Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć, jestem Michał(lub Tony Bugow) i to mój pierwszy post.:-)

 

Postanowiłem założyć teczkę. W najbliższych miesiącach będę skupiał się przede wszystkim na hard surfacach i w miarę możliwości czasowych, będę wrzucał prace i prosił Was o krytykę. Właściwie są to moje początki.

 

W pierwszej kolejności aparat fotograficzny, model bazowany na różnych modelach aparatów z serii Zorkii. Screeny z UDK.

1.jpg

2.jpg

 

Tekstury - http://1794.com.pl/Screeny/textures.jpg

Siatka - http://1794.com.pl/Screeny/zorka_wireframe.jpg

 

Polycount dość wysoki, około 4k tris, tekstury także dużo za duże. W tym modelu jednak nie skupiałem się na optymalizacji, a możliwe poprawnym wypaleniu tekstur. Wyszło jak wyszło.

 

I drugi model, na razie w trakcie prac, diffuse i wstępna normalka. 3500 tris.

Highres_Screenshot_00015.jpg

 

W ciągu kilku dni wrzucę finalną wersję. W przyszłość zamierzam też pokazywać prace na różnych etapach, żeby móc łatwiej wprowadzać poprawki według uwag i sugestii, na które bardzo liczę. ;-)

Edytowane przez Tony Bugow
  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Czemu UDK?

 

Moim zdaniem materiały za monotonne, otarcia/zadrapania w obu modelach przesadzone, tzn większość tekstury jest dosyć prosta a te jasne miejsca otarć strasznie kontrastują. Spróbuj może z jakimś lekkim gradientem, lekkimi odbarwieniami, subtelnym brudem i do tego trochę bardziej subtelnych i losowych otarć (w paru miejscach mocniejszych).

Teraz to trochę wygląda jakbyś pojechał w paru miejscach square brushem na 100% opacity.

 

 

Normale całkiem dobrze wypalone, jeśli chodzi o siatkę to trochę geometrii mogłeś sobie odpuścić ale ja nie widzę jakichś na 100% zmarnowanych verteksów (no chyba, że na środku tej największej części w aparacie, jeśli nie ma mirrorowanych tekstur).

Można by je trochę inaczej rozłożyć, dołożyć tam gdzie widać kanciastości a zabrać tam gdzie są minimalne wytłoczenia na przyciskach widoczne tylko pod kątem, śruby to w ogóle mogłyby być tylko na teksturze.

 

Generalnie bardzo dobrze na start, daj sobie spokój z UDK.

Napisano (edytowane)

Udało mi się dojść do etapu, na którym chyba już wiele przy obecnych umiejętnościach nie wniosę:

telefon_3.jpg

telefon_4.jpg

 

Siatka - http://1794.com.pl/Screeny/telefon_wireframe.jpg

 

Starałem się przekazać przez ten model jakąś historię i mam nadzieję, że chociaż częściowo się to udało.

Wszelkie uwagi, sugestie byłyby bardzo mile widziane. Wiem, że dużo jeszcze brakuje do przyzwoitego poziomu.

 

To czego na pewno się nauczyłem, to mierzenie sił na zamiary, base mesh wyglądał tak - http://1794.com.pl/Screeny/telefon_basemesh.png. Na całe szczęście w porę się powstrzymałem, niby ten środek to nie tak wiele, ale znając życie utknąłbym na przygotowywaniu tych wszystkich elementów. Póki co chce przechodzić sprawnie do coraz to kolejnych modeli i unikać zbyt długiego siedzenia nad jednym. To już przerabiałem kilka razy i zawsze źle się kończyło. Mam nadzieję, że przy mniejszej skali projektów poprawianie coraz to kolejnych aspektów będzie zdecydowanie szybsze.

 

 

Edit. Właśnie zauważyłem odpowiedź, to dopiero przypadek, żebyśmy posty wysłali prawie w tej samej minucie. ;-)

 

Dzięki za sugestie, co do odrapań, to w telefonie jest to odłupany fornir, rzeczywiście trochę przesadziłem z ilością tych obtłuczeń i w stosunku do tych zniszczeń inne powierzchnie są zbyt czyste. Muszę sobie lepsze referencje wyszukiwać, w tym przypadku miałem zdjęcia telefonu bez żadnych uszkodzeń.

W aparacie są zdecydowanie zbyt mocne i tu nic nie mogę mieć na usprawiedliwienie. Będę teraz przywiązywał do tego więcej uwagi.

 

Z UDK będę się przerzucał na nowsze silniki, pewnie UE 4, to przejście musi nastąpić. Chcę jednak tutaj opanować podstawy. Myślę, że na PBR i inne zagadnienia z next-genowych silników przyjdzie jeszcze czas. Na razie chcę spokojnie poćwiczyć i nie rozpraszać się.

Edytowane przez Tony Bugow

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności