Jump to content

model terenu 3d zgrabny ładny


debbie

Recommended Posts

Witajcie,

powracam z tematem który przewija się co jakiś czas w postach.

Mam model terenu utworzony z poziomic i punktów wysokościowych w 3ds max poprzez funkcję 'terrein' oraz złagodzony przez nadanie modyfikatora 'tessellate' ale... wciąż ten model nie wygląda dobrze, są jakieś dziwne zagłębienia....

 

co pominęłam? co zgubiłam? co mogę zrobić żeby jakoś ukształtować ten teren bardziej realistycznie?

 

pomocy :)

Link to comment
Share on other sites

Ja to jak modeluje teren to używam tekstur Height Map. Potem jak coś źle jest zrobione to poprawiam narzędziem "paint deformation". Chociaż i tak nie zawsze idzie pożądany efekt uzyskać ale wydaje mi się że i tak lepiej wychodzi modelowanie terenu w ten sposób niż jak ty to robisz. Po niżej masz filmik jak modelować teren za pomocą takich tekstur

 

[video=youtube_share;f99WvpBT87E]

 

Film pokazuje jak wymodelować prosty teren do gry GTA SA, ale jak chcesz to bez problemu możesz wymodelować taką wyspę, teren tym sposobem do innych celów. Co do tworzenia tego typu tekstur polecam WorldPainter. Program głównie jest przeznaczony do generowania terenów w grze minecraft ale bez problemu możesz stworzyć w nim taką teksturę. Wystarczy narysowaną kształt tereny, wyspy iwyeksportować do takiej tekstury i potem zaimportować do 3ds max i gotowe.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy