Roku Napisano 28 Maj 2014 Napisano 28 Maj 2014 Cześć wszystkim. Do tej pory teksturowałem model przez mesh polygon id, ale mam model w którym nie moge tak zrobić i pytanie teraz polega na tym jak inaczej moge nałożyć teksture na model w którym głowa jest na innej teksturze a ciało na innej. Może da się to zrobić za pomocą próbnika, ale nie wiem jak on działa ktoś mógł by mi opisać jak nałożyć teksture próbnikiem ?. Kolejne pytanie dotyczy rodzai modelowania, a dokładnie różnice w edit poly, a edit mesh w czym się różnią ;).
diabelt Napisano 28 Maj 2014 Napisano 28 Maj 2014 Jak próbnikiem? Próbnikiem z mat editora pobiera się materiał z modelu a nie odwrotnie. Chyba nie rozumiem o co chodzi. Edit poly masz dużo lepsze narzędzia. Edit mesh to stara wersja, zostawiona głównie w celach kompatybilności z bardzo starymi scenami. Skonwertuj do editable mesh i sam zobaczysz - nie masz wszystkich narzędzi z graphite i paru innych też (choćby głupiego loop i ring). Pracuj zawsze na poly.
biszkopte Napisano 29 Maj 2014 Napisano 29 Maj 2014 mesh dobrze się nadaje do testów przed importem..narzędzie jak najbardziej pożądane :) Ale fakt lepiej jak popracujesz na editable poly, ustaw sobie skróty i działaj. n necie jest masa tutków
Roku Napisano 29 Maj 2014 Autor Napisano 29 Maj 2014 Zapomnijmy o tym próbniku jakie znacie sposoby nakładania tekstur z bit mapą na obiekt w którym np rece sa na innej teksturze a reszta ciała na innej ?
diabelt Napisano 29 Maj 2014 Napisano 29 Maj 2014 Selekcja np. poly rąk i drag and drop materiału z edytora na model w viewporcie.
Roku Napisano 29 Maj 2014 Autor Napisano 29 Maj 2014 Selekcja np. poly rąk i drag and drop materiału z edytora na model w viewporcie. ok a możesz troche prościej albo wytłumaczyć mi bo dopiero zaczyna i troche nie wiem jak to zrobić
diabelt Napisano 30 Maj 2014 Napisano 30 Maj 2014 Zaznacz polygony głowy czy ręki, złap teksturę na pulpicie myszką i przeciągnij na zaznaczone polygony. Czyli drag and drop, prościej już się chyba nie da;)
Roku Napisano 30 Maj 2014 Autor Napisano 30 Maj 2014 Zaznacz polygony głowy czy ręki, złap teksturę na pulpicie myszką i przeciągnij na zaznaczone polygony. Czyli drag and drop, prościej już się chyba nie da;) chodzi o to że nie moge przez zaznaczenie polygonów nie moge mesh włączyć bo model jest podpięty pod kości
diabelt Napisano 30 Maj 2014 Napisano 30 Maj 2014 To co że podpięty, zejdź niżej na stacku modyfikatorów i tam wrzucaj tex. Alvo dodaj mod edit poly i nadaj material id.
Roku Napisano 31 Maj 2014 Autor Napisano 31 Maj 2014 (edytowane) dobra dałem sobie rade sma. Edytowane 18 Czerwiec 2014 przez Roku
GreenScreen Napisano 31 Maj 2014 Napisano 31 Maj 2014 No bo masz jak byk napisane, że modyfikatory są zależne od mesha i jak go zmienisz to się może coś pochrzanić. Daj yes, ewentualnie jak się zrypie to sobie wczytasz....
diabelt Napisano 31 Maj 2014 Napisano 31 Maj 2014 Nie powinno się zrypać jak tylko nadasz materiały. A jak się zrypie to zrób undo i dodaj modyfikator edit poly nad skin i tam ustaw material id.
Roku Napisano 8 Czerwiec 2014 Autor Napisano 8 Czerwiec 2014 Nie do końca działa tak jak powinno odpina się od kości, a więc trzeba inny sposób na nakładanie tekstur .
diabelt Napisano 8 Czerwiec 2014 Napisano 8 Czerwiec 2014 Jak dasz edit poly nad skin to się odpina? Dziwne, nie powinno.
Roku Napisano 12 Czerwiec 2014 Autor Napisano 12 Czerwiec 2014 Jak dasz edit poly nad skin to się odpina? Dziwne, nie powinno. nie moge konwertować tego modelu do poly musi być mesh
Rekomendowane odpowiedzi