Napisano 19 Październik 201410 l Heja, czy ktoś z Was ma w swoim workflow combo houdini + blender? Houdini jest mi najmniej znanym softem 3D, a wydaje mi się idealnym uzupełnieniem dla blendera (program przede wszystkim do animacji) w dziedzinie symulacji cieczy, oceanu, tłumu, zniszczeń itd. itd. Blender posiada co prawda jakieś możliwości symulacji, rozwiązań proceduralnych, ale nie są to rozwiązania tak zaawansowane jak w houdini, brakuje dobrego meshera dla SPH itd.; np. ciężko będzie tu zrobić łódkę z wiosłami rozcinającymi taflę wody, czy rozdzierającą się tkaninę, bez jakiegoś fejkowania i dodatkowych skryptów. Drugie pytanie: najbardziej interesuje mnie w tej chwili aspekt symulacji oceanu; jak ma się obecnie houdini w stosunku do innych rozwiązań takich jak Bifrost ( chyba jeszcze nie jest kompletny, więc ewentualnie Naiad), Realflow? Rozumiem, że Houdini ma tu największe możliwości. Plusy, minusy, szybkość pracy w programie, czas bejkowania podobnych scen? I na koniec; gdzie stawiać pierwsze kroki w houdinim :) ? Są jacyś guru z branży, którzy dzielą się wiedzą przez jakieś tutoriale; publikacje na vimeo itd.? Edytowane 19 Październik 201410 l przez alex3d
Napisano 19 Październik 201410 l no generalnie ja teraz uczę się houdiniego i łącze go sobie z blenderem i jest mega fajnieee. Nauka, oh tutoriale które są przygotowane przez sideFX to mega sprawa. Nic tylko klikasz download na stronei sidefx sciagasz tą wersje do nauki i WIO! :D Jak czegoś nie ogarniam to legomir mi pomaga :) http://www.sidefx.com/start-here/houdini13.0/video-tutorials.html
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto