Skocz do zawartości

Białe krawędzie wokół źdźbeł trawy - filtorwanie tekstur, blur, kosmici?


Gość PolGraphic

Rekomendowane odpowiedzi

Gość PolGraphic

Witam,

posiadam pewien problem z trawą (billboardową "prostą", żadne tam hair & fur) w 3ds max.

 

Trwa składa się z kilku przenikających się plane'ów z nałożonym materiałem (tekstura diffuse, mapa przezroczyści w opacity).

 

Co ciekawsze, tekstury i siatkę pobrałem ze sprawdzonego źródła (dostępne na darmowej licencji od autora wielu świetnych modeli).

Także jest to raczej wina jakiś moich ustawień niż np. niedopasowanej/złej tekstury (szczególnie że widziałem już sporo przykładów zastosowania tej trawy przez innych użytkowników).

 

Otóż: w czasie renderingu wokół trawy widać białe krawędzie.

Zmiana koloru diffuse/ambient materiału na zielony niejako sprawia że problem jest mniej widoczny (krawędzie zlewają się lepiej z teksturą trawy), jednak pozostaje.

 

Po poszukiwaniach w Internecie (i na naszym forum) moje podejrzenie padło na filtrowanie tekstur.

Jednak zarówno wybranie opcji none dla tekstury w materiale, jak zmiana tej wartości na inną nie pomogła. Podobnie bezowocna okazała się zmiana parametru blur tekstury.

 

 

Mój problem (w wersji z białymi krawędziami, przy jednej z kombinacji ustawień tekstury diffuse):

 

edges_grass.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Popular Days

Popular Days

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności