Napisano 20 Wrzesień 200420 l Witam - czas się wziąć porządnie do roboty. Mam zamiar zrobić animke edukacyjną - edukacyjną dla mnie. Jestem toche za bardzo na bakier jeśli chodzi o rigging i biped wiec animacja pójdzie w tym kierunku. Kiedyś miałem chopla na punkcie kyokushin i było tak kilka dobrych lat. teraz zamierzam połączyć te dwa zainteresowania. Bochaterem będzie człowiek który ćwiczy właśnie kata. potem może dodam drugiego niech sie naparzają. Na pewno po ukonczeniu tego projektu bede o wiele bliżej z riggingiem i ruchem postacią. Projekt bedzie się wolno toczył - jest kilka innych żeczy którymi teraz się muszę zając ale w wolnych chwilkach bede pracować na maxie Projekt może nie zaczne typowo bo od samych ruchów postaci a wiec życzcie mi wytrwałaości i powodzenia. TUTAJ BĘDE ZAMIESZAŁ UPDATE http://tomasz.ku.w.interia.pl/biped1.avi
Napisano 20 Wrzesień 200420 l zapowiada sie fajnie... wytrwalosci w pracy zycze :) p.s. Tomek, ktore kata?
Napisano 20 Wrzesień 200420 l Autor Coś na pewno w stylu Shorin - czyli szybko i lekko. NIe bedzie to gata w stylu chow-gar. Bardziej nawet w strone kong-fu niż kyokushin. Całości kata nie pamiętam wiec bede składał z tego co pamiętam zaczne od Fudo-dachi potem nie pamietam jak sie nazywa - stopy rozstawione równolegla duży rozkrok - kąt prosty w kolanach półprzysiad (troche czasu już mineło dalej do zenkutsu - dachi, jakieś bloki ręką i yoko geri, potem mawashi geri i odrazu uchi mawashi geri. oczywiście ręce nie będą stały w miejscu całego planu nie mam ale bedzie to coś w rodzaju łączenia technik nożnych i ręcznych. Nazw wszystkich (a tym bardziej pisowni już nie pamiętam) ale postaram się zamieścić to co mi jeszcze w pamięci zostało. Potem może jakiś buzer ale na pewno nie bedzie to tonfa - tego nie lubiłem. Może jakieś mieczyki. zobacze jak bedzie mi szło - może nawet spróbuje nunczako chociaż tego nie widze.
Napisano 20 Wrzesień 200420 l potem nie pamietam jak sie nazywa - stopy rozstawione równolegla duży rozkrok - kąt prosty w kolanach półprzysiad kiba-dachi :P no zobaczymy... zrobic dobrze kata w realu to jest sztuka.. a na kompie...hmm.. nie moge sobie wyobrazic.. ale z przyjemnoscia zobacze czy Ci sie uda czy nie :)
Napisano 22 Wrzesień 200420 l Autor Mam w tej chwili za dużo innych zajęc i nie wiem kiedy mógłbym to skończyć.
Napisano 22 Wrzesień 200420 l Autor Coś tam powoli - narazie krótka rozgrzewka gościa (moja chyba też) UPDATE NA 1 POŚCIE pozdrówka
Napisano 22 Wrzesień 200420 l Na razie bardzo dużo sztuczności w całym ruchu postaci... brakuje dynamiki i zdecyfowania... a flegmatycznego Kat'a chyba nie chcesz zrobić...
