Jump to content
  • 0

Szum przy HDRI Maps i głębia ostrości


Question

Witam,

 

Mam dwa osobne pytania odnośnie szumu i głębi ostrości w Blendrze (oba w Cycles). Mam nadzieję, że pomożecie:)

 

1. Gdy ustawiam jako źródło światła mapę HDRI, to strasznie, ale to strasznie zwiększa się szum w renderingu. Rozumiem, że mogę zwiększyć ilość próbek (sampling), ale czasem trzeba naprawdę dać niezwykle wysoką wartość aby to zatrybiło. Z polskiego tutoriala się dowiedziałem, że tak się dzieje, gdy źródło światła jest poza "kamerowaną" sceną, no ale światło z HDRI to nie jest jakiś specjalny wymysł. Macie jakieś sposoby, pomysł, jak redukować ów szum przy rozsądnym czasie renderingu?

 

2. Głębia ostrości jest prosta do wygenerowania w Cycles. Ale mam wrażenie, że ona jest średnio realistyczna bo wydaje mi się, że jest kompletnie liniowa. To znaczy brak jej głębi. W rzeczywistości, gdy powiedzmy ustawiam przysłonę 5.6, ostrość mam na głębokość kilku centymetrów (no to zależy od odległości punktu ostrości, ale na razie daję sobie z tym spokój) i dopiero od pewnych wartości zaczyna się obraz rozmywać. W Blenderze natomiast ostrość jest jakby ustawiona punkt i od razu się rozmywa. Czy jest jakiś sensowny sposób na ustawienie głębokości głębi ostrości? Dodam, że nie udało mi się zmusić Blendera do korzystania z głębi przy użyciu przysłony, niezależenie od ustawień wielkości sensora, odległości itd...

Link to post
Share on other sites

1 answer to this question

Recommended Posts

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy