Jump to content
  • 0

Białe krawędzie wokół źdźbeł trawy - filtorwanie tekstur, blur, kosmici?


Question

Witam,

posiadam pewien problem z trawą (billboardową "prostą", żadne tam hair & fur) w 3ds max.

 

Trwa składa się z kilku przenikających się plane'ów z nałożonym materiałem (tekstura diffuse, mapa przezroczyści w opacity).

 

Co ciekawsze, tekstury i siatkę pobrałem ze sprawdzonego źródła (dostępne na darmowej licencji od autora wielu świetnych modeli).

Także jest to raczej wina jakiś moich ustawień niż np. niedopasowanej/złej tekstury (szczególnie że widziałem już sporo przykładów zastosowania tej trawy przez innych użytkowników).

 

Otóż: w czasie renderingu wokół trawy widać białe krawędzie.

Zmiana koloru diffuse/ambient materiału na zielony niejako sprawia że problem jest mniej widoczny (krawędzie zlewają się lepiej z teksturą trawy), jednak pozostaje.

 

Po poszukiwaniach w Internecie (i na naszym forum) moje podejrzenie padło na filtrowanie tekstur.

Jednak zarówno wybranie opcji none dla tekstury w materiale, jak zmiana tej wartości na inną nie pomogła. Podobnie bezowocna okazała się zmiana parametru blur tekstury.

 

 

Mój problem (w wersji z białymi krawędziami, przy jednej z kombinacji ustawień tekstury diffuse):

 

edges_grass.png

Link to post
Share on other sites

0 answers to this question

Recommended Posts

There have been no answers to this question yet

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy