Napisano 25 Wrzesień 201410 l 3ds Max 2014 Problem następujący - Curve Editor oraz Dope Sheet otwiera się cholernie długo i gdy już się uruchomi praca w tychże edytorach jest praktycznie niemożliwa (kilku-kilkunastosekundowe lagi). Save i load również szybkością nie grzeszy, a importowanie obiektów na scenę graniczy z cudem. O ile w poprzednich wersjach Maxa za takie objawy odpowiedzialne czasem były notetracks o tyle w wersji 2014 notetracki nie stanowią już problemu. Na horyzoncie pojawił się nowy wróg - Retimers. Jeśli gdzieś w scenie robiliśmy coś za pomocą Retime Tool i tego nie zbejkowalismy (bake) to wszystkie retime'y są aktywne i są przenoszone między scenami w trakcie importu obiektów. Działa to jak wirus, czyli infekuje wszystkie obiekty znajdujące się na scenie. Tak więc jeśli z zainfekowanej sceny zaimportujemy czysty obiekt, nieanimowany, nieretimerowany to importujemy cały syf razem z tym obiektem i dochodzi do zsumowania liczby retimerów w aktualnej scenie. Tym oto sposobem jedna z moich scen dorobiła się 41000 (czterdzieści jeden tysięcy) retimerów. Rozwiązaniem tego problemu (gdy niemożliwym jest już bake retimerów na scenie) jest skrypt Clean Retimers -> http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/clean-retimers Do inspekcji sceny i dla lepszego trzymania ręki na pulsie polecam Cleaner'a -> http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/cleaner ...i życie stało się prostsze :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto