Skocz do zawartości

Osiedle


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, robię wizke osiedla, staram się osiągnąć jak najlepszy rezultat. Mam problem z oświetleniem sceny, czym najlepiej oświetlić.

Tutaj mam vray dome z HDRI i vray sky.

gamma 2,2 , DMC + Area, Irr + LC.

Proszę o pomoc z oświetleniem i ustawieniami, jakie dać najlepiej aby wyszło realistycznie.

Dziękuję

Edytowane przez mirekbini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

pokaz całe ujecie bo po czyms takim trudno coś powiedzieć oprócz tego ze na pewno musisz popracować color mappingiem napisz jaki model color mappingu zastosowałeś, czy hdri zastosowane w świetle jest jako vrayhdri ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha nie wiem czy dobrze, ale w zakładce Environment mam vray sky.

Proszę o porady co najlepiej zmienić w ustawieniach. Jakie najlepiej dać światło aby było realistycznie. Mam też vray sun w scenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejdź na reinharda i burn value ustaw na początek na 0,65 jeśli badzie trzeba to go zmniejszaj, sprawdza czy w vrayhdri masz ustawiona opcje inverse gamma na 0,75, zasadniczo dałbym dookoła sceny plajn z modyfikatorem bend aby go zwinąć i dać na nim jakieś sensowne tło w materiałem typu vraylightmtl. Wrzuć aktualne ustawiania renderera bo na razie to napisałeś ze to irr+lc ale jak ustawione to nie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ustawień to na razie bym takie zostawił w do czasu jak robisz robisz próbne rendery jedyne co bym zmienił to przestawił default geometry na static i włączył w lc retraced treshold. Natomiast co do samego ujęcia to wywal to tło jest niezgodne z cieniowaniem w scenie, wygląda ze masz za gęsto położona dachówkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uno momento czy ja dobrze rozumiem masz w tej scenie tak: vrylight ( dome ) +hdri zapewne światło nie ma zaznaczonego invisible stąd hdri w otoczeniu. Do environmentów wrzucone vraysky, do całosci dodane vraysun tylko czy ono jest podlinkowane z dome?

Co to ustawień które teraz pokazałeś wywal exposure control jest zupełnie zbędne w przypadku gdy masz w scenie kamerę chyba że robisz jakieś rendery bez kamery. W kamerze wyłącz vignetting ten efekt najlepiej dodaje się w post-produkcji

Zerknij do tego tutoriala http://viscorbel.com/vray-hdri-lighting-tutorial/

Edytowane przez skalpel3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak vray sky podlinkować z dome jak tam mam już HDRI ?

Potrzebne jest aż tyle świateł?

A czy masz może jakiś fajny materiał na szkło do okien ?

Dziękuję Ci za pomoc, w poniedziałek coś wrzucę , mam nadzieje, że dalej mną pokierujesz :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasadniczo jeśli masz hdri która daje mocne ładne światło i cieniowanie to wtedy w scenie wystarcza dać tylko vraylight(dome)+ hdri hdri podpiac pod vray: environment tak w slot światła jak i odbić do maxowego environmentu albo wrzucasz hdri która używasz jeśli jest ona odpowiednia do uzycia jej jako tło a jesli nie to wystarczy wyrenderować kanał alfa i podłożyć dowolne tło w postprodukcji. W tym tutorialu masz pokazane jak się linkuje światło dome z vraysun :) przy hdri stosuje się vraysun wtedy kiedy chcesz wzmocnić cieniowanie jakie daje mapka hdri

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update ;) mam nadzieje że lepiej to wygląda. Z trawą dopiero będę pracował, jeszcze będzie pare szczegółów w budynkach (czerwone wneki), czy macie jakieś sugestie? Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi. Skalpel3d co w ustawieniach trzeba zmienić do finalnego renderu, żeby lepiej to wyszło ? Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jaki masz sprzęt bo pewne ustawienia mocno spowalniają czas renderowania i należy z nimi uważać aby się to nie renderowało w nieskończoność. Ale zaczynając od początku jeśli np zależy ci na ostrzejszych krawędziach obiektów w renderze należy albo zmienić filtr aa na których z mocniej ostrzących jak mitchell lub catmull albo jeśli chcesz pozostać przy Area to zmniejszać jego parametr poniżej masz pokazane jak się zmienia wyświetlanie krawędzi przy zmianach parametrów filrów aa

IwEOyr8.jpg

FEVbUdY.jpg

kolejny element to ustawienie vray adptive dmc image samplera ja np nigdy nie przekraczam max 16 co prawda niektórzy daj 100 tylko nikt nie potrafi wytłumaczyć dlaczego i co to daje oprócz wydłużenia czasu renderu :) ale najczęściej ustawiam na min 2 max 4 lub min 2 max 6 kolejny parametr to irradiance map w wielu pracach wystarczy go ustawić na medium i podciągnąć odrobinę parametry Hsph 70-100 a interp sample np na 20 oczywiście jeśli chcesz mocniej podkręcić obrazek przechodzisz na High. Natomiast jeśli ustawiasz na Custom i sam ustawiasz ile ma być liczonych prepass zasadniczo nie przekraczaj w max 0 dodatnie parametry liczą się naprawdę długo. Light cache subdivs wielkość tego parametru powinieneś uwzględniać wraz ze wzrostem rozdzielczości twojego renderu właściwie do formatu a4 a3 wystarczy mieć je z przedziału 1000 do 2000 ale nie powiedziane ze jest to konieczne sample size często używane jest na 0,01 czasami schodzę do 0,005. Kolejny współczynnik to Vray dmc sampler przy exteriorach nie zawsze istniej konieczność wyciskania z niego czego się da ale dobrze wychodzi następujące ustawianie adaptive amount 0,75 nois threshold 0,005 dawanie parametru 0,001 kończy się wyciekłym czasem renderingu a w wielu przypadkach nie jest to konieczne. Co do subdividów globalnych to zasadniczo nie jestem ich zwolennikiem jeśli chodzi o jakieś skrajne ich podbijanie raczej wole dopracować konkretne materiały i światła niż podbijanie wszystkiego w ciemno do góry

Co do samego twojego obrazka to lekko bym go jeszcze rozjaśnił, dwa dopracuj te krawężniki bo są straszne ;) tam gdzie możesz zastosuj materiały z dirt będzie bardziej naturalnie wyglądało szczególnie w otoczeniu bo jeśli to są domki dla dewelopera to zapewne mają być nówki jak spod igły, warto popracować tez nad perspektywa powietrzną czyli efekty typu lekkiego zamglenia , czy lekki dof ale to możesz załatwić przy pomocy wyrenderowanego z-depth i odpowiedniej postprodukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady, dostosuję się. Mam pytanko, jak zrobić taki materiał z dirt, bo mam z tym problem i na co najlepiej taki materiał nałożyć na tynk czy coś innego?. Domki będą dla developera. Jeśli chodzi o kompa top ten obrazek w rozdzielczości 2000x1200 renderował się koło 30 min. Mam xeona 2620v2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to szaleć jeśli chodzi o sprzęt można :D na domki bym dirta nie dawał najwyżej oddzielnie wyrenderować sobie pass ambient occlusioni złożyć go w ps deweloperzy nie lubią zacieków na ścianach, ale mozesz spokojnie np da materiał z dirt na betony jak krawężniki, ścieżki czy parking co do dirt to tu masz dobrze opisane co i jak http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/examples_vraydirt.htm dwa zapoznaj się z materiałem typu blend czy vrayblendmtl będą bardzo przydatne przy wizualizacjach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności