Napisano 11 Maj 201410 l Witam wszystkich. Hobbystycznie bawię się Blenderem i chciałbym wykonać model 3d animowanego człowieczka, mam wykorzystać animację z istniejącego już modelu zapisanego w FBX-ie. Oczywiście Blender wczyta mi tylko model postaci, kościec a tym bardziej animacji nie wczyta. Dowiedziałem się, że można użyć Motion Buildera do"wyciągnięcia" animacji i zapisania jej w formacie BVH, który Blender ogarnia. Ściągnąłem sobie wersję próbną Motion Buildera. Zainportowałem sobie FBX-a po przez File -> Motion file import... Na scenie pojawia się kościec, jak odpalam animację wszystko pięknie się pokazuje, kości wywijają fikołki tak jak powinny. Chcę to teraz zaimportować do pliku BVH. Klikam File -> Motion file export... i wywala mi komunikat "Selected models must form a hierarchy". Co robię źle? Zapewne coś jeszcze trzeba zrobić po drodze.
Napisano 22 Maj 201410 l poszukaj czy FBX i BVH nie mają różnej formy kostnej - ilość kości i odpowiednie ich nazwy mogą się różnić, przez co nie bardzo wie o co chodzi. Taki tylko luźny pomysł rzucam, bo sam miałem jakiśtaki prodobny problem w tej materii jak tykałem się tego tematu.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto