comix Napisano 20 Marzec 2003 Napisano 20 Marzec 2003 Siemanko panowie! Tak się bawiłem polygonami i extrude bo chciałem wyczaić mój wcześniejszy problem z kratkowaniem... [gdzies jest na forum ten topic] ale znowu pojawił sie jakiś inny problem jakieś czarne plamy... mozecie mi powiedzieć skąd się wzięły... zauważcie że tylko w kilku miejscach... dzięki za pomoc
MareG Napisano 20 Marzec 2003 Napisano 20 Marzec 2003 Na 99% jestem przekonany ze ten blad wynika z samej konstrukcji modelu. Zobacz ze te scianki sa tak ciueniutkie ze renderer po prostu glupieje i nie jest w stanie wyrenderowac poprawnie czegos takiego! W pozostalych miejscach z konkretna gruboscia \"mięsa\" - wszystko jest OK. Staraj sie nie wycinac booleanem przy samej krawedzi - zrob to Extrude w trybie edycji Poly - wtedy powinno byc OK - byle nie na takiej minimalnej grubosci (cienkosci) Podobne bledy zdarzaja sie nawet w zwyklym Scanline, wowczas gdy dwa plaskie obiekty leza - jeden ponad drugim w minimalnej odleglosci (np dywan na posadzce) - renderer glupieje i renderuje dziwaczne przenikanie mimo iz obiekty dzieli minimalna odleglosc! Taka moja opinia pozdr Marek [Edited on 20-3-2003 by MareG]
marcoos Napisano 20 Marzec 2003 Napisano 20 Marzec 2003 MareG ma rację , takie artefakty zwykle się pojawiają gdy dwie powierzchnie leżą dokładnie w tym samym miejscu
comix Napisano 20 Marzec 2003 Autor Napisano 20 Marzec 2003 wiecie to nie jest ważne ten model... chciałem sprawdzić coś innego a tu taki błąd... więc jeżeli miałby się kiedyś przytrafić lepiej pytac odrazu :d a co do niego to korzystałem właśnie z extrude... więc nie wiem co jest... żaden boolean... staram się go unikać... później się z nim jakieś świeczki się dzieją.... a jak korzystam z extrude to czemu takie powstają cieniutkie ścianki? Chyba ich nie powinno być?! pozdroo
MareG Napisano 21 Marzec 2003 Napisano 21 Marzec 2003 Originally posted by comix a jak korzystam z extrude to czemu takie powstają cieniutkie ścianki? Chyba ich nie powinno być?! Comix nie rozumiem Cie - przeciez to Ty decydujesz ktore scianki masz extrudowac, wiec wystrarczy ze nie bedziesz doprowadzal do takiej sytuacji, jak widac na obrazku - czyli wytloczenie przy samej krawedzi, powodujace powstanie bardzo cieniutkiej krewedzi bocznej! A w tym wypadku nawet nie ma juz znaczenia czy uzyles booleana czy extrude - chodzi o to zeby nie doprowadzac do takich sytuacji w budowie geometrii, jaka widac. Zamiesc WIRE tego obiektu to bedzie mozna latwiej to wytlumaczyc jesli jeszcze masz watpliwosci... pozdr
Gość User190 Napisano 21 Marzec 2003 Napisano 21 Marzec 2003 Jak na moje oko, to bawiłeś ię outlinem, albo bevelem przy extrudowaniu (zależnie, czy to poly, czy mesh). Jeśli nie, to może to być też wina namieszania w opcjach brazila, btw. jeśli masz włączone fotony, a nie włączyłeś Decay na inverse to może to być przyczyną! Jeśli mnie pamięć nie myli (ach, te dziury) to w którejś wersji brazila pojawiały się takie błędy przy Brasil Basic Mtl. sprawdź na innych materiałach i sprawdź przy wyłączonych fotonach, albo GI.
fotoas Napisano 13 Kwiecień 2003 Napisano 13 Kwiecień 2003 chinczyk !! pokaz model, siatke..bo inaczej to mozna spekulowac a moze naklikales to w szopie zeby nam namacic w glowie.. kto wie,, ludzie jaraja teraz rozna dziwne rzeczy..:) podejrzenia me pada na zakladke LUMa ale to potem jak mi pokazesz siatke modelu fotoas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się