satach Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 (edytowane) Witam. Tak więc: wstawiam V-ray light dome. Store with irradiance map zaznaczam, zaznaczam również invisible. Intensywność światła nastawiam na 6 dopasowując za pomocą active shade. W mapę światła wrzucam HDRI. HDRI przerzucam do materiałów i render multi nastawiam na 35. Wraz z kamerą v-ray (f-number- 11; shutter speed 100, ISO 100). Tak więc w active shade już jakoś to wygląda, ale dziwi mnie, że HDRI nie rzuca kierunkowo cieni od słońca, tylko tak jakby z całego nieba- 1-dlaczego ? 2-Do tego chciałem podrasować trochę saturację mapy HDRI, ale jak nakładam color correction to mapa się kiełbasi i w active shade tło staje się szare. Czy active shade nie radzi sobie z taką dodatkową modyfikacją ? 3- jak już jakoś to wygląda w active shade to przechodząc do normalnego production renderu , to wszystko jest prześwietlone. Oczywiście renderuję z użyciem tej samej kamery. Co głupiego robię ? Po co ten active shade jak rezultaty i tak są różne ? Albo raczej .. Czego znowu nie wiem ... ? ostatnie pytanie nieaktualne. 3d max mi sie psoci. Po zresetowaniu programu światło jest ok renderując za pomocą production render" Edytowane 1 Kwiecień 2014 przez satach
skalpel3d Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 zacznij stosować mapkę vrayhdri z podpiętą hdr tylko ze wtedy w świetle daje się moc światła na 1 góra 1,5 jak zastosujesz mapę vryhdri będziesz miał lepszą kontrole na nią pamiętaj aby model wyświetlania w vryhdri ustawić na spherical
satach Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 zacznij stosować mapkę vrayhdri z podpiętą hdr tylko ze wtedy w świetle daje się moc światła na 1 góra 1,5 jak zastosujesz mapę vryhdri będziesz miał lepszą kontrole na nią pamiętaj aby model wyświetlania w vryhdri ustawić na spherical używam mapy v-ray hdri. a HDRI z tej strony: http://www.ronenbekerman.com/10-free-hdri-spherical-skies-maps/ Przy intensywności światła 1 scena jest za ciemna, musiałbym podbić HDRI multi render, a nie chcę jaśniejszego tła ...
skalpel3d Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 wystarczy ja zastosujesz oddzielnie drugą vrayhdri z ta samą hderka do samego tła masz wtedy rozdzielna kontrole nad otoczeniem i nad światłem. Zmieniasz w vrayhdri inverse gamma?
satach Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 wystarczy ja zastosujesz oddzielnie drugą vrayhdri z ta samą hderka do samego tła masz wtedy rozdzielna kontrole nad otoczeniem i nad światłem. Zmieniasz w vrayhdri inverse gamma? ok. Osobna mapa w envirement i osobna do światła. Mapa z envirement również wysyła światło prawda ? Inverse gamma jest ustawione domyślnie. Tak powinno być ? Co z tymi kierunkowymi cieniami i color correction ?
skalpel3d Napisano 1 Kwiecień 2014 Napisano 1 Kwiecień 2014 (edytowane) Inverse gamma na 0,75 co do cieni to wszytko zależy od konkretnej hderki czasami trzeba pokręcić ustawieniami mapy horyzontalnymi dwa czy światło ma włączoną opcje full dome? co do połączenie color correction+hdri to przynajmniej u mnie się nic nie chrzani Edytowane 1 Kwiecień 2014 przez skalpel3d
satach Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 Inverse gamma na 0,75 co do cieni to wszytko zależy od konkretnej hderki czasami trzeba pokręcić ustawieniami mapy horyzontalnymi dwa czy światło ma włączoną opcje full dome? co do połączenie color correction+hdri to przynajmniej u mnie się nic nie chrzani "pokręcić ustawieniami mapy horyzontalnymi" - co masz na myśli ? O ustawienie/ obrót HDRki ? w żadną ze stron nie daje cienia od słońca.. -spherical (full dome) aktywowałem i nie wiele to zmieniło. Próbowałem też z ray dist: From GI settings. Tak powinno być ?
satach Napisano 1 Kwiecień 2014 Autor Napisano 1 Kwiecień 2014 Zdaje się, że pojąłem. Tylko w tym Active shade przy kolor correction nie widać HDRki, ale przeżyję jakoś. Dzięki za wskazówki ! Dobrze wiedzieć, że jest forum, na którym ludzie mają zapas cierpliwości i chętnie pomagają..
skalpel3d Napisano 2 Kwiecień 2014 Napisano 2 Kwiecień 2014 niektóre mapy hdri przenoszą miękkie cieniowanie jeśli zależy ci na ich wzmocnieniu używa się wtedy vraysun dlatego np jęsli masz hdri o bardzo wyraźnym cieniowaniu to wtedy słonce jest zupełnie zbędnym elementem podaj która to konkretnie mapka z tego pakietu daje takie światło u ciebie akurat mam obydwie serie hdri od viz people to będę mógł zobaczyć jak ona się u mnie zachowuje :)
satach Napisano 10 Kwiecień 2014 Autor Napisano 10 Kwiecień 2014 to bodajże było 03 numerek. Ale mniejsza o to. Zanim tu wlazłem zrobiłem tak jak tu napisałeś. Wzmocniłem vray sunem, choć wydawało mi się to nieprofesjonalne, ale jak teraz Ciebie przeczytałem to mnie utwierdziłeś, że to właściwe rozwiązanie. Teraz mam jeszce jedną, już ostatnią zagwozdkę. Mapa HDRI w odbiciu mojego samochodu jest pixelowata - jeśli chodzi o otoczenie bliskie samochodowi. W VRayLight Dome w "ramce" texture gdzie się wrzuca mapę HDRI zwiększyłem resolution do 2048. Jest to max jaki mogę ustawić. Poprawiło to torchę pikselozę, jednak niewystarczająco. Dlaczego nie da się ustawić większej rozdzielczości ?
skalpel3d Napisano 10 Kwiecień 2014 Napisano 10 Kwiecień 2014 niestety to jest ograniczenie dotyczące wersji vray2 w vray3 można maksymalnie dać 8192 dwa używasz hdri o dosyć małej rozdzielczości zerknij na tą stronę po rejestracji będziesz mógł ściągnąć w pełni profesjonalną mapkę hdri i 6 lokacji do ustawiania samochodu do nauki i ćwiczeń jak znalazł :) http://www.hdri-locations.com/freesample.php
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się