STRZYG Napisano 25 Wrzesień 2014 Share Napisano 25 Wrzesień 2014 3ds Max 2014 Problem następujący - Curve Editor oraz Dope Sheet otwiera się cholernie długo i gdy już się uruchomi praca w tychże edytorach jest praktycznie niemożliwa (kilku-kilkunastosekundowe lagi). Save i load również szybkością nie grzeszy, a importowanie obiektów na scenę graniczy z cudem. O ile w poprzednich wersjach Maxa za takie objawy odpowiedzialne czasem były notetracks o tyle w wersji 2014 notetracki nie stanowią już problemu. Na horyzoncie pojawił się nowy wróg - Retimers. Jeśli gdzieś w scenie robiliśmy coś za pomocą Retime Tool i tego nie zbejkowalismy (bake) to wszystkie retime'y są aktywne i są przenoszone między scenami w trakcie importu obiektów. Działa to jak wirus, czyli infekuje wszystkie obiekty znajdujące się na scenie. Tak więc jeśli z zainfekowanej sceny zaimportujemy czysty obiekt, nieanimowany, nieretimerowany to importujemy cały syf razem z tym obiektem i dochodzi do zsumowania liczby retimerów w aktualnej scenie. Tym oto sposobem jedna z moich scen dorobiła się 41000 (czterdzieści jeden tysięcy) retimerów. Rozwiązaniem tego problemu (gdy niemożliwym jest już bake retimerów na scenie) jest skrypt Clean Retimers -> http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/clean-retimers Do inspekcji sceny i dla lepszego trzymania ręki na pulsie polecam Cleaner'a -> http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/cleaner ...i życie stało się prostsze :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się