Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

Mam dwa osobne pytania odnośnie szumu i głębi ostrości w Blendrze (oba w Cycles). Mam nadzieję, że pomożecie:)

 

1. Gdy ustawiam jako źródło światła mapę HDRI, to strasznie, ale to strasznie zwiększa się szum w renderingu. Rozumiem, że mogę zwiększyć ilość próbek (sampling), ale czasem trzeba naprawdę dać niezwykle wysoką wartość aby to zatrybiło. Z polskiego tutoriala się dowiedziałem, że tak się dzieje, gdy źródło światła jest poza "kamerowaną" sceną, no ale światło z HDRI to nie jest jakiś specjalny wymysł. Macie jakieś sposoby, pomysł, jak redukować ów szum przy rozsądnym czasie renderingu?

 

2. Głębia ostrości jest prosta do wygenerowania w Cycles. Ale mam wrażenie, że ona jest średnio realistyczna bo wydaje mi się, że jest kompletnie liniowa. To znaczy brak jej głębi. W rzeczywistości, gdy powiedzmy ustawiam przysłonę 5.6, ostrość mam na głębokość kilku centymetrów (no to zależy od odległości punktu ostrości, ale na razie daję sobie z tym spokój) i dopiero od pewnych wartości zaczyna się obraz rozmywać. W Blenderze natomiast ostrość jest jakby ustawiona punkt i od razu się rozmywa. Czy jest jakiś sensowny sposób na ustawienie głębokości głębi ostrości? Dodam, że nie udało mi się zmusić Blendera do korzystania z głębi przy użyciu przysłony, niezależenie od ustawień wielkości sensora, odległości itd...

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności