Skocz do zawartości

Exterior ..Pierwsze wizualizacje domów


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam jestem nowy na forum i to mój pierwszy post ,więc wybaczcie ewentualne błędy. Od stycznia tego roku zacząłem uczyć się robienia wizualizacji w 3 ds max'ie 2013 + Vray 2.3 i wiadomo postprodukcja w photoshopie. W moich wizualizacjach chcę uzyskiwać pełen realizm ,do tego dążę . Taki poziom mam zamiar osiągnąć :

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=93666

 

http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=93525

 

to mój cel ,jednak na razie jeszcze do niego dosyć daleka droga. I po to własnie założyłem ten temat ,aby zadać kilka pytań i pokazać moje dotychczasowe prace. Robiłem je dla koleżanki ,wiec projekty są jej autorstwa.

 

http://img31.otofotki.pl/zr891_Dom-parterowy_post_front_01.jpg.html

 

http://img31.otofotki.pl/sb100_dom_taras_post_01-maly.jpg.html

 

http://img31.otofotki.pl/cf733_ujecie-_front_PS-maly.jpg.html

 

http://img31.otofotki.pl/zw679_ujecie_taras_PS3-maly.jpg.html

 

(nie wiedziałem jak dodać zdjęcia od razu do postu)

 

Wiem ,że w moim pracach jest sporo błędów . W drugiej wizualizacji trawa jest tragiczna ,drzewa wyglądają jakby powklejane,słaba jakość renderu itp.

 

Tutaj mam kilka pytań:

1. Jak mozna stworzyć 'klimat wizualizacji' ? Patrząc na przykłady podane wcześniej widzę zarombiste światło ,od razu widać np ,że to jesień. Może należy korzystać z map HDRI ? Ja jak na razie ustawiałem jedynie słońce VraySun na odpowiedniej wysokości i potem w Photoshopie próbowałem jakoś warstwami dopasowania zadziałać poprawiając kontrast głównie, jednak efekty nie zadowalaja mnie. przy pierwszej mojej wizualizacji tu podanej posprodukcje robił kolega i zrobił to o wiele lepiej. Tu prosiłbym o konkretne rady i podanie linków ewentualnie do tutoriali,tak czy inaczej proszę o nakierowanie mnie.

 

2. Analizując wizualizacje na poziomie do ,którego dążę zauważyłem ,że mają one wyraźne plany, np pierwszy plan ostrzejszy ,obiekty w tle bardziej za mgłą. uzyskuje się ten efekt w photoshopie ,czy już na poziome 3 ds maxa można np. W VrayPhysical camera już zadziałać ?

 

3. Z jakich drzew korzystacie ? Czy są to tylko i wyłącznie gotowe biblioteki takie jak Xfrog,evermotion ,czy do każdej wizualizacji tworzycie własne drzewa ? I prosiłbym o jakieś wskazówki co do tworzenia drzew,szczególnie samych materiałów.

 

4. Tak samo z inną roslinnością. Czy rośliny tworzycie sami ,czy są to raczej gotowe biblioteki ?

 

5. Jak uzyskać fotorealizm wizualizacji ? Czy są może jakieś zasady ,których na moich pracach ewidentnie brakuje ?

 

6. Mam też problem przy importowaniu obiektów, gubią mi sie tekstury. Wiem ,że 3 ds pyta o ścieżki to tekstur ,tylko ,który folder dokładnie trzeba mu wskazać ? Tam gdzie znajdują się tekstury ,czy konkretny plik z teksturą ? Czy jest może jakiś inny sposób na to ?

 

7.Jak robić trawę ? Przy drugiej wizualizacji sfałdowałem teren co mnie zadowala ,jednak trawa jest tragiczna. Mój problem polega na tym,że mam strasznie słaby komputer i nie mogę zrobić wystarczającej ilości próbnych renderów ,aby dopasować jakoś i wygląd trawy. Przy ostatniej wizualizacji render próbny trwał ponad 30 min i to jeszcze na tak słabej jakości ,że nic nie mogłem zobaczyć. Kępę trawy zrobiłem proxy i jeszcze 'dispaly as box ' ,ale nei zawiele pomogło. Czy istnieje jakiś sposób ,aby przy słabym komputerze zrobić w miare dobrą trawę ?

 

 

Jak na razie mam 4 letniego laptopa z biedronki z 3 gb ram http://img31.otofotki.pl/cp536_Komputer.jpg.html na którym robie jakieś 70 % wizualizacji (co tylko się da daje na proxy i display as box,żeby nie muliło) ,kończę u kolegi ,który ma trochę lepszego kompa ,a rendery robi mi jeszcze inny kolega. I tu moje kolejne pytanie ,czy jest jakis sposób ,abym na słabym komputerze zrobić przynajmniej modeling i dodać tekstury ,a rendering już na lepszym kompie ? Czy mieliscie może takie doświadczenia ?

 

Ogólnie proszę o konstruktywną krytykę i porady ,abym mógł osiągnąć kolejny poziom wtajemniczenia. Z góry dzieki za pomoc.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Posługiwanie się samym vraysun to troszkę za mało aby otrzymać efekty typu pory roku ( nie odnosi się to do osób które są wymiataczami postprodukcji bo one potrafią z byle czego wycisnąć super obrazek ), na pewno pomocny będzie dla ciebie system oferowany przez samego maxa jakim jest Daylight http://vray.info/tutorials/vraydaylight/ który umożliwia ustawienie takich parametrów związanych z nasłonecznieniem jak konkretna lokalizacja, data jak i pora dnia, Następną metoda oświetlania sceny jest wykorzystanie światła typu direct zabawa z kolorem światła mocą, przy używaniu directa możesz sobie stworzyć hemisfere na która nadaje się tło dobrze jest je umieścić w materiale typu vrylightmtl oczywiście ta metodę zamiast ze światłem direct możesz spokojnie łączyć z vraysun. Natomiast jeśli zależy ci na realistycznym cieniowaniu a równocześnie na małym nakładzie pracy to jak najbardziej sensownie jest wykorzystywać do oświetlenia vraylight( dome) z podpiętą pod niego vrayhdri i zaleznie od mapki hdri od jej mocy i cieniowania jakie daje podlinkowanego vraysun którego celem użycia jest wzmocnienie cieniowania dawanego przez hdri. Popatrz na tej stronie w tutorialach http://www.ronenbekerman.com

 

2. To o co się pytasz to jest tak zwana perspektywa powietrzna możesz to zasadniczo uzyskać w dwojaki sposób w samym maxie poprzez wykorzystania Dof (Depth of field )czy np efektów takich jak volume light, volume fog czy vrayenviromentfog musisz się tylko liczyć z tym że zastosowanie tych efektów wydłuży ci czas renderingu. Możesz także takie efekty osiągnąć w postprodukcji (co jest znacznie szybsze i daje znacznie większe panowanie nad konkretnym efektem) wykorzystując odpowiednio render elements jakie możesz wyrenderować w tracie renderowania obrazka lub osobno świetnym narzędziem jest scrypt rendermask http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/rendermask i tutorial do niego

a tu masz przykład wykorzystania render elementu jakim jest Z-depth

 

3. Co do roślinności to korzysta się gotowych bibliotek a także jeśli cie będzie stać i będziesz miał chęć zapoznawania się i tworzenie własnej zieleni godne są polecenia następujące pluginy:

- http://www.onyxtree.com/about.html

- http://www.speedtree.com

- http://exlevel.com

a także pluginy do rozkładania zielska:

- http://www.itoosoft.com/forestpack.php

- http://rendering.ru/ru_en/multiscatter.html

- http://mdo.emecstudios.com/index.php/products/plants.html

Co do twojego pytania na temat teksturowania roślin (i nie tylko) to odpowiedzią jest modyfikator unwrap uvw

 

5. A co to jest fotorealizm :DDDDD ?

 

6. Max potrzebuje ścieżki do katalogu w którym znajdują się tekstury sam automatycznie czyta z katalogu pod nazwa maps w moim przypadku mam udzielny dysk z teksturami i innymi pierdołami do maxa aby nie było bałaganu z tym co mu jest potrzebne ścieżki możesz sobie sam poprzypisywać Customize->Configure user paths-> File I/O i External Files

 

7. Co do trawy to przy słabym kompie odpowiedzią są pluginy o których pisałem wcześniej multiscatter i forest pack z darmowych adwanced painter http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/advanced-painter i grass generator http://www.themantissa.net/blog/2014/1/20/grass-generator-v1

 

Co do modelowania na słabym kompie to spokojnie dasz radę oczywiście co możesz przerabiaj w proxy, upraszczaj siatki modeli-wywalaj zbędne polygony, jeśli masz możliwość twórz obiekty jak najprostsze jeśli chodzi o geometrie a nadawaj odpowiednia materiały które pozwolą aby obiekt wyglądał tak jak sobie zaplanowałeś, jeśli coś zwielokrotniasz to używaj opcji instance a nie copy, grupuj albo łącz ze sobą obiekty,pracuj na warstwach, nie zmuszaj kompa aby stale wyświetlał ci wszystkie tekstury, nie musisz koniecznie stosować tekstur w mega rozdzielczościach aby osiągnąć bardzo dobre efekty. Co do renderowania to jeśli nie masz odpowiednich mocy przerobowych są zawsze render farmy na starcie dostajesz często jakiś bonus finansowy co w przypadku renderów statycznych najczęściej pozwala na wyrenderowanie kilkunastu obrazków w ekstra jakości i odpowiedniej rodziałce :) Ucz si photoshopa czy darmowego Gimpa który wcale nie jest gorszy do postprodukcji, dobra znajomość postprodukcji umożliwi ci uzyskanie wielu efektów nawet w przypadku słabego kompa

Co do umieszczania obrazków w poście w okienku w którym piszesz masz na górnym pasku trzecia od prawej ikonkę wstaw obrazek wystarczy tylko podać linka do niego. Nie pisałem co jest nie tak w pracach bo szczerze nie chciało mi się zaglądać do każdego linka osobno :P podejrzewam zenie jestem odosobniony w takim podejściu :)))

Napisano

Popatrzyłem na te obrazki wstawione, oczywiście musisz popracować nad światłem bo jest ono mocno jednolite na wszystkich wizkach, popracuj color mappingiem i ustawianiami kamery bo te które pokazujesz są zmatowiałe oczywiście można to niwelować w photoshopie. Bardzo słabej jakości odbicia w oknach i w ogóle kiepsko wyglądające okna pod względem optycznym. Jeśli ci zależy na realistycznym wyglądzie należy zwrócić uwagę na realizm okien ich wygląd maj duży wpływ na sam odbiór wizualizacji zresztą to co teraz napisze nie tyczy się tylko okien w twoich scenach opierasz się na odbiciach jakie wywoła mapka znajdująca się w otoczeniu a to odrobinę za mało w tym momencie kłaniają się zasady optyki im obiekt bardziej oddalony tym odbicie mniej wyraźne i szarawe stad jeśli chcesz osiągnąć odpowiedni efekt musisz budować scenę a nie tylko opierać się na mapce danej do environmentu scena należy tak budować aby właśnie tworzyły się kolejne plany odbić od obiektów najbliższych po te najdalsze w takim przypadku dotrzymasz bardzo realistyczne odbicia

Obrazki umieszczaj np na https://imgur.com darmowy i bez ciągłej walki z reklamami

Napisano

w twoich scenach opierasz się na odbiciach jakie wywoła mapka znajdująca się w otoczeniu

 

Na razie aby uzyskać jakieś odbicie w oknach ustawiałem tylko drzewa na przeciw ,aby coś się odbijało. Nie wiem dokładnie o co chodzi z "mapką w otoczeniu' , wykorzystywałem tylko niebo ,które włączało się przy włączeniu słońca (nie wiem czy dokładnie o to chodzi). Prosiłbym jeszcze o rozwiniecie mysli "realizm okien" . Jeżeli chodzi o odbicia to z tego co zrozumialem powinienem tworzyć całą scenę ,a nie wstawić tylko na "oko" drzewa aby coś się odbiło . I chodzi ci o wymodelowanie okna ,aby było bardziej realistyczne ?

 

Mam jeszcze pytanie jak można wydobyć odbicia ? Do tej pory bralem Vray reflection i w photoshopie robiłem maskę na dodanej warstwie ,aby delikatnie wydobyć odbicia ,ale efekty mnie nie zadowoliły. Czy istnieją jakieś inne sposoby ? I jeżeli to mozliwe prosiłbym o podanie jakiś tutoriali (przyspieszy to moja nauke i nie będę musiał błądzić szukając,ponieważ mój angielski na razie kuleje) Z gory dzieki

Napisano

co do mapy otoczenie czyli environmentu to możesz zastosować np tak jak to robisz teraz vraysky , natomiast sam vray posiada także environment do którego zależnie od tego co potrzebujesz możesz np dodać mapę otoczenie do reflection/refraction mapa ta będzie w odbiciach natomiast nie będziesz jej miał widocznej w tle sceny. Co do odbić w oknach to tak należy tworzyć scenę nawet możesz to robić z samych drzew ale pamiętaj aby nie znajdowały się one w jednej odległości od szyby tylko żeby elementy odbijane były w rożnych odległościach od szkła wtedy otrzymasz realistyczne odbicia. co do poprawiania odbić w photoschopie to pamiętaj ze render elementy posiadaj taki parametr jak multiplier dzięki któremu możesz wzmacniać lub osłabiać efekt na renderowanym elemencie dwa z reflection dobrze się pracuje na warstwie screen (ekran)

Napisano

Poczytałem i porozkminiałem trochę i mam kolejne pytania. Jeżeli chodzi o oświetlenie sceny to przy następnej wizualizacji zrobię VRayLight(dome) z podłączoną mapą HDRI i zlinkowanym VraySun .Jak sprzęt pozwoli to zrobię jeszcze wersję z Daylight z podłączonym VraySun i dodatkowo HDRI.

 

1.Pytanie mam co do odbić w oknach. Odnalazłem Vray Environment, pooglądałem pare tutoriali z tym, próbowałem sam to przetestować i coś mi nie wyszło.Dokładnie zrobiłem tak :

Vray environment -> włączyłem ON przy reflection/refraction -> kliknąłem NONE -> wybrałem BITMAP -> tu z dysku wybrałem zdjęcie nieba (chyba 180 stopni) -> przerzuciłem jako instance do Material editora -> włączyłem Environ -> Mapping :Spherical Environment -> zrobiłem próbny render ,aby sprawdzić czy widać to niebo w odbiciach ,ale nieba nie było i nawet tak jakby nic się nie odbijało, nie wiem o co chodzi

 

Wqa9hF1.jpg

Tutaj render z Vray sky . Szyby są jaśniejsze i kostka brukowa też coś odbija

 

k7DrVZ5.jpg

tutaj po dokonanych zmianach. Szyby ciemne,kostka tez przyciemniała.

 

2. Drugie pytanie to,czy Multiplier w Vray environment ,to jest ten odpowiadający za zwiększenie i zmniejszenie intensywności Render Elements np. Vray Reflections ? A jak nie to gdzie są Multipliery do render elements'ów ?

 

3. Czy jeżeli wykorzystam do oświetlenia sceny VrayLight dome z podpieta mapa HDRI to ,czy mogę uzyć drugiej mapy HDRI w Vray environment ? Chce tak zrobić ,ponieważ czytałem jak ktoś robił Plan'y z obrazkiem otoczenia ,aby się odbijało w szybach ,ja wolałbym walnąć mapę HDRI z jakimś otoczeniem . Tak wydaje mi się prościej i nie wiem też czy światło z tej mapy nie spowodowałoby ,że odbicia byłyby lepsze (jeżeli w environmencie też świeci HDRI). Oczywiście dodam też drzewa i roślinnośc tak jak pisałeś wcześniej w różnych odległościach.

 

Z góry dzieki za pomoc.

Napisano

Mnożnik render elementów masz przecież pod każdym wybranym render element :P W tej zakładce jest multiplier przy każdym domyślnie na 1.0 wrzucony w polu: "nazwa elementu" parameters

 

A co do mapy to nadpisanie refleksów to możesz nadpisywać mapę odbić/załamań ze środowiska w ustawieniach i enviroment reflection/refraction envi... override czy jakoś tak :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności