Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Chciałbym was prosić o pomoc. Mam kard z pewnego anime który mi się spodobał i chciałbym go odtworzyć w 3d. Jest tam jednak fragment przedstawiający coś w stylu mozaiki. Tzn. wzór jest dosyć ostry i dokładny ale po odbiciach widać, że to jakaś mozaika. I właśnie z tym mam problem.

 

Czy jest może jakiś skrypt w stylu Fracture który mógłby rozbić na kawałki płaskie meshe, następnie je najlepiej kawałeczek odsunąć od siebie i przy tym jeszcze zachować koordynaty UV dla tych wszystkich elementów abym mógł wzór na początku załatwić teksturą ? xD

 

Jeśli czegoś takiego nie ma, to czy macie może jakiś pomysł jak mógłbym sobie z tym szybko i sprawnie poradzić ?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 959
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Żeby rozbić na kawałki możesz użyć np. tego: http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/fracture-voronoi

Zachowuje UV na każdym elemencie, ale średnio działa na plane'ach (musi być chociaż trochę gruby).

Potem żeby je minimalnie odsunąć można to szybko zrobić tym:

 

macroScript Crack category: "MyTools"
(
for i in 1 to selection.count do
(
centerpivot selection[i]
scl = selection[i].scale
selection[i].scale = [scl.x * 0.98, scl.y * 0.98, scl.z * 0.98]
)
)

^ Jak za pierwszym razem go uruchomisz to będziesz mógł wstawić gdzieś button, potem zaznaczasz elementy które chcesz i naciskasz.

 

Jak chcesz koniecznie rozbić płaskie meshe to możesz np. ProCutterem, tylko że musisz ręcznie układać plane'y tnące.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności