MaggotMaker Napisano 8 Listopad 2014 Napisano 8 Listopad 2014 na gifie powyżej kamera była ustawiana ręcznie, poklatkowo. Idea jest taka, że czerwony prostokąt zawsze jest w środku kadru, "leżąc" na dłuższym boku. Kamera ma śledzić jego ruch po ścieżce-ścieżka jest w kształcie litery G. Jednak takie 'ręczne' ustawianie powoduje straszne skoki i brak płynności kamery/animacji. Myślę, że da się jakoś podpiąć (chyba) point of interest kamery do obiektu (czerwonego prostokątu), aby był on zawsze w centrum zainteresowania kamery. Jednak kiedy z altem klikam na zegar obok point of interest i podpinam go do 'position'-czerwonego prostokąta, kamera rusza się we wszystkich możliwych osiach. a mi zależy tylko na ruchu w osiach x,y (prawo/lewo i góra/dół) i rotation bodajże w osi Z(na płasko). Ktoś wie jak to zrobić najprościej, żeby animacja była taka jak ta u góry, lecz nie tak poszarpana? Pzdr.
kengi Napisano 8 Listopad 2014 Napisano 8 Listopad 2014 (edytowane) 1. Wystarczy dla prostokąta wskazać camerę jako Parent. Pamiętając aby warstwa z prostokątem była w przestrzeni 3D (zaznaczona ikona sześcianu obok warstwy). (blue solid) 2. Chociaż jeszcze prościej było by zrobić warstwę właśnie 2D, wtedy kamera nie ma wpływu na tą warstwę. (green solid) Oba solidy będą nieruchome: Edytowane 8 Listopad 2014 przez kengi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się