Napisano 23 Wrzesień 200420 l Autor jasne - absolutnie nie może być flegmatyczne. ostatni render to 2:3 prędkości - w porównaniu do pierwszego - łatwiej tak układać ruchy - w kompie nawet zwalniam 2:3 na 1/4 - było by za szybko abu zauważyć błędy. Naturalność ruchu dopracuje w domu - zawsze pomaga jak człowiek sie sam rusza i obserwuje się w lustrze hehehe - ale to w domu bo jak by w pracy ktoś zauważył to założyli by mi biały kaftanik :-) Przy takiej prędkości ciężko było by ułożyć także stopy - a staram się zwrócić uwagę na to jak wygląda w realu - obrody na sródstopiu, pięcie, palcach. finalnie będzie szybciej. dorobie jszcze jakieś cztery formy i pokaże w 100 % prędkości. Chyba też zrezygnuje z tego wyskoku przy obrocie i pozwole mu położyć nogę na ziemi zanim uderzy drugą. pozdrówka
Napisano 23 Wrzesień 200420 l Nie chodzi tylko o szybkosc, masz tam generalnie problem z timingiem. Pozy tez nie sa najlepsze, ale widac przynajmniej co facet robi, za to timing bardzo na razie kuleje. W tej chwili wrazenie jest takie, ze facet robi wszystkie ruchy calkowicie w tym samym tempie, a w koncu w formach ( hehe, ja ze szkoly kung-fu, wiec forma - nie kata ;-) tempa zmieniaja sie praktycznie z kazdym ruchem. Brakuje tu zdecydowanie paru przytrzyman i paru przyspieszen. Jak to ladnie okreslil Kris_R - dynamiki. Ambitne zadanie sobie wybrales, zycze powodzenia. Moze zamiast zwalniac animacje, sproboj pracowac w normalnym tempie, ale przejsc z klatek na ticks'y - masz taka mozliwosc w max, mozesz wtedy pracowac z wieksza dokladnoscia niz 24 klatki na sekunde. salut Dziadek Stal
Napisano 23 Wrzesień 200420 l Autor Racja - to nie było kata tylko raczej freeform. Odszedłem od założenia - miało być kata - jest freeform. może szybciej będzie OD POCZĄTKU. Dziadek - zauważyłeś jedną ważną rzecz - powiedzialwś o timingach. wielkie dzieki za porady. pozdrówka all więc teraz wytyczne 1. gość wstaje z za-zen, mała rożgrzewka i fudo-dachi PS - ale to nie dzis bo w pracy obchodze wczorajsze imieniny i coraz słabiej widze klawiaturke :-)
Napisano 28 Wrzesień 200420 l Autor wiec teraz jeszcze raz od początku - narazie tyle http://tomasz.ku.w.interia.pl/4.avi pozdrawiam
Napisano 29 Wrzesień 200420 l No już jest lepiej... największe problemy znowu z miednicą i przygotowaniem ruchu (tzw. anticipation) oraz ruchem drugorzędnym (tzw. secondary motion). Tak przy okazji, to będzie animacja bipeda? bo jeśli nie to dawaj postać i skina... lepiej się wtedy ruch i objętości czuje... pozdrawiam
Napisano 29 Wrzesień 200420 l Znacznie lepiej, khe, khe, ma jeszcze klopot z przenoszeniem srodka ciezkosci, troche mechaniczny w tym jest, Kris R tez wypunktowal w sumie slusznie, ale nie jest juz tak zle jak poprzednio. Dobra baza do dopracowania ruchu. Nawet timingowo to wyglada juz w miare. Teraz niuanse. khekhe salut Dziadek Stal
Napisano 29 Wrzesień 200420 l Autor czasami dobrze pomarznąć na przystanku i przestępować z nogi na nogę ale jajka - miednica - miednica - miednica - UPS ! - przy przenoszeniu ciężaru wychyla się w przeciwną stronę - już to poprawie :-) thx zaraz update
Napisano 29 Wrzesień 200420 l Tak przy okazji, to będzie animacja bipeda? bo jeśli nie to dawaj postać i skina... lepiej się wtedy ruch i objętości czuje... pozdrawiam Dobry pomysl. Pozwoli to uniknąć sytuacji, gdy np. nogi będą za blisko siebie, albo rozkrok będzie nie taki jak trzeba.. Ogolnie bedzie wtedy chyba nawet latwiej bedzie ci "projektować" ruchy bipeda...
Napisano 29 Wrzesień 200420 l Autor poprawiłem bioderka i środek ciężkości http://tomasz.ku.w.interia.pl/biped-01.avi pozdrówka
Napisano 29 Wrzesień 200420 l Khe Czym to skompresowales?, tym razem mi sie nie otwiera. salut Dziadek Stal
Napisano 6 Październik 200420 l Czym to skompresowales?, tym razem mi sie nie otwiera. U mnie chodzi bez problemu. Pokazuje ze to DiVX5.1.1 (mam wersje Pro), uzywam ACEMegaCodecsPack 6.01 Pro (polecam). A tak wogole Tomek, to bym jakis model juz na to nalozyl :)
Napisano 7 Październik 200420 l Ogólnie jest fajnie... najgorzej wygląda sam początek, kiedy postać wstaje... ja wiem że to trudny moment.. kilka osi ruchu... generalnie nie jest lekko... ale przeanalizuj trajektorie najważniejszych punktów i uważaj na barki... szczególnie w momencie, kiedy biodra przenoszą śroedek ciężkości i odbijają w drugą stronę... wtedy barki przejmują ruch ale nie aż tak intensywnie... i podobnie ma się sprawa w momencie, gdy postać wstaje i podpiera się ręką o kolano.. skoro się podpiera, to jakieś przełożenie ruchu na barki musi być... ostatnia uwaga ma się do fazy bezruchu... trochę pusto się tam zaczyna robić... postać na chwilkę zamiera... i nawet jeśli to było celowe to nie do końca dobrze się prezentuje pozdrawiam
Napisano 7 Październik 200420 l Autor avik może nie chodzić - kompresowałem go w pracy - mam tam ogólnie sieczke z kodekami W tej chwili jest troszke wiecej - poprawiony jest moment wstania - jesli chodzi o bezruch to był celowy - chodzi to to aby oddzielić moment wstania i małej rozgrzewki od właściwego "kata" jesli robi się pusto to to czym mogę zapełnić ten moment to delikatne ruchy głową ew. rozgrzewka palców u rąk - otwarcie i zamknięcie pięści narazie nie mam zbyt dużo czasu - postaram się zrobić jakieś update za 2 - 3 dni ( video z dtm ) pozdrówka i dzieki za zainteresowanie
Napisano 12 Październik 200420 l Autor Zby projekt nie stal w miejscu poprawilem kilka ruchow wzgledem poprzedniej wersji i dodalem nowe - poprawiono - palce u rak, moment wstania, timing pod koniec jeszcze kilka poprawek i dalsze ruchy http://tomasz.ku.w.interia.pl/biped3.avi pozdro
Napisano 13 Październik 200420 l Autor xvid kurcze - musze mieć coś narąbane w kodekach teraz z onetu http://republika.pl/ftp00/biped3.avi
Napisano 13 Październik 200420 l wow...... jestem pod wrazeniem... ale ostateczne ocena zostawiam gdy zobacze zrigowana i zanimowana postac
Napisano 14 Październik 200420 l Ogólnie jest dobrze... ja przeważnie biorę animację na trzy razy... 1. blokuję ruchy... wstawiam najważniejsze pozy, jakie pzewiduję w czasie 2. wstawiam międzyfazy w miejscach, gdize zmienia się oś ruchu (łuki, zwroty) 3. interpolacja i czyszczenie animacji oraz dodawanie detali Nie wiem Tomku jaką taktykę zastosowałeś, ale interpolacja jest cały czas twarda i z automata... a ten etap sporo zmieni w ruchu postaci... ku lepszemu. Ruch stanie się bardziej miękki, płynny. Może wtedy będzie bardziej przekonuwująco. Trzymam kciuki
Napisano 14 Październik 200420 l Autor Kris - nie - nie w ten sposob robilem. tak jak leci czas tak robilem kolejne ruchy rzeczywiscie - zastanawiajac sie glebiej nad tym co napisales to mozna osiagnac lepsze rezultaty przy przynajmniej o polowe mniejszym nakladzie pracy. poprawie co jest i kolejny etap zrobie wlasnie w tes sposob (niestety musze animke odlozyc na 1,5 tyg) pozdro i dzieki
Napisano 20 Listopad 200420 l TK.... wazne pytanko.... czy to jest kata Karate? czy kungfu? Ko nazwa jest Japońska... ale układ wyglada na chiński ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto