intacto Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 Witam, mam problem z wymodelowaniem bryły typu lejek, tzn. Samo wymodelowanie lajka, zakładając ze jest okrągły nie jest problemem, natomiast nie wiem jak zrobić aby jego dwie scianki byly prostokątne. ma to być lejek w który wlewa się woda, ale uwaga- wleje się ona tylko z jednej strony a z powrotem juz nie. w załączniku rysunek robilem to na liniach, ale ma to swoje ograniczenie i byloby ok gdyby lejek byl wlasnie okrągły. Proszę, dajcie jakieś propozycje :) model będzie drukowany na drukarce 3d
intacto Napisano 28 Kwiecień 2014 Autor Napisano 28 Kwiecień 2014 cos takiego tylko to bylby widok z góry, z dolu to musi wygladac jak lejek, czyli scianki schodzą się
ciacho191 Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 Niestety ale uzumakishadow mnie wyprzedził :( ale powiem mój sposób! :D robisz płaski okrąg (ja zrobiłem 24 ścienny) i spłaszczasz te ściany które mają być płaskie wsadzasz do środka drugi okrąg o takiej samej ilości ścian i używasz funkcji "bridge" potem ładnie extrudujesz, robisz bevele gdzie mają być i jesteśmy w domu :) Edit: Nie zauważyłem Twojego postu, ale to tak samo robisz, tylko nie extrudujesz tej płaszczyzny, tylko robisz kolejny okrąg i bierzesz go niżej, zaznaczasz krawędzie piewszej i drugiej podstawy i używasz "Bridge"
intacto Napisano 28 Kwiecień 2014 Autor Napisano 28 Kwiecień 2014 wszystko się zgadza to co piszecie... tylko scianka prosta ma pozostać w jednym wymiarze na dole i do góry... nie wiem jak Wam to wytłumaczyć... hmmm.... spójrzcie na rysunek.. tak jakbyscie wzieli butelke od 2-litorewj coli i przecieli ja na pół po długości
uzumakishadow Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 OK, teraz jest jasniej troche. Aha czyli takie cos. Wlasnie tez takie cos zaczalem dlubac.:)
intacto Napisano 28 Kwiecień 2014 Autor Napisano 28 Kwiecień 2014 lejek ten ma wsrodku scianki krore nie pozwalaja na powrót wody... tak jakbyscie teraz ten lejek od góry zawineli do srodka
2013 Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 uzumakishadow Blender a Ty ciacho191 MODO? Tak z ciekawości pytam :) Przepraszam za offtop.
ciacho191 Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 normalnie - chwytasz kilka vertexów i je skalujesz do wartości x albo z = 0 2013 - sądzę, że oboje ciśniemy w modo :)
2013 Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 Moda na MODO dookoła, wszyscy się przesiadają :)
uzumakishadow Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 @2013 Modo modo, już wiele lat:) @intacto I jak tam coś się udało zrobić?
intacto Napisano 28 Kwiecień 2014 Autor Napisano 28 Kwiecień 2014 Panowie... pochwale się swoją pracą :))) małymi krokami a poszedłem do strzału :)
2013 Napisano 29 Kwiecień 2014 Napisano 29 Kwiecień 2014 No ja także myślę o nauce MODO, podoba mi się ten program, leciutki i śliczny ma interface.
Rekomendowane odpowiedzi