Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Chciałbym was prosić o pomoc. Mam kard z pewnego anime który mi się spodobał i chciałbym go odtworzyć w 3d. Jest tam jednak fragment przedstawiający coś w stylu mozaiki. Tzn. wzór jest dosyć ostry i dokładny ale po odbiciach widać, że to jakaś mozaika. I właśnie z tym mam problem.

 

Czy jest może jakiś skrypt w stylu Fracture który mógłby rozbić na kawałki płaskie meshe, następnie je najlepiej kawałeczek odsunąć od siebie i przy tym jeszcze zachować koordynaty UV dla tych wszystkich elementów abym mógł wzór na początku załatwić teksturą ? xD

 

Jeśli czegoś takiego nie ma, to czy macie może jakiś pomysł jak mógłbym sobie z tym szybko i sprawnie poradzić ?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Żeby rozbić na kawałki możesz użyć np. tego: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/fracture-voronoi

Zachowuje UV na każdym elemencie, ale średnio działa na plane'ach (musi być chociaż trochę gruby).

Potem żeby je minimalnie odsunąć można to szybko zrobić tym:

 

macroScript Crack category: "MyTools"
(
for i in 1 to selection.count do
(
centerpivot selection[i]
scl = selection[i].scale
selection[i].scale = [scl.x * 0.98, scl.y * 0.98, scl.z * 0.98]
)
)

^ Jak za pierwszym razem go uruchomisz to będziesz mógł wstawić gdzieś button, potem zaznaczasz elementy które chcesz i naciskasz.

 

Jak chcesz koniecznie rozbić płaskie meshe to możesz np. ProCutterem, tylko że musisz ręcznie układać plane'y tnące.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności