Skocz do zawartości

Jaki sposób jest najlepszy na modelowanie samochodów?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Używam 3ds max. Jaki sposób jest najlepszy na modelowanie samochodów? Zwykłe modelowanie polegające na wyciąganiu, przesuwaniu kolejnych vertexów czy NURBS? To pytanie kieruję głównie do ludzi doświadczonych w modelowaniu samochodów. Wiem, że mógłbym sam się nauczyć obiema technikami, ale zanim doszedłbym do jakichś wniosków to minęłoby strasznie dużo czasu, dlatego wolę zapytać aby zdecydować się od czego zacząć naukę.

I jeszcze jedno pytanie, czym się różni NURBS od Spline w 3ds max?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

chyba najlepszą techniką jest atlas/rhino. Choćbym nie wiem jak byś się starał nie osiągniesz takiej jakości powierzchni metodą tradycyjną poly by poly.

Napisano

Mówiąc modelowanie masz na myśli projektowanie samochodów czy też odtwórcze modelowanie już istniejących modeli ze zdjęć referencyjnych czy Blueprintów ? ..Bo jeśli to pierwsze, to polecam Zbrush + potem Retopologia w jakimś innym programie ( w Maxie do retopo jest Graphite Tool ) Zerknij na to :

http://www.carstylus.com/

https://www.youtube.com/user/carstylus/videos

Nie wiem czy Zbrush jest lepszy do takich rzeczy niż wyspecjalizowane nurbsy np Alias Automotive, ale na pewno jest bardziej "artystyczny" -moim skromnym zdaniem

Napisano

Na razie chodzi mi o odtworzenie jakiegoś istniejącego samochodu. Czego powinienem używać w maxie? Nurbs czy Line? Próbowałem Line wymodelować drzwi, ale na razie wyszło mi krzywo.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności