sen5 Napisano 24 Czerwiec 2014 Napisano 24 Czerwiec 2014 Chciałbym prosić o pomoc w zrozumieniu działania pluginu XRayunwrap 1.5.5 ,wiem ,że są tutoriale ,obejrzałem już ich z 10 ,ale wszystkie są po angielsku i nie wszystko zrozumiałem. Ogólnie Unwrap jest po to ,aby dokładnie rozłożyć tekstury na modelu. Tnie się model ,aby uzyskać jego siatkę i tu rodzi się moje pytanie , jakie są zasady cięcia modelu . Z tego co widziałem na tutorialach ludzie jakoś dzielili model na kilka siatek, tylko nie wiem dlaczego i dokładnie o co w tym dzieleniu chodzi. Do czego służy funkcja Edge sel to seams (tłumacz google :sel do szwów krawędzi Z góry dzieki za odpowiedź i pomoc. Działam w 3 ds maxie 2013
jacekszy0 Napisano 25 Czerwiec 2014 Napisano 25 Czerwiec 2014 Nie znam pluginu ale szwy robisz by "uprościć" to mapowanie i łatwiej się dało zamapować teksturkę na różnych fragmentach obiektu. Jak popatrzysz na prawdziwe krzesło np. skórzane to ono też nie składa się z 1 całego fragmentu skóry tylko ma różne szwy łączące kilka elementów materiału. A Edge sel to seams zmienia ci zaznaczone krawędzie na szwy właśnie (tak samo w zwykłym unwrapie bodajże się to nazywa). Czyli np. zaznaczasz sobie krawędzie dookoła jakiegoś elementu (żeby tworzyły fragment zamknięty) naciskasz to i powinno Ci "wyłuskać" 1 fragment, który możesz osobno mapować/zaznaczyć itp.
Traitor Napisano 26 Czerwiec 2014 Napisano 26 Czerwiec 2014 Unwrap to typowa zabawa w krawca. Wyobraz sobie to na sytuacji szycia spodni czy bluzki.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się