Kruszer Napisano 4 Wrzesień 2014 Share Napisano 4 Wrzesień 2014 Mam pytanie. Wiem, że da się przypisywać przedmiot do CAT - rigowej kości postaci. Jest o tym wiele tutków itd. Ja natomiast chciałbym zrobić coś odwrotnego, mianowicie przypisać kość do przedmiotu. Jest to mi o tyle potrzebne, że postać w mojej animacji dobywa miecza, który ma wyciągnąć z pochwy. Jeśli przypisuję tradycyjnie model miecza do dłoni, to utrudnia to animowanie, ponieważ pochwa powinna nadawać pewne ograniczenia ruchu. Ręka idzie w linii prostej, aż cała głownia nie zostanie obnażona. Gdybym przypisał dłoń do broni, mógłbym oddać ten efekt bez trudu, bo wystarczy żebym przesunął miecz w linii prostej do góry, a ręka sama poruszyłaby się zgodnie z ruchem miecza. Tradycyjną drogą jest bardzo trudno, ponieważ całość (ręka i miecz) zachowuje sie jakby pochwa nie istniała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 4 Wrzesień 2014 Share Napisano 4 Wrzesień 2014 używasz IK i linkujesz IK target do miecza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kruszer Napisano 4 Wrzesień 2014 Autor Share Napisano 4 Wrzesień 2014 Działa! Znalazłem też tutorial (bo dzięki Tobie, wiedziałem czego szukać :) ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się