Jump to content

Teksturowanie budynku składającego się z wielu podobnych obiektów


ozogonkiem
 Share

Recommended Posts

Cześć,

chciałbym się zapytać o pewne sposoby ułatwiające teksturowanie :). Już piszę w czym rzecz. Mam budynek w skład którego wchodzi sporo identycznych albo bardzo podobnych elementów. Dodam, że budynek nie będzie pojedynczym projektem, tylko częścią większej animacji dlatego chciałbym wiedzieć w jaki sposób obejść się z materiałami żeby potem nie zginąć pod ich naporem.

 

Czy złączyć cały budynek w jedno (przy wcześniejszym zwrapowaniu UVW) i teksturować wtedy wszystko na jednej mapie UVW- wtedy podobne elementy leżałyby w tym samym miejscu co oszczędziłoby miejsce, czy nie ma takiej potrzeby i każdy różniący się element może być innym materiałem? Druga opcja wydaje mi się oczywiście prostsza, ale jednak jakaś nieelegancka.

 

Pozdrawiam :)

Edited by ozogonkiem
sprecyzowanie
Link to comment
Share on other sites

Znalazłem w sieci informację, że obliczenia rendera są sprawniejsze kiedy ma do czynienia z jednym obiektem o dużej ilości poly niż z wieloma nieskomplikowanymi obiektami. Dlatego zdecydowałem się że podepnę wszystkie materiały do jednego - Multi/Sub object material i złączę obiekty w jeden. Na razie nie ma znaczącej różnicy w czasie renderu ale spodziewam się że kiedy scena się rozrośnie mogę to odczuć.

 

Pozdrawiam, temat do zamknięcia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy