Napisano 24 Czerwiec 201410 l Chciałbym prosić o pomoc w zrozumieniu działania pluginu XRayunwrap 1.5.5 ,wiem ,że są tutoriale ,obejrzałem już ich z 10 ,ale wszystkie są po angielsku i nie wszystko zrozumiałem. Ogólnie Unwrap jest po to ,aby dokładnie rozłożyć tekstury na modelu. Tnie się model ,aby uzyskać jego siatkę i tu rodzi się moje pytanie , jakie są zasady cięcia modelu . Z tego co widziałem na tutorialach ludzie jakoś dzielili model na kilka siatek, tylko nie wiem dlaczego i dokładnie o co w tym dzieleniu chodzi. Do czego służy funkcja Edge sel to seams (tłumacz google :sel do szwów krawędzi Z góry dzieki za odpowiedź i pomoc. Działam w 3 ds maxie 2013
Napisano 25 Czerwiec 201410 l Nie znam pluginu ale szwy robisz by "uprościć" to mapowanie i łatwiej się dało zamapować teksturkę na różnych fragmentach obiektu. Jak popatrzysz na prawdziwe krzesło np. skórzane to ono też nie składa się z 1 całego fragmentu skóry tylko ma różne szwy łączące kilka elementów materiału. A Edge sel to seams zmienia ci zaznaczone krawędzie na szwy właśnie (tak samo w zwykłym unwrapie bodajże się to nazywa). Czyli np. zaznaczasz sobie krawędzie dookoła jakiegoś elementu (żeby tworzyły fragment zamknięty) naciskasz to i powinno Ci "wyłuskać" 1 fragment, który możesz osobno mapować/zaznaczyć itp.
Napisano 26 Czerwiec 201410 l Unwrap to typowa zabawa w krawca. Wyobraz sobie to na sytuacji szycia spodni czy bluzki.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto