozna ci odpowiedziec bardzo ogolnie tylko. Napewno wplyw na to maja materialy i jak oswietlasz scene, co do post produkcji to passy takie jak reflection, gloss, lighting powinny pomoc w wyizolowaniu elementow ktore maja sie blyszczec. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intacto Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 https://www.dropbox.com/s/nlwsg3g5nizug5s/bez%20post.jpg tak to mniej wiecej wyglada :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max_1989 Napisano 1 Kwiecień 2014 Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Polecam poumieszczac to tu, to tam plane'y z illuminacja niewidoczne dla kamery (w ustawieniach obiektu zadbaj o to aby wylaczyc rzucanie GI przez obiekt). Dzieki temu uzyskasz dodatkowe refleksy (tego wlasnie szukasz) w oczekiwanych miejscach. Pozdrawiam, Artur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasjogabonito Napisano 1 Kwiecień 2014 Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Może po prostu popracuj nad shaderami;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intacto Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Share Napisano 1 Kwiecień 2014 Może po prostu popracuj nad shaderami;) o których parametrach piszesz? na co zwrocic glownie uwage? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 1 Kwiecień 2014 Share Napisano 1 Kwiecień 2014 na sekcje reflection w materiale, współczynnik ior fresnel, kolor umieszczony przy reflection ma znaczenie dla powstawania odbić dodaj mapki np fallof Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się