Napisano 21 Lipiec 201410 l Zanim przejdę do sedna chciałbym powitać wszystkich forumowiczów z uwagi na to ,że to mój pierwszy post na tym forum :) Powróciłem po pewnym czasie odpoczynku do modelowania Lamborghini Countach w wersji 5000 Qv. Okazało się jednak ,że 3 części zostały dziwnie zdeformowane. Niektóre vertexy zupełnie zmieniły położenia. Widać to na załączonych zdjęciach. Jestem pewien ,że gdy zapisywałem plik z miesiąc temu wszystko było dobrze. Myślałem ,że może coś poruszyłem przez przypadek na którymś z poziomów edit poly ale ten sam problem występuje także we wcześniejszych zapisach a model zawsze dobrze oglądałem więc nie mogłem tego wcześniej nie zauważyć. Czy to możliwe ,że pliki się jakoś uszkodziły i czy można to jakoś naprawić ,żebym nie musiał modelować od nowa?
Napisano 21 Lipiec 201410 l Jak na mój gust to wygląda jakbyś przez przypadek narzucił na to jakiegoś meshsmooth albo turbosmooth, który nie miał się jak "trzymać" siatki i tak porobił :P
Napisano 21 Lipiec 201410 l Autor Hmm..mój stack modyfikatorów wygląda jak na załączniku. Bez włączonego TS tym bardziej widać ,że coś jest ,łagodnie mówiąc, nie tak :/
Napisano 21 Lipiec 201410 l Wyłącz to na samej górze "TurboSmooth" i powinno być ok. Masz okropną siatkę na tym modelu tak btw.
Napisano 21 Lipiec 201410 l Autor Problem polega właśnie na tym ,że siatka jest okropna a taka nie była. Nie wiem co się stało ale jak dziś odpaliłem ten projekt to ujrzałem właśnie takie "kwiatki". Wcześniej było dobrze i wyglądało to zupełnie inaczej. Wyłączenie TS nic nie daje. Niestety nie mam screena z pierwotnym wyglądem abyście mogli porównać :/ Pewnie nie obejdzie się bez ponownego modelowania :/
Napisano 22 Lipiec 201410 l Mogą być dwa powody, pierwszy to namieszanie w stacku, np. przypadkowe skasowanie lub zmiana pozycji modyfikatora "Edit Poly" Pokazujesz 3 elementy zatem wnioskuję, że każdy ma osobny stack z modyfikatorami, więc odpada. Doświadczyłeś zatem błędu modyfikatora "Edit Poly" Niestety modyfikator ten nie wiadomo dlaczego potrafi pomieszać siatkę w taki właśnie sposób, przemieszcza i gubi vertexy oraz polygony. Wygląda to tak jak opisujesz, czyli pracujesz nad modelem, zapisujesz plik i otwierasz bałagan. Aby chronić swoja pracę musisz przed zapisaniem połączyć wszystkie modyfikatory z modelem w stacku collapse all albo tylko collapsujesz modyfikator "Edit Poly" chodzi o to aby w zapisanej scenie nie było tego modyfikatora! Podczas pracy z "Edit Poly" gdy korzystasz z Ctrl + z może pojawić się ten sam błąd, odradzam zatem korzystanie z Ctrl + z gdy posidasz "Edit Poly" w stacku. Masz teraz trzy wyjścia, wyłączaj modyfikatory w stacku zaczynając oczywiście od góry, aż dotrzesz do niezniszczonej warstwy. lub Best fix, export as fbx, then re import, problem solved lub Or trying "save selected", and then merging it again? Nie sprawdzałem tych sposobów, sprawdź więc i powiedz czy się naprawiło. Z tymi wiadomościami może zechce Ci się poszukać lepszego rozwiązania niż te co podałem. Powodzenia. http://www.polycount.com/forum/showthread.php?t=102009 http://forums.cgarchitect.com/76480-edit-poly-bug.html
Napisano 22 Lipiec 201410 l Autor Wychodzi na to ,że zniszczonej siatki nie da się już odbudować żadnym sposobem. Będę musiał więc ponownie wymodelować. Na szczęście to tylko trzy części a część geometrii uda się odzyskać usuwając "edit poly". Spłaszcze też stacka aby uniknąć kłopotów w przyszłości. Dzięki za pomoc :)
Napisano 22 Lipiec 201410 l No przykro mi, też miałem na to nerwy kilka razy, gdy kolejny raz godzina pracy szła na marne bo pracowałem na "Edit Poly" i skorzystałem z Ctrl +z. Na początku myślałem, że to coś związanego z selekcją i Edge Constraints. Na przyszłość rób wiele zapisów, mój revolver w chwili obecnej liczy sobie około 250 zapisanych scen. Nigdy nie wiadomo czy nie popełniłeś gdzieś błędu. Czasem zupełnie przez przypadek lub nieuwagę możesz zniszczyć swoja pracę np. przez nieuważną selekcję vertexów z drugiej strony modelu. Wtedy z wcześniejszej sceny wycinasz kawałek modelu który uległ zniszczeniu i za pomocą "MERGE" łączysz go ze sceną w której masz ostatnią ver. swojej pracy.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto