Napisano 15 Wrzesień 201410 l Cześć. Tak jak w temacie, jak tworzyć teren do gier? Chciałem spróbować stworzyć jakąś mapę do nadchodzącego gta v na pc. Jakie programy do tego są przeznaczone? Znalazłem między innymi taki program jak World Machine, ale w nim nie ma za dużo kontroli. Myślałem o zbrushu, ale może są jakieś inne programy do rzeźbienia terenu? No i jak powinien wyglądać workflow? W końcu mapy do otwartego świata są wielkie. Dziękuje za pomoc!
Napisano 15 Wrzesień 201410 l Najlepszym narzędziem do terenu jest Vue. Później bez problemu możesz całość przenieść do Mayji np. i działać dalej.
Napisano 17 Wrzesień 201410 l Witam. Zanim rzucisz się z motyką na słońce najpierw proponuje poznać zasady tworzenia map do GTA. Najbardziej modowaną częścią GTA jest GTA san andreas. Na tym silniku możesz sobie poćwiczyć tworzenie map i dodawanie ich do gry. Zanim wyjdą skrypty i programy umożliwiające eksport mapy do piątej części trochę czasu minie. Program który jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia terenów i nie tylko jest 3ds max i do niego powstało mnóstwo skryptów umożliwiających eksport modeli do odpowiedniego formatu. Zanim zaczniesz tworzyć jaki kol wiek model w innym programie upewnij się że ma możliwość eksportu do np. formatu 3ds tak żeby go można było później zaimportować do 3ds max w celu dalszej obróbki. Na jednym forum związanym z modowaniem GTA napisałem poradnik wraz z filmikami jak taką mapę przenieść praktycznie za jednym zamachem do GTA SA. Link po niżej. Na początku może się to wydawać trudne ale jak się zrozumie o co w tym chodzi to idzie taką mapę przenieść w ciągu około 30 minut. Zależy jak mapa jet rozbudowana. http://gtabigday.comxa.com/Forum/viewtopic.php?id=216
Napisano 17 Wrzesień 201410 l Cytat formatu 3ds tak żeby go można było później zaimportować do 3ds max w celu dalszej obróbki. co za głupota dawno nie czytałem czegoś takiego to 3dsmax może tylko otwierać pliki 3ds, a to ci psikus :D człowiek całe życie się uczy :P
Napisano 22 Wrzesień 201410 l Azbesty napisał: co za głupota dawno nie czytałem czegoś takiego to 3dsmax może tylko otwierać pliki 3ds, a to ci psikus :D człowiek całe życie się uczy :P przecież sabaru napisał tak: "do np. formatu 3ds" a nie "TYLKO FORMATU 3DS". Format 3DS podał jako przykład, to nie głupota. Trzeba czytać ze zrozumieniem.