Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam - czas się wziąć porządnie do roboty.

Mam zamiar zrobić animke edukacyjną - edukacyjną dla mnie.

Jestem toche za bardzo na bakier jeśli chodzi o rigging i biped

wiec animacja pójdzie w tym kierunku. Kiedyś miałem chopla na punkcie

kyokushin i było tak kilka dobrych lat. teraz zamierzam połączyć te dwa zainteresowania. Bochaterem będzie człowiek który ćwiczy właśnie kata. potem może dodam drugiego niech sie naparzają. Na pewno po ukonczeniu tego projektu bede o wiele bliżej z riggingiem i ruchem postacią.

 

Projekt bedzie się wolno toczył - jest kilka innych żeczy którymi teraz się muszę zając ale w wolnych chwilkach bede pracować na maxie

 

Projekt może nie zaczne typowo bo od samych ruchów postaci

a wiec życzcie mi wytrwałaości i powodzenia.

 

TUTAJ BĘDE ZAMIESZAŁ UPDATE

http://tomasz.ku.w.interia.pl/biped1.avi

  • Odpowiedzi 30
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Coś na pewno w stylu Shorin - czyli szybko i lekko. NIe bedzie to gata w stylu chow-gar. Bardziej nawet w strone kong-fu niż kyokushin. Całości kata nie pamiętam wiec bede składał z tego co pamiętam

zaczne od Fudo-dachi

potem nie pamietam jak sie nazywa - stopy rozstawione równolegla duży rozkrok - kąt prosty w kolanach półprzysiad (troche czasu już mineło

dalej do zenkutsu - dachi, jakieś bloki ręką i yoko geri, potem mawashi geri i odrazu uchi mawashi geri. oczywiście ręce nie będą stały w miejscu

całego planu nie mam ale bedzie to coś w rodzaju łączenia technik nożnych i ręcznych. Nazw wszystkich (a tym bardziej pisowni już nie pamiętam)

ale postaram się zamieścić to co mi jeszcze w pamięci zostało. Potem może jakiś buzer ale na pewno nie bedzie to tonfa - tego nie lubiłem. Może jakieś mieczyki. zobacze jak bedzie mi szło - może nawet spróbuje nunczako chociaż tego nie widze.

Napisano
potem nie pamietam jak sie nazywa - stopy rozstawione równolegla duży rozkrok - kąt prosty w kolanach półprzysiad

kiba-dachi :P

 

no zobaczymy... zrobic dobrze kata w realu to jest sztuka.. a na kompie...hmm.. nie moge sobie wyobrazic.. ale z przyjemnoscia zobacze czy Ci sie uda czy nie :)

Napisano

jasne - absolutnie nie może być flegmatyczne.

ostatni render to 2:3 prędkości - w porównaniu do pierwszego - łatwiej tak układać ruchy - w kompie nawet zwalniam 2:3 na 1/4 - było by za szybko abu zauważyć błędy. Naturalność ruchu dopracuje w domu - zawsze pomaga jak człowiek sie sam rusza i obserwuje się w lustrze

hehehe - ale to w domu bo jak by w pracy ktoś zauważył to założyli by mi biały kaftanik :-)

Przy takiej prędkości ciężko było by ułożyć także stopy - a staram się zwrócić uwagę na to jak wygląda w realu - obrody na sródstopiu, pięcie, palcach.

 

finalnie będzie szybciej. dorobie jszcze jakieś cztery formy i pokaże w 100 % prędkości.

 

Chyba też zrezygnuje z tego wyskoku przy obrocie i pozwole mu położyć nogę na ziemi zanim uderzy drugą.

 

pozdrówka

Napisano

Nie chodzi tylko o szybkosc, masz tam generalnie problem z timingiem. Pozy tez nie sa najlepsze, ale widac przynajmniej co facet robi, za to timing bardzo na razie kuleje. W tej chwili wrazenie jest takie, ze facet robi wszystkie ruchy calkowicie w tym samym tempie, a w koncu w formach ( hehe, ja ze szkoly kung-fu, wiec forma - nie kata ;-) tempa zmieniaja sie praktycznie z kazdym ruchem. Brakuje tu zdecydowanie paru przytrzyman i paru przyspieszen. Jak to ladnie okreslil Kris_R - dynamiki.

Ambitne zadanie sobie wybrales, zycze powodzenia. Moze zamiast zwalniac animacje, sproboj pracowac w normalnym tempie, ale przejsc z klatek na ticks'y - masz taka mozliwosc w max, mozesz wtedy pracowac z wieksza dokladnoscia niz 24 klatki na sekunde.

 

salut

Dziadek Stal

Napisano

Racja - to nie było kata tylko raczej freeform.

Odszedłem od założenia - miało być kata - jest freeform.

może szybciej będzie OD POCZĄTKU.

Dziadek - zauważyłeś jedną ważną rzecz - powiedzialwś o timingach.

 

wielkie dzieki za porady.

pozdrówka all

 

 

więc teraz wytyczne

1. gość wstaje z za-zen, mała rożgrzewka i fudo-dachi

 

PS - ale to nie dzis bo w pracy obchodze wczorajsze imieniny i coraz słabiej widze klawiaturke :-)

Napisano

No już jest lepiej... największe problemy znowu z miednicą i przygotowaniem ruchu (tzw. anticipation) oraz ruchem drugorzędnym (tzw. secondary motion).

Tak przy okazji, to będzie animacja bipeda? bo jeśli nie to dawaj postać i skina... lepiej się wtedy ruch i objętości czuje... pozdrawiam

Napisano

Znacznie lepiej, khe, khe, ma jeszcze klopot z przenoszeniem srodka ciezkosci, troche mechaniczny w tym jest, Kris R tez wypunktowal w sumie slusznie, ale nie jest juz tak zle jak poprzednio. Dobra baza do dopracowania ruchu. Nawet timingowo to wyglada juz w miare. Teraz niuanse.

 

khekhe

salut

Dziadek Stal

Napisano

czasami dobrze pomarznąć na przystanku i przestępować z nogi na nogę

ale jajka - miednica - miednica - miednica - UPS ! - przy przenoszeniu ciężaru wychyla się w przeciwną stronę - już to poprawie :-)

 

 

thx

 

zaraz update

Napisano
Tak przy okazji, to będzie animacja bipeda? bo jeśli nie to dawaj postać i skina... lepiej się wtedy ruch i objętości czuje... pozdrawiam

 

 

Dobry pomysl. Pozwoli to uniknąć sytuacji, gdy np. nogi będą za blisko siebie, albo rozkrok będzie nie taki jak trzeba.. Ogolnie bedzie wtedy chyba nawet latwiej bedzie ci "projektować" ruchy bipeda...

Napisano

Ogólnie jest fajnie... najgorzej wygląda sam początek, kiedy postać wstaje... ja wiem że to trudny moment.. kilka osi ruchu... generalnie nie jest lekko... ale przeanalizuj trajektorie najważniejszych punktów i uważaj na barki... szczególnie w momencie, kiedy biodra przenoszą śroedek ciężkości i odbijają w drugą stronę... wtedy barki przejmują ruch ale nie aż tak intensywnie... i podobnie ma się sprawa w momencie, gdy postać wstaje i podpiera się ręką o kolano.. skoro się podpiera, to jakieś przełożenie ruchu na barki musi być...

ostatnia uwaga ma się do fazy bezruchu... trochę pusto się tam zaczyna robić... postać na chwilkę zamiera... i nawet jeśli to było celowe to nie do końca dobrze się prezentuje

pozdrawiam

Napisano

avik może nie chodzić - kompresowałem go w pracy - mam tam ogólnie sieczke z kodekami

 

W tej chwili jest troszke wiecej - poprawiony jest moment wstania - jesli chodzi o bezruch to był celowy - chodzi to to aby oddzielić moment wstania i małej rozgrzewki od właściwego "kata"

jesli robi się pusto to to czym mogę zapełnić ten moment to delikatne ruchy głową ew. rozgrzewka palców u rąk - otwarcie i zamknięcie pięści

 

narazie nie mam zbyt dużo czasu - postaram się zrobić jakieś update za 2 - 3 dni ( video z dtm )

 

pozdrówka i dzieki za zainteresowanie

Napisano

Ogólnie jest dobrze... ja przeważnie biorę animację na trzy razy...

1. blokuję ruchy... wstawiam najważniejsze pozy, jakie pzewiduję w czasie

2. wstawiam międzyfazy w miejscach, gdize zmienia się oś ruchu (łuki, zwroty)

3. interpolacja i czyszczenie animacji oraz dodawanie detali

 

Nie wiem Tomku jaką taktykę zastosowałeś, ale interpolacja jest cały czas twarda i z automata... a ten etap sporo zmieni w ruchu postaci... ku lepszemu. Ruch stanie się bardziej miękki, płynny. Może wtedy będzie bardziej przekonuwująco. Trzymam kciuki

Napisano

Kris - nie - nie w ten sposob robilem.

tak jak leci czas tak robilem kolejne ruchy

rzeczywiscie - zastanawiajac sie glebiej nad tym co napisales to mozna osiagnac lepsze rezultaty przy przynajmniej o polowe mniejszym nakladzie pracy.

 

poprawie co jest i kolejny etap zrobie wlasnie w tes sposob

(niestety musze animke odlozyc na 1,5 tyg)

 

pozdro i dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności