jatat Napisano 11 Październik 2014 Napisano 11 Październik 2014 Już dość dawno zrobiłem sobie modele jaków i mocno mi nie pasowało w geometrii i wymiarach teraz zabrałem się za wnętrza i szok wszystko trzeba przeskalowywać a to przecież brednie. Wyszło na to że robię od początku od ramy i tak linia przebiegu pasa górnego kratownicy nie jest taka sama jak pasa dolnego, linia kadłuba na wysokości kabiny jest całkiem inna niż w publikacjach panele boczne są na zawiasach taśmowych i by się nie otworzyły, łoże silnika w publikacjach to całkowita fantazja, mam model M100 a rozstaw śrub jest taki sam w M105 PF i kompletnie nie pasuje. Wszystko rysuje w CADzie na podstawie zdjęć ale tylko wraków a to proces bardzo powolny. Teraz szukam rysunków szkasa ale w miarę możliwość zwymiarowanych bo nie mam zdjęć góry ramy z łożem i nie mogę zwymiarować. Mało tu będzie postów wątek powstał co by nie było że tylko się czepiam a sam nic nie robię ale staram się robić w zgodnie z oryginałem. Gwoli ścisłości wyposażenie kabiny to od serii 1 d0 90 z radiem i bez co niepotrzebne będę usuwał w zależności od wersji
2013 Napisano 11 Październik 2014 Napisano 11 Październik 2014 Bardzo ładnie Ci to wychodzi, jak będziesz łączył elementy ramy nośnej, mam na myśli sposób spawania tych wszystkich rurek?
jatat Napisano 11 Październik 2014 Autor Napisano 11 Październik 2014 Tylko wtedy jeśli rama będzie jako oddzielny model a nie jak w zamierzeniu miała posłużyć o urealnienia wymiarów
2013 Napisano 11 Październik 2014 Napisano 11 Październik 2014 Pytałem o sposób, technikę wykonania :)
jatat Napisano 11 Październik 2014 Autor Napisano 11 Październik 2014 Mapy spawów z fotek ale chyba się nie zdecyduje w tej chwili jest może ze 20% miejsc spawanych a co dopiero gdyby kratownica była w całości
kliment woroszyłow Napisano 11 Październik 2014 Napisano 11 Październik 2014 Jesteś Mega przezajedwabiście wprost dokładny w tym co robisz... ja tak nie umiem, bo by mnie cholera wzięła :)
jatat Napisano 12 Październik 2014 Autor Napisano 12 Październik 2014 Podłubałem przy węźle mocowania skrzydeł
kliment woroszyłow Napisano 14 Październik 2014 Napisano 14 Październik 2014 Dzie updejt jakiś? Te belki są drzewniane ?
jatat Napisano 14 Październik 2014 Autor Napisano 14 Październik 2014 Niestety ja nie mam żadnej konkretnej dokumentacji, przerysowuje zdjęcia wraków, i tu masz poprawiony węzeł mocowania skrzydła wypatrzyłem w kupie poskręcanych rur nie mieści mi się jedna śruba chodzi o odległość otworu od końca blachy jest ścisła zależność bo inaczej nastąpi rozerwanie a może jaj tam nie był, te dźwigary to klejonka w 1/3 pusta poza miejscami mocowań np. podwozia.
kliment woroszyłow Napisano 14 Październik 2014 Napisano 14 Październik 2014 Ale wiesz że i tak nie da sie odtworzyć idealnie wszystkiego i przekłamania sie muszą pojawić jakieś, pomijam już uproszczenia czysto "graficzne", wiesz?
jatat Napisano 14 Październik 2014 Autor Napisano 14 Październik 2014 Tak wiem do tego ich wykonanie nie ma standardu nie trzyma wymiarów i co fabryka to jest troszkę inaczej
kliment woroszyłow Napisano 14 Październik 2014 Napisano 14 Październik 2014 No własnie, masz dwa zdjęcia referencyjne tego samego elementu i oba inne!...... bo jeden zrobiono w aftozawodzie nomier sorok piat a drugi w Leningradzkoj zawodzie nomier dwadcat tri i jest klasyczna dupa :D
jatat Napisano 16 Październik 2014 Autor Napisano 16 Październik 2014 Wizyta u stolarza, rysunki statecznika jakie zrobiłem prawie idealnie zapasowały niewielkie poprawki i można się będzie zabierać za mocowanie statecznika
kliment woroszyłow Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Ty to za dokładnie robisz, zupełnie nie po komsomolsku! :)
jatat Napisano 17 Październik 2014 Autor Napisano 17 Październik 2014 Dzięki Kliment, staram się jak mogę bo na plecach czuje oddech KGB. Braki kwitów zmuszają do takiej roboty. statecznik.pdf
2013 Napisano 17 Październik 2014 Napisano 17 Październik 2014 Wizyta u stolarza uwieńczona sukcesem, dobrze Ci idzie! :)
jatat Napisano 22 Październik 2014 Autor Napisano 22 Październik 2014 Statecznik pionowy ukończony i gotowy do podkucia
kliment woroszyłow Napisano 24 Październik 2014 Napisano 24 Październik 2014 Dawaj wreszcie to poszycie bom ciekawy. Tak przy okazji, jakiej wielkości robisz mapę nierówności dla jaka? Bo nitowanie rozumiem w ten sposób będziesz robił?
jatat Napisano 24 Październik 2014 Autor Napisano 24 Październik 2014 To nie tak szybko nastąpi, zaparłem się i rozłoże go w całości. Przednie mocowanie statecznika już jest teraz rysuje tylne. Mapa na nity to 12k 8bit wystarczy. wt.pdf
jatat Napisano 24 Październik 2014 Autor Napisano 24 Październik 2014 Klocki poukładane w tylnym węźle pozostaje finalna obróbka
jatat Napisano 29 Październik 2014 Autor Napisano 29 Październik 2014 Żebra steru kierunku, przód i tył zgodny, przód nie uderza o nic przy obrocie wyprofilowanie żeber po ustawieniu zawiasów steru kierunku.
kliment woroszyłow Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 Czyli teraz poszycie czy jeszcze coś zostało ? :)
jatat Napisano 29 Październik 2014 Autor Napisano 29 Październik 2014 Golizna będzie całkowita teraz węzły mocujące ster kierunku następnie usterzenie poziome, powrót do skrzydła, silnik w wersji blokowej do sprawdzenia z okapotowanem, podwozie, wyposażenie kabiny z okablowaniem, uzbrojenie i dopiero poszycie i silnik na dokładnie
kliment woroszyłow Napisano 29 Październik 2014 Napisano 29 Październik 2014 Ło matko... nosz przecież mówiłem że za dokładnie to robisz!..Toż to ruski rok jeszcze zejdzie...się nie doczekam tego poszycia chyba :D
jatat Napisano 3 Listopad 2014 Autor Napisano 3 Listopad 2014 Ster kierunku coraz bliżej finalnej wersji
jatat Napisano 7 Listopad 2014 Autor Napisano 7 Listopad 2014 Troszkę podłubałem przy sterze kierunku
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się