asdaq Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 Cześć, Mam problem z importem i eksportem plików .obj. Przesukiwalem forum (to i inne) i to co znalazłem i testowałem - bez rezultatu. Problem: Mesh postaci w Maxie 2014 - około 5000 trójkątów - niecałe 2500 poligonów: model A Eksportuje do formatu .obj, po czym importuje go z powrotem do tej samej sceny: model B Plik wraca ze zmieniona o dosłownie kilka sztuk liczba poligonów, liczba trójkątów jest taka sama. Zapisuje UV'ki z zaimportowanego pliku (model B) i nie mogę ich wczytać na oryginalny model (model A). Przetestowałem ten sam proces na podstawowym boxie - i działa bez problemu. Zaimportowany model jest identyczny jak oryginał. Podejrzewałem problemy z siatka na modelu A: otwarte krawędzie, niezespawane vertexy - szukałem - nie znalazłem. W ustawieniach eksportu i importu .obj wyłączyłem wszystko co wg mnie mogło zmienić mesh. Wiec w skrócie: Eksport / Import do obj zmienia liczbę trójkątów. Ktoś może coś podpowiedzieć? Dzięki! AQ
pecet Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 Jak eksportujesz to nie ma na końcu żadnych błędów ani ostrzeżeń (najczęsciej 'rats mesh')? edit. Przy eksporcie masz zaznaczone 'polygons'? Możliwe też, że to przez n-gony, jeżeli masz takie w siatce to zmień je na trójkąty i czworokąty.
asdaq Napisano 28 Kwiecień 2014 Autor Napisano 28 Kwiecień 2014 Wlasnie pisalem jak napisales: uciekly mi 3 ngony... wszystko gra. Wielkie dzieki za szybka odpowiedz! Pozdrawiam, AQ
Rekomendowane odpowiedzi