ozogonkiem Napisano 28 Kwiecień 2014 Napisano 28 Kwiecień 2014 (edytowane) Cześć, chciałbym się zapytać o pewne sposoby ułatwiające teksturowanie :). Już piszę w czym rzecz. Mam budynek w skład którego wchodzi sporo identycznych albo bardzo podobnych elementów. Dodam, że budynek nie będzie pojedynczym projektem, tylko częścią większej animacji dlatego chciałbym wiedzieć w jaki sposób obejść się z materiałami żeby potem nie zginąć pod ich naporem. Czy złączyć cały budynek w jedno (przy wcześniejszym zwrapowaniu UVW) i teksturować wtedy wszystko na jednej mapie UVW- wtedy podobne elementy leżałyby w tym samym miejscu co oszczędziłoby miejsce, czy nie ma takiej potrzeby i każdy różniący się element może być innym materiałem? Druga opcja wydaje mi się oczywiście prostsza, ale jednak jakaś nieelegancka. Pozdrawiam :) Edytowane 28 Kwiecień 2014 przez ozogonkiem sprecyzowanie
ozogonkiem Napisano 8 Maj 2014 Autor Napisano 8 Maj 2014 Znalazłem w sieci informację, że obliczenia rendera są sprawniejsze kiedy ma do czynienia z jednym obiektem o dużej ilości poly niż z wieloma nieskomplikowanymi obiektami. Dlatego zdecydowałem się że podepnę wszystkie materiały do jednego - Multi/Sub object material i złączę obiekty w jeden. Na razie nie ma znaczącej różnicy w czasie renderu ale spodziewam się że kiedy scena się rozrośnie mogę to odczuć. Pozdrawiam, temat do zamknięcia.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się