Napisano 31 Sierpień 201410 l Witam. Chciałbym was prosić o pomoc. Mam kard z pewnego anime który mi się spodobał i chciałbym go odtworzyć w 3d. Jest tam jednak fragment przedstawiający coś w stylu mozaiki. Tzn. wzór jest dosyć ostry i dokładny ale po odbiciach widać, że to jakaś mozaika. I właśnie z tym mam problem. Czy jest może jakiś skrypt w stylu Fracture który mógłby rozbić na kawałki płaskie meshe, następnie je najlepiej kawałeczek odsunąć od siebie i przy tym jeszcze zachować koordynaty UV dla tych wszystkich elementów abym mógł wzór na początku załatwić teksturą ? xD Jeśli czegoś takiego nie ma, to czy macie może jakiś pomysł jak mógłbym sobie z tym szybko i sprawnie poradzić ? Pozdrawiam.
Napisano 31 Sierpień 201410 l Żeby rozbić na kawałki możesz użyć np. tego: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/fracture-voronoi Zachowuje UV na każdym elemencie, ale średnio działa na plane'ach (musi być chociaż trochę gruby). Potem żeby je minimalnie odsunąć można to szybko zrobić tym: macroScript Crack category: "MyTools" ( for i in 1 to selection.count do ( centerpivot selection[i] scl = selection[i].scale selection[i].scale = [scl.x * 0.98, scl.y * 0.98, scl.z * 0.98] ) ) ^ Jak za pierwszym razem go uruchomisz to będziesz mógł wstawić gdzieś button, potem zaznaczasz elementy które chcesz i naciskasz. Jak chcesz koniecznie rozbić płaskie meshe to możesz np. ProCutterem, tylko że musisz ręcznie układać plane'y tnące.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto