Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć,

chciałbym się zapytać o pewne sposoby ułatwiające teksturowanie :). Już piszę w czym rzecz. Mam budynek w skład którego wchodzi sporo identycznych albo bardzo podobnych elementów. Dodam, że budynek nie będzie pojedynczym projektem, tylko częścią większej animacji dlatego chciałbym wiedzieć w jaki sposób obejść się z materiałami żeby potem nie zginąć pod ich naporem.

 

Czy złączyć cały budynek w jedno (przy wcześniejszym zwrapowaniu UVW) i teksturować wtedy wszystko na jednej mapie UVW- wtedy podobne elementy leżałyby w tym samym miejscu co oszczędziłoby miejsce, czy nie ma takiej potrzeby i każdy różniący się element może być innym materiałem? Druga opcja wydaje mi się oczywiście prostsza, ale jednak jakaś nieelegancka.

 

Pozdrawiam :)

Edytowane przez ozogonkiem
sprecyzowanie

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 797
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Napisano
  • Autor

Znalazłem w sieci informację, że obliczenia rendera są sprawniejsze kiedy ma do czynienia z jednym obiektem o dużej ilości poly niż z wieloma nieskomplikowanymi obiektami. Dlatego zdecydowałem się że podepnę wszystkie materiały do jednego - Multi/Sub object material i złączę obiekty w jeden. Na razie nie ma znaczącej różnicy w czasie renderu ale spodziewam się że kiedy scena się rozrośnie mogę to odczuć.

 

Pozdrawiam, temat do zamknięcia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności