Napisano 20 Marzec 200321 l Siemanko panowie! Tak się bawiłem polygonami i extrude bo chciałem wyczaić mój wcześniejszy problem z kratkowaniem... [gdzies jest na forum ten topic] ale znowu pojawił sie jakiś inny problem jakieś czarne plamy... mozecie mi powiedzieć skąd się wzięły... zauważcie że tylko w kilku miejscach... dzięki za pomoc
Napisano 20 Marzec 200321 l Na 99% jestem przekonany ze ten blad wynika z samej konstrukcji modelu. Zobacz ze te scianki sa tak ciueniutkie ze renderer po prostu glupieje i nie jest w stanie wyrenderowac poprawnie czegos takiego! W pozostalych miejscach z konkretna gruboscia \"mięsa\" - wszystko jest OK. Staraj sie nie wycinac booleanem przy samej krawedzi - zrob to Extrude w trybie edycji Poly - wtedy powinno byc OK - byle nie na takiej minimalnej grubosci (cienkosci) Podobne bledy zdarzaja sie nawet w zwyklym Scanline, wowczas gdy dwa plaskie obiekty leza - jeden ponad drugim w minimalnej odleglosci (np dywan na posadzce) - renderer glupieje i renderuje dziwaczne przenikanie mimo iz obiekty dzieli minimalna odleglosc! Taka moja opinia pozdr Marek [Edited on 20-3-2003 by MareG]
Napisano 20 Marzec 200321 l MareG ma rację , takie artefakty zwykle się pojawiają gdy dwie powierzchnie leżą dokładnie w tym samym miejscu
Napisano 20 Marzec 200321 l Autor wiecie to nie jest ważne ten model... chciałem sprawdzić coś innego a tu taki błąd... więc jeżeli miałby się kiedyś przytrafić lepiej pytac odrazu :d a co do niego to korzystałem właśnie z extrude... więc nie wiem co jest... żaden boolean... staram się go unikać... później się z nim jakieś świeczki się dzieją.... a jak korzystam z extrude to czemu takie powstają cieniutkie ścianki? Chyba ich nie powinno być?! pozdroo
Napisano 21 Marzec 200321 l Originally posted by comix a jak korzystam z extrude to czemu takie powstają cieniutkie ścianki? Chyba ich nie powinno być?! Comix nie rozumiem Cie - przeciez to Ty decydujesz ktore scianki masz extrudowac, wiec wystrarczy ze nie bedziesz doprowadzal do takiej sytuacji, jak widac na obrazku - czyli wytloczenie przy samej krawedzi, powodujace powstanie bardzo cieniutkiej krewedzi bocznej! A w tym wypadku nawet nie ma juz znaczenia czy uzyles booleana czy extrude - chodzi o to zeby nie doprowadzac do takich sytuacji w budowie geometrii, jaka widac. Zamiesc WIRE tego obiektu to bedzie mozna latwiej to wytlumaczyc jesli jeszcze masz watpliwosci... pozdr
Napisano 21 Marzec 200321 l Jak na moje oko, to bawiłeś ię outlinem, albo bevelem przy extrudowaniu (zależnie, czy to poly, czy mesh). Jeśli nie, to może to być też wina namieszania w opcjach brazila, btw. jeśli masz włączone fotony, a nie włączyłeś Decay na inverse to może to być przyczyną! Jeśli mnie pamięć nie myli (ach, te dziury) to w którejś wersji brazila pojawiały się takie błędy przy Brasil Basic Mtl. sprawdź na innych materiałach i sprawdź przy wyłączonych fotonach, albo GI.
Napisano 13 Kwiecień 200321 l chinczyk !! pokaz model, siatke..bo inaczej to mozna spekulowac a moze naklikales to w szopie zeby nam namacic w glowie.. kto wie,, ludzie jaraja teraz rozna dziwne rzeczy..:) podejrzenia me pada na zakladke LUMa ale to potem jak mi pokazesz siatke modelu fotoas
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto