Skocz do zawartości

3ds max 2011 Kopiowanie animacji


Kruszer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mój problem leży w dziedzinie kopiowania animacji postaci, które są zrigowane w systemie CAT. Mam w mojej scenie wiele postaci, zatem animowanie każdej z osobna byłoby raczej szalonym pomysłem. Chciałbym zaznaczyć, że jeśli chodzi o ich różnice, to rzecz leży tylko w rozmiarach (ludziki dzielą sie na wysokie, średnie,niskie) i nazwach (np. Ludzik1, Ludzik2 etc.). Każda postać została importowana do sceny, a nie kopiowana i zmieniana bezpośrednio w niej.

Próbowałem różnych sposobów kopiowania animacji, mianowicie: „copy i paste layer”, które jest dostępne w zakładce „montion”, korzystałem z „save animation clip” oraz kopiowałem i wklejałem wartości w curve editorze. Efekt tych zabiegów był niezodawalający, ale co ciekawe – identyczny. O ile postać od pasa w górę, adaptowała kopiowaną animację, o tyle jej nogi uciekały w kierunku drugiej postaci, z którek kopiowałem animację. Górne kończyny, potrafiły zinterpretować kopiowane wartości, a dolne uciekały w miejsce kopiowanych współrzędnych z drugiej postaci.

http://zapodaj.net/123823478b5fd.jpg.html

Nie wiem, gdzie leży mój błąd.

 

 

Chciałbym jeszcze zaznaczyć, że słyszałem o „save i load animation” i mapowaniu kontrolerów i że to mogłoby rozwiązać mój problem. Niestety nie mogę odnaleźć jakiegoś tutoriala, w którym chociaż po krótce byłaby wyjaśniona zasada tego mapowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jakiego layera używałeś do animacji?

 

Myślę że pomoże ci Layer transform gizmo, można tym w całości przesuwać animowaną postać.

http://download.autodesk.com/esd/3dsmax/cat-help-2010/index.html?url=WS7af5cac11814013a75af40b111fde8bf657-7fc2.htm,topicNumber=d0e4390

przy czym ewentualnie będziesz musiał wszystkie Catrigi wstawić na 0,0,0 i dopiero tym gizmem przesunąć w miejsce docelowe.

 

Inna opcja, przesunąć platformy nóg przesuniętej postaci pod tą postać (bez AutoKey, żeby klucze się przesunęły dla wszystkich klatek).

 

Różnica między tułowiem a nogami to to, że nogi są IK i najwidoczniej zapisały absolutną pozycję platform, a ramiona jako FK zapisują tylko rotację a nie pozycję.

 

Do czego będą służyć postacie? Render prosto w maxie, czy jakiś eksport? Jeśli render i jeśli to vray, to optymalną opcją która kosztuje najmniej nerwów jest zapisanie VrayMesha i przesuwanie go jako VrayProxy.

Edytowane przez Ania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postacie jak i cała ich animacja mają mi posłużyć jako referencje do animacji 2d, zatem nie zależy mi na pięknych renderach etc. Na wszystko nakładam jednolitą teksturę, wstawiam źródło światła i tyle. Renderować będę od razu w maxie.

 

Niestety mam mały problem z ty transform gizmo, ponieważ gdy tylko kliknę w przycisk "Display Layer Transform", to wyświetla mi się błąd i wywala mnie z programu. ;/

http://zapodaj.net/2977783a06d9b.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CAT jest zabugowany, niestety. Jeśli masz możliwość, spróbuj w nowszej wersji programu.

 

Przesuwać platformy nóg próbowałeś? Nie jest to "eleganckie" rozwiązanie, ale powinno działać. Możesz to zrobić na nowym layerze (chyba najlepiej Relative World layer).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No rzeczywiście, eleganckie nie jest, ale zadziałało. Bardzo Ci dziękuję za cenną wskazówkę! :)

Niestety zrodził się jeszcze jeden kłopot. Mianowicie, skoro nie można zrobić tego Transform gizma, to jak przypisać ludzika do ścieżki, żeby nie dreptał w miejscu? Niby w CATMontion Layerze można przypisać postać do Dummy, a Dummy do ścieżki, ale wtedy zatracę animację własnej roboty, na korzyść gotowca, oferowanego przez program. Jest jakiś sposób aby obejść tę niedogodność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojęcia nie mam, robię to zazwyczaj właśnie transform gizmem, które w wersji 2014 mimo kilku dziwnych bugów nie wiesza u mnie całego programu.

Może podlinkować rig w całości do Dummy i przesuwać Dummy? Albo to samo z samymi platformami? (nie próbowałam).

 

Tak z ciekawości, jeśli to służy tylko jako referencja, nie wystarczy jeden cykl i dalej loopować już w 2d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności