tarnasm Napisano 13 Wrzesień 2014 Napisano 13 Wrzesień 2014 Hej. Powiedzcie mi jakby wymodelować dolne partie budynku (screen niżej). Mam na myśli cegły, kanty i dachówki Pozdrawiam
rice Napisano 13 Wrzesień 2014 Napisano 13 Wrzesień 2014 ja bym sobie zrobił najpierw blockout, a pozniej w zbrushu porzeźbił ze 4 cegły z każdej strony, pozniej zbudował z tych cegiełek obracając/mirrorując itd tak samo z dachem, ale to zależy ile masz na to czasu, czy to dla siebie czy do jakiejs gry/filmu itd. Przez modeling praktycznie zawsze bedzie to wyglądało bardzo dobrze, jak zrobisz przez displace to nie koniecznie.
tarnasm Napisano 13 Wrzesień 2014 Autor Napisano 13 Wrzesień 2014 A co masz na myśli mówiąc blockout??
Ania Napisano 13 Wrzesień 2014 Napisano 13 Wrzesień 2014 Ten w obrazku Geman Zamorano jest modelowany każda cegiełka i dachówka osobno. Są metody i pluginy do rozmieszczania takich obiektów, zależnie od programu, czego używasz? W Maxie do dachówek mogę polecić plugin RailClone, w Blenderze próbowałabym dupliverts lub partyklami. Modelowane osobno prawie zawsze będą wyglądały lepiej niż displace, zwłaszcza dachówki, displacem nie uzyskasz takich szpar między dachówkami. Displacem prawie na pewno wyjdzie gorzej, zwłaszcza dachóki (mowa o rozmieszczeniu po całym dachu, oczywiście wymodelowanie sobie jednej dachówki i wypalenie displace mapy albo normal mapy ma sens).
tarnasm Napisano 13 Wrzesień 2014 Autor Napisano 13 Wrzesień 2014 Korzystam z maxa. A tak swoją drogą czemu co chwilę po utworzeniu nowego obiektu ktoś na tym filmie uruchamia mapping? Ustawia sobie od razu powierzchnie? Bo nie bardzo rozumiem czemu miałoby to służyć?
Rekomendowane odpowiedzi