Inspirationx Napisano 25 Lipiec 2014 Napisano 25 Lipiec 2014 Problem polega na tym, że podczas zapisu wyrenderowanej sceny, otrzymuje mało zadowalający efekt, różnicy się znacznie od tego we frame bufferze. Kolory są mało wyraziste i cały render wygląda strasznie blado, tak jakby był jakiś problem z gammą. Dodatkowo gdy we frame bufferze nacisnę małą ikonkę o nazwie "Display colors in RGB space" jestem w stanie podejrzeć jaka jest różnica między renderem we frame bufferze, a tym po zapisie. Poniżej zamieszczam możliwie przydatne ustawienia. Soft: 3ds max + vray
Dynamico Napisano 25 Lipiec 2014 Napisano 25 Lipiec 2014 (edytowane) Max w wersji, chyba od 2014 nie ma możliwości skonfigurowania gammy zapisu, przez użytkownika. Obrazki zapisywane są z gammą zależną od typu zapisywanego pliku (inaczej zapisuje się exr czy tiff, a inaczej jpg). Można to załatwić skryptem (był taki na Scriptspot), albo ustawiając gammę zapisu w oknie "save image". Na dole masz możliwość wyboru "Automatic" (domyślnie - taka gamma jaka jest przypisana do typu pliku) albo Override - tu wpisujesz Twoją wartość. W ten sposób możesz zapisać obrazek dokładnie tak jak widzisz go w FB. Tu masz skrpt: macroScript IOGamma category:"DNstudio" tooltip:"I/O Gamma" buttontext:"I/O Gamma" ( rollout gammaset "Input / Otput Gamma" ( spinner sp1 "File Input Gamma" range:[0,3,2.2] type:#float align:#right fieldWidth:60 spinner sp2 "File Output Gamma" range:[0,3,1.0] type:#float align:#right fieldWidth:60 button btn1 "Zastosuj" align:#right on btn1 pressed do ( FileInGamma = sp1.value FileOutGamma = sp2.value)) createDialog gammaset width: 180 height: 80) Edytowane 25 Lipiec 2014 przez Dynamico
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się