Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

OD jakiegoś czasu tworzę materiały przy pomocy Quixel DDO. Problem polega na tym, że chcę ze stworzonych w DDO tekstur stworzyć materiał w 3ds Maxie i wyrenderować go przy pomocy Mental Raya. Prób owałem już zarówno zwykłych materiałów typu Standard jak i Arch&Design - w slotach umieszczałem mapy diffuse, glossines, specular, bawiłem się różnymi wartościami gloss/spec/reflection - i niestety nie potrafię się ani odrobinę zbliżyć do efektu widocznego na podglądzie mojego modelu w DDO. Jako tło mam ustawioną mapę HDRI, światło to daylight. Dla przykładu zamieszczam zdjęcie takiego np. materiału w podlglądzie DDO:

6bPXjkh.jpg

 

I skomponowanego przeze mnie materiału w 3ds maxie:

zpDxUfk.jpg

 

Oczywiście różnica jest kolosalna, a zabawa różnymi wartościami spec/gloss niewiele pomaga. Nad czym więc powinienem się skupić? Czy winę ponosi źle wygenerowana mapa glossines? Czy też należy się skupić na parametrach renderingu, jheśli tak to jakich?

 

W razie potrzeby zamieszczam również zipa z mapami i meshem:

http://speedy.sh/b8UYE/Armor.zip

 

Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Niestety to zarowno kwestia ustawienia samego renderera, shadera jaki texturek. Quixel daje Tobie mozliwosc wyplucia texow z roznymi presetami - problem w tym ze sa to presety pod gameenginowe silniki ;) mozesz wyprobowac je po kolei i wybrac ten ktory najbardziej zbliza sie do tego co masz w quixelu. Nastepna rzecz to same texy - specular i glossy tu trzeba sie pobawic krzywymi w utawieniach shadera (albo podkrecac w PS) - tu kazdy renderer inaczej interpretuje te mapki - szczegolnie glossy;) potem setup normalmapy :) na koniec oczywiscie sam renderer i odpowiednie jego ustawienie.

wiem ze moja tu wypowiedz pewnie Ciebie nie zadowoli hehe ale tak to wyglada. Nie ma jakiegos jednego schematu. Osobiscie texy - ich poprawnosc sprawdzam sobie w marmoset toolback2 i taki tez preset mam standardowo ustawiony na output z ddo.

Napisano
  • Autor

Dzięki wielkie za odpowiedź. W międzyczasie zdążyłem już to i owo zauważyć (np. to że na podglądzie w viewporcie, gdy mam włączony podgląd materiałów wraz z mapami efekt jest najbardziej zbliżony do tego co mam w DDO, niestety po wyrenderowaniu sceny już tak fajnei nie jest). Będę pracował nad poszczególnymi elementami tak jak radzisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności