Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim.

Do tej pory teksturowałem model przez mesh polygon id, ale mam model w którym nie moge tak zrobić i pytanie teraz polega na tym jak inaczej moge nałożyć teksture na model w którym głowa jest na innej teksturze a ciało na innej.

Może da się to zrobić za pomocą próbnika, ale nie wiem jak on działa ktoś mógł by mi opisać jak nałożyć teksture próbnikiem ?.

 

Kolejne pytanie dotyczy rodzai modelowania, a dokładnie różnice w edit poly, a edit mesh w czym się różnią ;).

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak próbnikiem? Próbnikiem z mat editora pobiera się materiał z modelu a nie odwrotnie. Chyba nie rozumiem o co chodzi.

 

Edit poly masz dużo lepsze narzędzia. Edit mesh to stara wersja, zostawiona głównie w celach kompatybilności z bardzo starymi scenami. Skonwertuj do editable mesh i sam zobaczysz - nie masz wszystkich narzędzi z graphite i paru innych też (choćby głupiego loop i ring). Pracuj zawsze na poly.

Napisano

mesh dobrze się nadaje do testów przed importem..narzędzie jak najbardziej pożądane :) Ale fakt lepiej jak popracujesz na editable poly, ustaw sobie skróty i działaj. n necie jest masa tutków

Napisano

Zapomnijmy o tym próbniku jakie znacie sposoby nakładania tekstur z bit mapą na obiekt w którym np rece sa na innej teksturze a reszta ciała na innej ?

Napisano
Selekcja np. poly rąk i drag and drop materiału z edytora na model w viewporcie.

 

 

ok a możesz troche prościej albo wytłumaczyć mi bo dopiero zaczyna i troche nie wiem jak to zrobić

Napisano

Zaznacz polygony głowy czy ręki, złap teksturę na pulpicie myszką i przeciągnij na zaznaczone polygony. Czyli drag and drop, prościej już się chyba nie da;)

Napisano
Zaznacz polygony głowy czy ręki, złap teksturę na pulpicie myszką i przeciągnij na zaznaczone polygony. Czyli drag and drop, prościej już się chyba nie da;)

 

chodzi o to że nie moge przez zaznaczenie polygonów nie moge mesh włączyć bo model jest podpięty pod kości

Napisano

No bo masz jak byk napisane, że modyfikatory są zależne od mesha i jak go zmienisz to się może coś pochrzanić. Daj yes, ewentualnie jak się zrypie to sobie wczytasz....

Napisano

Nie powinno się zrypać jak tylko nadasz materiały. A jak się zrypie to zrób undo i dodaj modyfikator edit poly nad skin i tam ustaw material id.

Napisano
Jak dasz edit poly nad skin to się odpina? Dziwne, nie powinno.

 

nie moge konwertować tego modelu do poly musi być mesh




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności