Zernat Napisano 31 Sierpień 2014 Napisano 31 Sierpień 2014 Witam. Chciałbym was prosić o pomoc. Mam kard z pewnego anime który mi się spodobał i chciałbym go odtworzyć w 3d. Jest tam jednak fragment przedstawiający coś w stylu mozaiki. Tzn. wzór jest dosyć ostry i dokładny ale po odbiciach widać, że to jakaś mozaika. I właśnie z tym mam problem. Czy jest może jakiś skrypt w stylu Fracture który mógłby rozbić na kawałki płaskie meshe, następnie je najlepiej kawałeczek odsunąć od siebie i przy tym jeszcze zachować koordynaty UV dla tych wszystkich elementów abym mógł wzór na początku załatwić teksturą ? xD Jeśli czegoś takiego nie ma, to czy macie może jakiś pomysł jak mógłbym sobie z tym szybko i sprawnie poradzić ? Pozdrawiam.
l337 Napisano 31 Sierpień 2014 Napisano 31 Sierpień 2014 Żeby rozbić na kawałki możesz użyć np. tego: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/fracture-voronoi Zachowuje UV na każdym elemencie, ale średnio działa na plane'ach (musi być chociaż trochę gruby). Potem żeby je minimalnie odsunąć można to szybko zrobić tym: macroScript Crack category: "MyTools" ( for i in 1 to selection.count do ( centerpivot selection[i] scl = selection[i].scale selection[i].scale = [scl.x * 0.98, scl.y * 0.98, scl.z * 0.98] ) ) ^ Jak za pierwszym razem go uruchomisz to będziesz mógł wstawić gdzieś button, potem zaznaczasz elementy które chcesz i naciskasz. Jak chcesz koniecznie rozbić płaskie meshe to możesz np. ProCutterem, tylko że musisz ręcznie układać plane'y tnące.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się