Reinchard Napisano 8 Listopad 2014 Napisano 8 Listopad 2014 OD jakiegoś czasu tworzę materiały przy pomocy Quixel DDO. Problem polega na tym, że chcę ze stworzonych w DDO tekstur stworzyć materiał w 3ds Maxie i wyrenderować go przy pomocy Mental Raya. Prób owałem już zarówno zwykłych materiałów typu Standard jak i Arch&Design - w slotach umieszczałem mapy diffuse, glossines, specular, bawiłem się różnymi wartościami gloss/spec/reflection - i niestety nie potrafię się ani odrobinę zbliżyć do efektu widocznego na podglądzie mojego modelu w DDO. Jako tło mam ustawioną mapę HDRI, światło to daylight. Dla przykładu zamieszczam zdjęcie takiego np. materiału w podlglądzie DDO: I skomponowanego przeze mnie materiału w 3ds maxie: Oczywiście różnica jest kolosalna, a zabawa różnymi wartościami spec/gloss niewiele pomaga. Nad czym więc powinienem się skupić? Czy winę ponosi źle wygenerowana mapa glossines? Czy też należy się skupić na parametrach renderingu, jheśli tak to jakich? W razie potrzeby zamieszczam również zipa z mapami i meshem: http://speedy.sh/b8UYE/Armor.zip Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.
soshka.cg Napisano 12 Listopad 2014 Napisano 12 Listopad 2014 Niestety to zarowno kwestia ustawienia samego renderera, shadera jaki texturek. Quixel daje Tobie mozliwosc wyplucia texow z roznymi presetami - problem w tym ze sa to presety pod gameenginowe silniki ;) mozesz wyprobowac je po kolei i wybrac ten ktory najbardziej zbliza sie do tego co masz w quixelu. Nastepna rzecz to same texy - specular i glossy tu trzeba sie pobawic krzywymi w utawieniach shadera (albo podkrecac w PS) - tu kazdy renderer inaczej interpretuje te mapki - szczegolnie glossy;) potem setup normalmapy :) na koniec oczywiscie sam renderer i odpowiednie jego ustawienie. wiem ze moja tu wypowiedz pewnie Ciebie nie zadowoli hehe ale tak to wyglada. Nie ma jakiegos jednego schematu. Osobiscie texy - ich poprawnosc sprawdzam sobie w marmoset toolback2 i taki tez preset mam standardowo ustawiony na output z ddo.
Reinchard Napisano 15 Listopad 2014 Autor Napisano 15 Listopad 2014 Dzięki wielkie za odpowiedź. W międzyczasie zdążyłem już to i owo zauważyć (np. to że na podglądzie w viewporcie, gdy mam włączony podgląd materiałów wraz z mapami efekt jest najbardziej zbliżony do tego co mam w DDO, niestety po wyrenderowaniu sceny już tak fajnei nie jest). Będę pracował nad poszczególnymi elementami tak jak radzisz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się