Napisano 28 Kwiecień 201410 l Cześć, chciałbym się zapytać o pewne sposoby ułatwiające teksturowanie :). Już piszę w czym rzecz. Mam budynek w skład którego wchodzi sporo identycznych albo bardzo podobnych elementów. Dodam, że budynek nie będzie pojedynczym projektem, tylko częścią większej animacji dlatego chciałbym wiedzieć w jaki sposób obejść się z materiałami żeby potem nie zginąć pod ich naporem. Czy złączyć cały budynek w jedno (przy wcześniejszym zwrapowaniu UVW) i teksturować wtedy wszystko na jednej mapie UVW- wtedy podobne elementy leżałyby w tym samym miejscu co oszczędziłoby miejsce, czy nie ma takiej potrzeby i każdy różniący się element może być innym materiałem? Druga opcja wydaje mi się oczywiście prostsza, ale jednak jakaś nieelegancka. Pozdrawiam :) Edytowane 28 Kwiecień 201410 l przez ozogonkiem sprecyzowanie
Napisano 8 Maj 201410 l Autor Znalazłem w sieci informację, że obliczenia rendera są sprawniejsze kiedy ma do czynienia z jednym obiektem o dużej ilości poly niż z wieloma nieskomplikowanymi obiektami. Dlatego zdecydowałem się że podepnę wszystkie materiały do jednego - Multi/Sub object material i złączę obiekty w jeden. Na razie nie ma znaczącej różnicy w czasie renderu ale spodziewam się że kiedy scena się rozrośnie mogę to odczuć. Pozdrawiam, temat do zamknięcia.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto